Moderator: Redaktörer
Attack skrev:En sak är ju hastigheten. Nu kan jag ställa in exakt, och det visar sig att utan sep strömförsörjning eldade verket på med för hög hastighet.
Johan_Lindroos skrev:Svante, då brukar det uppkomma långsamt svaj. Excitationskraften varierar på grund av kontakten mellan skivan och pickup (musikberoende) och tallrikens masströghet och remmes fjädring påverkar.
Johan_Lindroos skrev:Ja lite konstigt är det allt. Jag misstänker att det har blivit fel på Valhallakortet. Någon som har ett liggande?
Johan_Lindroos skrev:HJÄLP!
Här tycks finnas en del kunskap om motorer till skivspelare.
Min LP12 med Valhalla motorstyrning har börjat bete sig underligt.
Motorn har tappat all ork och kan inte starta längre. Den står "liksom och rycker". Kan det vara nå´t med kondingen? (Det borde ju inte vara det tycker man den borde väl(?) vara av plasttyp). Mysko. Vem kan tänkas begripa sig på Valhallakortet (förutom Linn då)?
Johan_Lindroos skrev:Anders, det får väl bli dags såsmåningom att studera saken närmre. Synd bara att det är så tråkigt!
Thomas, jag skulle nästan hellre ha den spelare som du har faktiskt. Den verkar mer välgenomtänkt än LP12:an med mindre guning fjädring och bättre motorstyrning. Vet du något mer om hur Axis-lagrets kvalitet står sig jämfört med LP12 (d.v.s. jag är egentligen mest ute efter nivån på "rumblet")?
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 15 gäster