Moderator: Redaktörer
Blue skrev:Det roligaste tycker jag är dom GALET dyra kablarna från typ Transparent och Nordost. 100.000 kr för 2X3 m högtalarkabel? Känns som att man borde ha ett system för tja... 2 miljoner kr för att motivera en sådan kabel. ...
Flint skrev:Statusvärde ska nog inte ringaktas eftersom det också ger bra andrahandsvärde. Hur är det med andrahandsvärdet på dyrsnören?
patrikf
Jag tycker att du tolkar din tråd fel. Här har inte diskuterats mätning alls utan istället om det som påstås som ev. kvaliteter kan detekteras med hörseln eller inte.
utan vad som motiverar ens personliga hållning i frågan.
Flint skrev:Dom problem man har att brottas med vad gäller ljudet från en förstärkare är förmodligen
1000 ggr värre än vad en kabel kan åstadkomma. En kabel är i stort sett bara en komponent.
I förstärkare finns massor av komponenter som alla mer eller mindre påverkar slutresultatet.
IngOehman skrev:HinnA* ej finnA* den just nu men återkommA*!
Nu har A* letat, hmmman brukar vara 1st rackare på o finnA* men kan ej för sin
husses liv hitta detta Ö-citat. Det var väldigt bra skrivet o handlade i stort om att
skulle man se enbart förstärkaren + högtalarkabeln som en enhet så finns det bara uti
förstärkaren minst 100 andra komponenter som är lika viktiga eller viktigare än högtalarkabeln
vilket vidare ger att det behöver inte alls vara tossigt o lägga 50,000 kr eller 100,000 kr
på högtalarkablage men att samtidigt inte lägga minst 5-10 miljoner kr på förstärkaren
det är milt sagt underligt, o lägga mindre än 1miljon är vansinne o än mindre är...
oskrivbart!
OBS! A*tt detta var A*´s tolkning av vad Ö skrev (samt att A* är 1st-2st galning(A*r)!)
Flint skrev:Kanske var jag avundsjuk på Ö:s tekniska kapacitet. Sen retade jag mig på snacket om fe-test som jag fortfarande tycker är ointressant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster