Moderator: Redaktörer
Att det sen skulle vara ett elände att bli expedierad av någon som inte kan nåt om produkten, är väl inget bra, men å andra sidan, hur ofta träffar man på folk som verkligen vet vad de talar om och kan produkten utan och innan??
Ett exempel kan vara Snell som inte utvecklades ett dugg efter det att Hifi-klubben tog över.
Ett exempel kan vara Snell som inte utvecklades ett dugg efter det att Hifi-klubben tog över. Idag är Snell en skugga av sitt forna jag.
Flint skrev:DahlqvistEtt exempel kan vara Snell som inte utvecklades ett dugg efter det att Hifi-klubben tog över.
Hur många % av Snells produktion importerades och såldes vidare av HiFi-klubben. Förmodligen under 5%. Jag tvivlar på att ev. stagnation hos märket berodde på HiFi-klubben. I övrigt tycker jag att du har en klar poäng.
Det är troligen bara några få personer i det här landet som offrar ALLT annat för att kunna köpa en stärkare för 100kkr. De flesta som köper grejor i den prisklassen har nog finansiella muskler och slår nog inte till bara för att en given apparat finns 10% billigare någon annanstans.
Flint skrev:Kan man av ovanstående resonemang konstatera att ett märke i utförsbacke kan tänka sig att sälja sig på stormarknader men att ett märke som har medvind inte kan det?
Exemplet AudioPro. På min tid som säljare i branschen (74 till 84 ) var det ett supermärke i den absolut högsta klassen med A4-14 i frontlinjen och Karl-Erik Ståhls patenterade basprincip. Hur är det idag. Inte direkt något man springer benen av sig för. Däremot rider de förmodligen på de gamla meriterna. Hur bedömer man AudioPro idag. Ni som vet. Jag ser det som ett dussinmärke vilket som helst eftersom det säljs just på stormarknader.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster