Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5176
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Conan » 2019-05-13 18:36

Malm skrev:Mange tak. Det hjælper da jeg nok vil lave dem selv af træ.

Mvh
Mads


Göra av trä? Det ska helst vara dämpning och inte diffusion bakom högtalarna.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2019-05-13 19:48

Conan skrev:
Malm skrev:Mange tak. Det hjælper da jeg nok vil lave dem selv af træ.

Mvh
Mads


Göra av trä? Det ska helst vara dämpning och inte diffusion bakom högtalarna.


Speciellt vid väggnära placering... diffusion kan man kanske(?) komme undan med om de skall stå längre ut i rummet.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Kraniet
 
Inlägg: 12539
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Kraniet » 2019-05-14 09:40

Det är väl ändå högtalarlådorna som avses? Att de ska göras i massivt trä?

Det kan man ju göra men det finns ju risk för att det blir mycket resonanser från lådan som kommer färga ljudet.
Ett bättre alternativ är antagligen att göra en sandwich av massivt trä och MDF. Men steget därifrån till fanerad MDF är ju inte så långt.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6690
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav ChristianAndersson » 2019-05-14 13:49

Träramar till dämpplattorna, månne.
Shatterer of words

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-14 14:22

Jag tror faktiskt.io att Malm avser att bygga sina ljudabsorbenter med en ram av trä utanför själva absorbenten, vilket många brukar göra.

Som jag förstått det har redan Malm ett par Guruhögtalare, han undrar ju om utförandet av ljudabsorbenter.

Edit: Jag såg inte C.A.:s inlägg när jag skrev mitt... Vi är alltså inne på samma bana.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Thomas_A » 2019-05-15 19:16

Tror frågan varit uppe förr men: Jag undrar hur lätt det är att få en Q60 i review i ex Stereophile? Jag tänker att de är relativt okända för många och att det finns de med resurser att köpa lite dyrare saker och att det skulle ge mycket att marknadsföra. Vet att de som fått tag på ex ett par Junior i USA säger följande i en tråd som beskriver "vad är det bästa köp ni gjort":

"My Guru Audio Juniors. We're going to be a temporary solution at first. They are not going anywhere. They seem to defy physics."
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2019-05-15 21:20

Thomas_A skrev: "My Guru Audio Juniors. We're going to be a temporary solution at first. They are not going anywhere. They seem to defy physics."


Bild
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Magol79
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2019-03-21

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Magol79 » 2019-05-18 20:33

Har ett par Q10 sen ett par dar. Var får man tag i frontskydd?

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3640
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav juanth » 2019-05-19 00:12

Magol79 skrev:Har ett par Q10 sen ett par dar. Var får man tag i frontskydd?


Kolla med hifikit!
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Magol79
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2019-03-21

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Magol79 » 2019-05-19 14:20

juanth skrev:
Magol79 skrev:Har ett par Q10 sen ett par dar. Var får man tag i frontskydd?


Kolla med hifikit!


Tack för tipset.

Vad använder ni för stativ till Q10? Vill helst hitta något annat än Gurus egna stativ.

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2019-05-22 08:21

Tak for svarene og fotos. Jeg er endt med at låne nogle absorbtionsplader. Jeg har dog stadig en del vanskeligheder med at få mellemtone og diskant til at være tydeligere. Jeg tror mit rum er problemet eller også er Q60 bare ikke helt den endgame-højtaler jeg håbede...

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-22 14:19

Malm skrev:Tak for svarene og fotos. Jeg er endt med at låne nogle absorbtionsplader. Jeg har dog stadig en del vanskeligheder med at få mellemtone og diskant til at være tydeligere. Jeg tror mit rum er problemet eller også er Q60 bare ikke helt den endgame-højtaler jeg håbede...


