Hej A*, mycket trevligt initiativ den här tråden måste jag säga.
Precis vad som behövdes efter att ha läst om Naqrefs och Ranefjords uppvisning hemma hos Mats.
Det tips jag kan ge är att vara noga med att vända nätkontakten åt rätt håll.
Efter att ha fixat lite kabelhärvor hade jag under några dagar skitdåligt ljud. Allt var ihopsmetat, kunde inte urskilja enstaka instrument, var riktigt deprimerad. Så kom jag på att jag läst om det där med nätkontakten, vände på den men lyssnade inte på stereon på ett par dagar. När jag då så slutligen lyssnade hade jag glömt bort sladdvändningen (begynnelse till alzheimers

). Jag lade märke till hur bra det lät, var en enorm skillnad. Började fundera över hur det plötsligt kunde låta så bra...slutligen kom jag på det där med sladden. Det blev alltså som ett ofrivilligt blindtest som därmed tog bort den väldiskuterade "placebo-effekten". Diskuterade detta med andra och de har haft liknande upplevelser på betydligt bättre anläggningar. Blir något slags fasfel även fast det rör sig om växelström. Ska tydligen gå att mäta upp genom att mäta hur mycket ström som finns i chassit, ju mindre desto bättre.