Detta, har jag märkt hos mig själv, resulterar i ett något orationellt beteende...
Man sitter där och slögluttar lite på blocket och Hifimagasinet.com och vips dyker det upp nåt som triggar minnet... f_n ibland sitter man t o m och söker efter gamla minnen i annonserna.
* Den där prylen som fick så otroligt bra testresultat i den hifitidningen 1993...
* Den där högtalaren/förstärkaren som man så gärna ville köpa 1993
* Den där högtalaren man själv hade 1993
Poff.... Plötsligt har man svarat på en annons och är på väg ner till Gbg. för att köpa ett par Heybrook HB1 "made for music", -de första "hifi"-högtalarna jag köpte då jag av någon anledning tröttnat på mina OA5 (ett byte som jag idag inte riktigt fattar varför jag gjorde, måste ha varit HiFi-tidningarnas fel
Hallå det var ju en massa år sedan jag hade dessa och visst var de bra, då.... och med den ekonomi (som student) etc. jag hade då.... Men man borde ju faktiskt själv fatta att den "resa" man gjort genom alla köp av prylar borde resulterat i något som är mycket bättre än det man hade då....
Vips sitter man med ett par högtalare där hemma och lyssnar...
-å snart sitter man med både ett lite missnöjt uttryck i nyllet och en brusten illusion samt att man börjar fundera på hur man skall bli av med dessa nu då utan att förlora så mycket på affären...
Är den nån mer än jag som av och till blir lika korkade och tappar omdömet med ett ryck i köptarmen om det dyker förbi gamla hifi-minnen...?
Stefan