Moderator: Redaktörer
Thomas_A skrev:Helst skulle man helst ha ett par högtalare som kan reproducera frekvenser hyfsat linjärt över 22 kHz, kanske räcker det med 25-26 kHz. Mina högtalare vet jag inte hur högt de går, men jag tror inte CT62 sträcker sig så högt. Kanske Nagref har mätt på dem högre än 20 kHz?
Thomas_A skrev:Om någon har ett kompetent ljudkort och är intresserad så hojta till.
Thomas_A skrev:Audix,
det kommer förmodligen bli för tidigt för ett test, nästa helg.
Thomas_A skrev:Om det är någon som vet hur man skulle kunna få tag på "project K622".
Eller vad säger du, Bill?Anthony Michaelson skrev:I think multichannel is a complete waste of time. My experience of music and music reproduction is that two channels are, for me at least, about right.
Almen skrev:Ändrat: Hehe, jag tror att Anthony får ett nytt fan här på siten:Eller vad säger du, Bill?Anthony Michaelson skrev:I think multichannel is a complete waste of time. My experience of music and music reproduction is that two channels are, for me at least, about right.
Ändrat 2: Ser nu att den finns utgiven som CD i Storbritannien. Då är det väl den de skickar ut...
Det kan säkert låta enormt mycket bättre än de flesta surroundanläggningar.Bill50x skrev:PS. Undrar hur det skulle låta i mono med bara en (1) högtalare....
K622, som jag pratade om. Den är i original SACD, men gratisskivan man får från Musical Fidelity är enbart CD. Frågan är dessutom om det är DSD->PCM eller analogband->PCM.VAD är det som är utgivet på CD i Storbritannien?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster