Nostalgihörnan

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Nagrania

Nostalgihörnan

Inläggav Nagrania » 2004-04-19 18:58

Jag hade en gång på 60-70 talet en förförstärkare som jag idag ångra att jag gjorde mig av med. Det var en H-K Citation A och när jag läser i Stereo/HiFi directory 1965 så kan man läsa att den hade en rakfrekvensgång +/- 0.25db 1-1MHz och en stigtid på mindre än 1µsek. Priset var 350 US daler. Jag undrar var den finns idag och hur den mår. Den kanske också längtar tillbaka...jag saknar den. :roll:

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Re: Nostalgihörnan

Inläggav Svante » 2004-04-19 19:00

Nagrania skrev:Jag hade en gång på 60-70 talet en förförstärkare som jag idag ångra att jag gjorde mig av med. Det var en H-K Citation A och när jag läser i Stereo/HiFi directory 1965 så kan man läsa att den hade en rakfrekvensgång +/- 0.25db 1-1MHz och en stigtid på mindre än 1µsek. Priset var 350 US daler. Jag undrar var den finns idag och hur den mår. Den kanske också längtar tillbaka...jag saknar den. :roll:

Den är nog återvunnen, nersmält, och har blivit nya komponenter. Kanske finns det några atomer av den i en av dina nya apparater?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Återgå till Generellt om hifi