Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Mängden skivor säger ju inte alltid hur mkt, eller på vilket sätt, man lyssnar på musik...
Hotspur skrev:Visst, därför är begreppet "utnyttjar sin annläggning för dåligt" omöjligt att diskutera egentligen, var och en vet ju vad den vill ha (sin anläggning till) och hur mkt musik som är lagom att konsumera.
Magnuz skrev:"Dvs om jag anser att någon köper för mycket (eller litet) skivor i förhållande till de summor han/hon lägger på sin ljudanläggning, så kan jag inte utgå från att han/hon är en rationell människa =vet sitt eget bästa."
Förvisso sant, men det gör ju som sagt inte du heller så det enklaste är väl att helt enkelt inte bry sig.
Hotspur skrev:Mängden skivor säger ju inte alltid hur mkt, eller på vilket sätt, man lyssnar på musik...
Morello skrev:Pär,
Om du är i Stockholm kan jag rekommendera en promenad längs med S:t Eriksgatan. Där finns många bra skivaffärer med begagnade vinyl-fonogram![]()
Vill man handla jazz-fonogram på CD går man med fördel till Marque Records på Odengatan (mitt emot Vasaparken). Damen bakom disken är både trevlig, hjälpsam och kunnig.
Det vore intressant att veta hur många procent av sin skivsamling som folk lyssnar återkommande på och ställa det i förhållande till antalet skivor i samlingen
Hotspur skrev:Har en känsla av att ca 80% av samlingen spelas mkt sällan.
Användare som besöker denna kategori: HakanC och 21 gäster