Moderator: Redaktörer
Nwalmaer skrev:Har den verkligen filtrering av subutgångarna? 3490:n har det inte.
Goldfinger skrev: Ibland känns det som att man snöar in väl mycket i jakten på transparens, och glömmer helheten.
subjektivisten skrev:Goldfinger skrev: Ibland känns det som att man snöar in väl mycket i jakten på transparens, och glömmer helheten.
Vilken helhelt? Som design, funktioner lr?
Jag tror man inte tycker den är prisvärd (har läst testet) för att det finns flerkanalsförstärkare för en 1/3 som är minst lika bra om inte bättre, för mkt lägre pris och mer funktioner.
Goldfinger skrev:Frågan är ju då vad Molt anser mera prisvärt i kategorin Integrerad förstärkare med dom kraftresurserna?
Jag menar med tanke på hur man rekommenderar Brystonsteg för 50 000kr.
skulle man i sina egna rekommenderade blindtestförfaranden kunna urskilja dom mot varandra? Ibland känns det som att man snöar in väl mycket i jakten på transparens, och glömmer helheten.
JonDahlberg skrev:subjektivisten skrev: Jag tror man inte tycker den är prisvärd (har läst testet) för att det finns flerkanalsförstärkare för en 1/3 som är minst lika bra om inte bättre, för mkt lägre pris och mer funktioner.
Vilken flerkanalsförstärkare är det?
Bjorn_ skrev:Då gick man och blev med en hk990 häromdan. Jag tänker undvika att ge någon som helst form av omdöme då det är första tvåkanalaren i denna klassen som jag köpt. Det stod mellan nad 3xx och denna hk990.
För någon vecka sedan så kopplade jag in en gammal hk 650 till mina frontar mest på skoj. Jag tyckte mig uppleva stor skillnad mot min hembio-yamaha. Jag vet inte om det var placebo eller inte, men det fick mig allvarligt att tänka om på förstärkarfronten. Nu blev det till slut en lite nyare best då den gamla hk:n är i renoveringsbehov.
Jag ville ha lite fastare bas och det fick jag. Det som jag blev mest förvånad över var hur mycket bättre diskanten blev. Den har ju fått lite kritik för vass diskant bland annat men det beror väl på vad man jämför med antar jag. Mitt problem har tidigare varit rätt illalåtande diskant på högre volym, troligtvis dist. kopplade motvilligt bort den i väntan på att jag skall bli klar med nya stereobänken, kanske kan det få mig att bli klar någon gång...
Så... utan att skriva saker som "det bästa man kan köpa för pengar" osv så får jag väl i alla fall konstatera... jävlar vilken skillnad...
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster