Hej!
Jag tycker också att det var mycket trevligt och avspänt

Himla kul att Dimitri tog med en skivspelare. Jag har funderat en del på hur det skulle låta hemma med en sådan och nu fick jag höra lite. Ranefjord blev klart entusistisk över vinyl-spisningen och entusiasm är ju alltid smittande, så jag blev glad av bara det

Att dessutom få se och höra en sådan otyglad carlsson-entusiast var också roligt! En trevlig snubbe; Ranefjord!
Själv är jag inte så nöjd med rummet eller placering av högtalare, men det är verkligt svårmöblerat och detta är det minst sämsta hittills. Det är väl främst den allra djupaste basen och stereoperspektivet som blir lidande. Annars tycker jag att högtalarnas klarhet, renhet, upplösning och oansträngdhet ändå kommer fram i tillräckligt hög grad för att det mer än väl ska gå att leva med. Frramöver ska lite draperier upp samt golvmattor, både för syns skull men även lite för ljudet.
En sak som var kul och lärorikt, är hur olika människor ibland prioriterar hos återgivningen. Jag är känslig för distorsion, andra verkar vara det mindre och kanske istället prioriterar luftighet etc, (vilket iofs jag också tycker är viktigt, dvs att anläggningen har förmåga till det när det finns på inspelningen. Jag vill inte att alla skivor ska låta luftigt på samma sätt).
En annan människa kan säga något där jag tycker precis tvärtom och jag blir varse hur lönlöst det är med jämförelser. Vi refererar hela tiden till det vi upplevt tidigare och när något låter annorlunda från det vi är van vid, kan vi lätt tycka att det är något som inte stämmer. Därför blir förändringar svåra att tolka, även för en själv. Väldigt lurigt tror jag
Det ska i vilket fall bli roligt när de nya OA58 och OA60 kommer. Då tror jag att vi som var med under denna kväll kommer att vara ganska ense i våra värderingar av ljudet. Bara en gissning dock
Nåväl det sista blev ett lite sidospår i funderingar.
Sammanfattningsvis var deta en lyckad och rolig kväll
Mvh Mårten