Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Morello: Hur gör man ett sånt uselt steg? Till och med ett mycket enkelt mos-FET klass A-steg (typ som visas på headwize) borde ju vara mycket bättre?
Killen som recenserade steget tyckte det ju var väldigt vädligt bra
Men Rydberg - KinaHifi är också blank! Vissa har blå lysdioder...Rydberg skrev:Läs topic för 17Hotspur skrev::oops: Motsatspriset tas kanske av Korsun KS99, där 1
(varje) watt kostar ca 28:- (100 watt á 2800:-)...![]()
kinihifi hit och dit, jag blir GALEN
Rydberg skrev:Max_Headroom skrev:Morello: Hur gör man ett sånt uselt steg? Till och med ett mycket enkelt mos-FET klass A-steg (typ som visas på headwize) borde ju vara mycket bättre?
Killen som recenserade steget tyckte det ju var väldigt vädligt bra, nått gör det säkert bra (priset kanske) men långt från allt vilket mätningarna indikerar
Ja fy! Jag ska köpa ett svart Bryston 9b-st med gröna lysdioder, så lång från kinahifi man kan kommaEngelholmAudio skrev:Men Rydberg - KinaHifi är också blank! Vissa har blå lysdioder...Rydberg skrev:Läs topic för 17Hotspur skrev::oops: Motsatspriset tas kanske av Korsun KS99, där 1
(varje) watt kostar ca 28:- (100 watt á 2800:-)...![]()
kinihifi hit och dit, jag blir GALEN
Flint skrev:Killen som recenserade steget tyckte det ju var väldigt vädligt bra
Vilket ändå bör betraktas som det viktigaste i testet. Morello, du ser hur fel det blir när man bara focuserar på underornade mätdata som du gjorde. Några futtiga tjugotal pocent hit eller dit spelar ingen roll i helheten.
Bill50x skrev:Gör man en Google-sökning på Wavaz Audio får man noll träff. Är den så hemlig - eller har ni stavat fel grabbar?
/ B
PS
Felstavat. Wavac Audio Lab SH-833 ska det vara. Där ser ni hur det går när ni flyttar runt på knapparna på tangentbordet
Dessutom specas stegen till 150W "effective power" vilket ju naturligtvis minskar kosnaden "per watt" ganska dramatiskt.....
DS
Ranefjord skrev:Morello: Du leder med 2333dollars per Watt föresten .rätt svårslaget.
Bill50x skrev:
Med normala krav på prestanda kan steget inte ens specas till att lämna 1 W
Mjae, vad är normala krav? 1, 2 eller 5%?
Vilken typ av dist?
Hur låter apparaten IRL?
Alltså, de flesta högtalare har ganska hög dist, många gånger över 10% vid vissa frekvenser.
Ärligt talat tror jag man måste leta någon annanstans för att förklara var dåligt ljud uppstår.
men döm inte ut på mätdata utan att ha lyssnat först!
Mjae, vad är normala krav? 1, 2 eller 5%? Vilken typ av dist? Vid vilken last? Vilka data uppnår man vid andra typer av mätningar? Hur låter apparaten IRL?
Alltså, de flesta högtalare har ganska hög dist, många gånger över 10% vid vissa frekvenser. Låter dom dåligt? Ärligt talat tror jag man måste leta någon annanstans för att förklara var dåligt ljud uppstår.
Jag har hört 100W slutsteg som låter kass så fort dom får lite konstig last, även vid låg volym. Jag har hört 2 watts-förstärkare som låter alldeles utmärkt även med krävande last, så länge man inte kräver hög volym.
Den sagda förstärkaren kan mycket väl låta skit och vara världens "rip-off" - men döm inte ut på mätdata utan att ha lyssnat först!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster