Ja, jag tycker också att det är ett bra initiativ!
Och jag håller med om att inspelningsfolk och akustik är värt att lyssna på. Jan-erik Persson Opus3, Robert Bahr från BIS.
Akustik: Någon från en högskola tror jag blir bäst. Obunden och neutral i sammanhanget. Sen kan man krydda med andra föreläsare som följer upp och kan då även vara branschanknutna.
Liveuppträdande är verkligen inte fel!!

Sitter helt rätt på en mässa och ger ytterligare dimensioner.
Om Öhman skulle föreläsa (han är en duktig föreläsare tycker jag), så skulle jag gärna höra en del om psykoakustik ( dvs hur man uppfattar ljud, - alltså inte inbillade upplevelser som en del kanske tror). Detta för att det är kunskap som inte så lätt finns att tillgå. Det är heller inget ämne som det har tjafsats om i långa trådar på forum vad jag vet (kanske beroende på att få har någon föreställning av det), så det kan vara något nytt och fräscht.
Någon från en symfoniorkester, opera eller bara en musikgrupp som kan framträda och även berätta lite om musikframföranden?
Bladelius, Stig-Erik Tangen (Norsk kunnig högtalardesigner verkar det som, har dock ingen aning om han är en bra föreläsare), finns säkert många andra...
Mvh Mårten