Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Vill inte ha svar typ, dessa skillnader är hjärnspöken, eller spelar ingen roll.
Harryup skrev:norman:![]()
Harryup skrev:norman:
menade inte att vara helt sur utan med glimten i ögat.
Skrev ju att det var helt ok att tycka så.
Var nog lite otydlig
sorry
Harryup skrev:LTS kanske skulle kunna blindtesta en skock 668 och se om man kan detektera individer. Komponenter har ju toleranser. Och tänk om det finns nåt som heter inspelning? *ryser*
Ett fräscht ex ur kartong mot en gammal.
Dock vore det ju bra om man inte visste vad man testar, fast det har ni väl koll på förmodar jag.
markih skrev:Är detr inte då ett test av produktionskvalitet som efterlyses ovan?
Style skrev:rätt många av mina bekanta har satt nivåjusteringen mellan kanalerna på sina hembiostärkare med max som referenspunkt. Alltså +10 +10 +8 snarare än 0, 0, -2.
Det hävdar att de tycker att det låter mycket bättre så, ,er driv är ett vanligt uttryck.
utan att ha funderat djupare antar jag att de får mer dist och kompression i försteget vilket tydligen många tycker är samma sak som driv eller tryck.
Detta borde vara tydligt mätbart
Nagrania skrev:Men om man nu har 24 bitars upplösning i sina förstärkare eller CD-spelare....vad händer då?
Harryup skrev:...Så om djup, bredd driv etc. är positivt, varför har då inte alla spelare det?
Kan bara inte tro på att det beror på felaktigheter i designen i så fall borde man ju åtgärda det till nästa generation.
Och om det var så enkelt så skulle ju alla spelare över en viss pris/kvalités gräns låta helt identiskt då alla leverantörer har lagt ner sin möda och rättat sina fel. Fast det gör dom ju inte även om skillnaderna blir mindre och mindre.
För inte kan man väl ha byggt in olika ljud ideal som inte är mätmässigt påvisbara?
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 15 gäster