kompis kusins mosters man, att någon han känner har en bror vars
son har en kompis som hade en NAD 208 och att den sägs ha gått
sönder.
Det jag undrar är om du personligen, i egen hög person alltså
(
Eller kanske en som inte har pajat.
Vh
Moderator: Redaktörer
m_persson79 skrev:Räkna med en del: Går i sönder hela tiden, från folk som aldig haft en 208:a - och som av någon anledning stör sig på detta slutsteg.
sportbilsentusiasten skrev:OJ då, hälften har gått sönder, en del flertalet gånger.
Amit skrev:Lagade min i förrgår![]()
Sprucken(?) lödning vid vänster XLR-kontakt. Har aldrig sett ett sånt fel någon gång tidigare. Lödningen hade gått av i horisontalplanet (kan man säga så?) och en lödbenet på XLR-kontakten "svävade", med en tip lödtenn, en bråkdel av en mm över resten av lödningen.
RogerJoensson skrev:Amit skrev:Har aldrig sett ett sånt fel någon gång tidigare.
Jag vill hävda att ett av de allra vanligaste glappkontaktfelen på förstärkaringångar ser ut just så!
-Ibland är springan så liten att den inte syns för blotta ögat. Så ska man börja leta kontaktfel runt ingångarna, så är det en bra ide att börja med att löda-om just dessa.
Har du inte nyligen köpt ett steg (förvånansvärt prisvärt) som indikerar att det har ett fel som behöver åtgärdas?PekkaJohansson skrev:Jag har inte röstat, men om det är till någon glädje kan jag nämna att av de drygt tio NAD 208 som har passerat mitt hem har två behövt repareras. De två exemplar som jag spelar med nu har fungerat felfritt i mer än tio år i min ägo.
Med vänlig hälsning
Pekka
Magnuz skrev:OT men, Pekka - hur kommer det sig att så många 208:or passerar ditt hem? I synnerhet om de nu inte går sönder.
Användare som besöker denna kategori: dewpo och 13 gäster