Kommentarer från "allmänheten"

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Kommentarer från "allmänheten"

Inläggav Nattlorden » 2004-08-16 22:33

Idag har jag haft en tjejkompis på besök, visat huset, bjudit på hemmalagad rabareberpaj och lite så... och naturligtvis spelat lite musik för henne.

Kommentar (redan efter första låten, tror jag):
"Jag har varit hos många killar som velat dema sina stereoanläggningar, men detta var första gången som det varit en skillnad som motiverat allt nedlagt arbete på den."

Det blev många spelade plattor under kvällen - och det är nog första gången jag fått en tjej att le saligt genom att bara spela musik för henne. :D

Trevligt att få så fina omdömen - det visar ju att man kan få ut mer nöje av sin anläggning än bara sin egen lyssning.

Vilka är de roligaste omdömena ni fått från "icke-hifikunniga" ?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-08-16 23:05

Nästan samma respons... svaret:

"...när jag frågade vad du köpt för skivor, så gled du över till en stor solmun..."

Givetvis så pussade jag henne och sade att min anläggning var mindre prioriterad än henne och tog henne bort från den illa kvickt!

mvh Jocke

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2004-08-16 23:08

"det var ju inte så farligt hög volym det här"

sagt av jobbarkompisar när vi kollade på film på en volym som flyttade möbler. Ska väl tolkas som att de var vana vid ett mellanregister som bara består av dist och 20 dB för hög 80Hz bas.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2004-08-16 23:15

Nattlorden:

Klockrent! Kul läsning!

Men jag har nog inte fått så många förstående tillmälen. Jag har iof haft ett smått antal jazz-kvällar med morsan smilandes. Hon är audiofilen no2 i familjen. ;)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-08-17 12:26

En kompis till min flickvän var på besök. Hon blev alldeles konstig när jag satte igång musiken. Munnen blev alledeles bred och hon började fnittra. D.v.s. inte att hon tyckte det var knäppt med en stereo, jag tror det var mer att hon inte kunde kontrollera sina känslor för hon blev klart berörd av musiken. Och så sade hon

-"Men det låter ju som om han sjunger precis mittemellan högtalarna!"

Ja det är det som är stereo försökte jag förklara. Det hade hon aldrig upplevt tidigare.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2004-08-18 00:50

Har en gång funnits i branschen och för jämförelse så testade jag apparater jämt hemma hos mig. Har ingen HIFI intresserad person i min bekanskapskrets så ingen reagerade någonsin vare sig jag hade vanliga högtalare, Quad eller Beveridge hemma hos mig för stunden.
Utom en gång då ett par var på besök och då båda avbröt sig mitt i välkomnandet vände sig mot högtalarna och undrade vad jag hade gjort. Allt lät bara så otroligt levande och "frigjort" rumsligt ifrån högtalarna.
Hade kopplat in en rumsequalizer ifrån McIntosh.

Återgå till Generellt om hifi