Bybee Quantum Purifiers..

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Kraniet

Bybee Quantum Purifiers..

Inläggav Kraniet » 2004-05-01 13:18

hmm låter som ett skämt.. eller förlåt jag menar ormoljesvammel.. eller vänta jag menar..

finns det nåt i detta? framtaget för ubåtar i amerikanska armen för att minska brus?
Får tydligen elektronerna att inte krocka med nåt på sin väg genom kabeln.. ?? Elektronerna rör sig ju inte ens*.. det är ju bara vågor som fortplantas genom elektronerna.. precis som att vattenmolekylerna står stilla(rör sig upp och ned) medan vågen drar förbi..

When subjected to Bybee’s high-temperature near-superconductive material, electrons tend to join in a beneficial manner, increasing the velocity of propagation (VP) by forming what are known as Cooper’s Pairs (one spin-up electron joined with a spin-down). Coopers’ Pairs have the unique ability to tunnel through the crystal lattice of the conductor (such as a copper wire) essentially unimpeded, therefore eliminating virtually all quantum noise phenomena. To understand this effect, imagine a football game in which the player receiving the kick off could run straight down field to the goal line without being touched by any defenders.

vet inte om detta hör hemma i teknik-delen eller inte..

http://www.bybeetech.com/

edit: *när signalen åker genom kabeln

Användarvisningsbild
jonte0

Inläggav jonte0 » 2004-05-01 15:03

Ärligt talat - jag tror att folk är trötta på att diskutera dessa prylar - det blir bara bråk !

läs dom gammla trådarna i stället - det mesta är nog behandlat redan

/j

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-05-01 15:03

Ska man vara seriös så kan man säga att ingenting kan vara "near-superconductive" Antingen är det det eller inte. Supraledare har resistansen noll ohm. Vad som helst som är mer än noll ohm är oändligt många gånger mer. Det låter som en ursäkt att få använda fina ord.

Ska man inte vara seriös (vilket känns bäst just nu) så: Blaj!
:lol:

...fast det kanske ni förstod att jag skulle säga? 8)
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2004-05-01 15:18

Om nu materialet gör det dom säger att det gör.. hur kan då en liten bit på 1-2 cm göra så att hela kabeln beteer sig annorlunda?
Den ska alltså påverka elektronerna så dom rör sig mer kontrollerat upp och ner.. är det vad dom menar? I så fall bör de väl betee sig så endast i själva bybeen?

Användarvisningsbild
nl1970

Inläggav nl1970 » 2004-05-01 20:59

Hej

Jag tror att den funkar. På en U-båt så kanske man vill filtrera bort något speciellt, kanske Delfinljud eller liknande.
För Hifi där vi lyssnar på frekvenser mellan 20 o 20000Hz så är det nog svårare att filtrera bort rätt saker.
Har du något tillfälle att prova dom Kraniet så skulle det vara kul att få veta vad du tycker.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-05-01 21:10

Kraniet: Dina frågor är ur min pesonliga synvinkel ytters berättigade. Tyvärr har de inte hanterats på något vettigt sätt på något öppet forum vad jag vet. Min senaste kommentar jag gav på IRC om de var ungefär (orkar inte gå igenom loggen):
"Man får inte berätta hur de fungerar p g a militära hemligheter men man få sälja dem."

Det säger hur absurt jag tycker situationen är om dem. Om någon främmande makt vill ha tag i teknologin så är de väl inte egentligen så intresserade av hur man ska fundera ut hur de fungerar utan över hur man kan använda dem.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-05-01 21:13

"therefore eliminating virtually all quantum noise phenomena. "

Minskar brus på kvantnivå, alltså, om jag fattat rätt. Det brus som uppstår p.g.a. omgivningens temperatur är troligen enormt mycket större. Lösning: Sänk temperaturen i ditt lyssningsrum, förslagsvis ner till -180 grader celsius (syret i luften kondenserar strax under den tempraturen vilket kan leda till problem).

Användarvisningsbild
nl1970

Inläggav nl1970 » 2004-05-01 21:50

Max

Ska man ha en riktig AC menar du 8)
Visst låter det skummt. Var inte Jorma på G att avslöja vad som fanns i dom? skulle skära upp ett filter och få det analyserat av någon kunnig.
Å andra sidan så var det en tid sedan, kanske det inte var så kul att avslöja vad som fanns innuti :?:

Tekko

Inläggav Tekko » 2004-05-01 22:48

Jag tror att bybees bara är en vanlig kolmassa eller metalloxidsresistor i större format med ett lågt ohmtal.

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2004-05-01 23:42

tydligen ska det göras nån undersökning av dom..

Och en forskningsavdelning på Chalmers tekniska högskola i Göteborg, som forskar i bla. ledarmaterial och supraledare har beställt ett antal för analys!!!

taget från jormas sida..

http://www.jormadesign.com/1371.html?NewsId=54

kan ju bli intressant att se vad dom kommer fram till..

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-05-02 23:55

Hej!

Det här med:
"framtaget för ubåtar i amerikanska armen för att minska brus?" samt superhemligt
tystnadplikt & Co, benäms: OxyMorris av A*lltså självmotsägelse typ ty antingen är
det försvarshemligheter, som ju då Mossad, GRU, Butiken o HansHolmer genom o falskt
utge sig för o vara audiofiler köpandes Bybbee QP på så lömska vis kan komma över...
... :mrgreen: eller så är det ingen försvarshemlighet alls, men i.s.f. varför då hävda detta... :? ?

Jo, A* har faktist upplevt Bybee QP och jo de såg faktiskt.se rätt coola ut...
... samt var totalt utan ljudlig (å)verkan!

Mvh A*

jannemannen

Inläggav jannemannen » 2004-05-14 21:05

Jag tror att det är en ren bluffprodukt ! Jag är ingen kärnfysiker, men jag har mycket svårt att förstå hur en "liten klump" i en signalväg kan ta bort "allt av ondo" och samtidigt släppa igenom musiken oförvanskad... ? Hur skulle detta vara möjligt ? Jag förstår det inte, och jag tror inte på det !

Det finns förövrigt piller som man kan trycka ner i tranken samtidigt som man tankar bilen, som påstås sänka bränsleförbrukningen. Jag kan säga att det är en ren bluffprodukt det också ! Utan att ha testat !

Mvh/Janne

Tekko

Inläggav Tekko » 2004-05-14 21:08

Jag håller med till 100% Att bybees är så superhemligt är bara ett sätt att dölja bluffen.

Dr_Tinnitus

Inläggav Dr_Tinnitus » 2004-05-15 08:26

De dær pillren som man skulle peta ner i bensintanken, och dærmed skulle få mer effekt lægre førbrukning renare avgaser mm mm mm, de ligger fortfarande kvar helt oførændrade i tankarna på masor av bilar på skroten.......

Fetingbluff, JA

Dr Tinnitus

Återgå till Generellt om hifi