OK, det verkar som du har mer som skulle behöva göras med de rumsakustiska förhållandena. För att vara tydlig: ett par absorbenter lokalt placerade bakom högtalarna ger inga större förändringar av de reflektioner som når dig, absorbent bakom påverkar i stort sett mest de reflexer som kommer just bakom högtalarna. Av din text att döma tolkar jag det som att du upplever en otydlighet i mellanregister och diskant. (...som du skriver.) Min gissning är att du skulle kunna ha nytta av en mer kontrollerad efterklangsmiljö, både av tidiga och sena reflexer. Ett generellt bra mått att börja undersöka är att ge sig på att minska ner efterklangstiden. Om du inte vill mäta upp detta; klappa i händerna och lyssna om du kan höra utklingningen av klappet. Om du hur utklingningen tydligt är jag ganska säker på att du har för lång efterklangstid. När man sedan ska justera efterklangstiden är det viktigt VAR man bygger sina absorbenter och HUR. Min uppfattning är att många i Sverige (och antagligen Norge också) har alltför lite möbler (absorbenter) då det är populärt med ljust, fräscht, kalt, och ej överblamrat. Tyvärr är sådant inte så bra för ljudåtergivningen. Även de rum som är visade ovan har brister i absorptionen. Ett sätt att få ett tydligare ljud är att öka på högtalarnas direktivitet (de sprider ljud mindre i bra andra riktningar än rakt framåt). Ett annat sätt är att andra personer kan tycka att en frekvensgång med ökad nivå i mellanregister och diskant är att föredra, men där håller jag inte med. Det brukar inte låta klangligt korrekt i längden. I rum där man akustikreglerar är det möjligt att nå oanade välljudsmöjligheter att njuta av musik, vill jag med emfas påpeka. Även många ljudtekniker har inte någonsin hört rum med fulländad rumsakusisk planering och även har rummen de jobbat i ofta(st) saknat välljudande högtalarmonitorering dessutom.

Jag vill också påpeka att rummet inte nödvändigtvis ska madrasseras med fula ljudabsorbenter. Med smarta val kan man utnyttja vanliga möbler såsom soffor, mattor, gardiner, tavlor, bokyllor (med mycket böcker). Ja... mysiga saker helt enkelt. Jag tror t.o.m. så att många vanliga människor helt ovetandes om akustik, möblerar upp sina rum med möblemang av olika slag så att de upplever rummet "låta bra" i den meningen att det inte ska eka tomt i rummet. Även om de kanske inte ens har tänkt sig att ens använda en ljudanläggning i rummet. Jag tror att många människor känner instinktivt att ett "mysigt" rum har kortare efterklangstid (utan att känna till begreppen). Bättre att föra konversationer också i ett sådant rum! Så... man kan ha ett rum som ser huvudsakligen normalt ut och ändå låta bra, det behöver inte se ut som ett rymdskepp kombinerat med madrasserat rum från sinneshospitalet. :wink:

Med bra rumsakustiska förutsättningar brukar folk vara nöjda med ljudet från sina Guruhögtalare.

Personligen har jag bott på flera ställen, och jag har fixat till rummen. Men i några fall har det tagit ett tag då jag behövt fixa rummen och högtalarna har då t.ex. stått i ett ofärdigbyggt kök (mestadels tomt rum förutom en del byggmaterial), och det har låtit riktigt junk rent ut sagt. I rätt sorts rum har det sedan låtit överdjävulskt bra.


Berätta gärna lite mer om möbleringen av ditt rum så kanske jag kan kläcka ur mig någon halvt välunderbyggd kommentar i alla fall. :idea: Ta gärna några bilder och lägg upp här om du vill.
//Johan Lindroos

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2019-05-24 08:56

Tak for svaret, Johan.

Jeg prøver at arbejde lidt videre med indretningen. Og jeg er også af den overbevisning at man med almindelige møbler og planter osv. kan komme langt. Under alle omstændigheder er der grænser for hvordan ens stue kan se ud... Jeg er lidt bange for at det måske er selve højtaleren der ikke helt passer til mig. Min gode ven kommer forbi i weekenden med et sæt Harbeth Super HL5 Plus, og så prøver vi at høre hvordan det lyder sammenlignet.

Bedste hilsner
Mads

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-24 13:29

Hej Mads!

Som kommentar har jag en kompis/kollega som har haft Harbeths största modell, Monitor 40-någonting, som har nyligen bytt till Guru qm60. Jag har inte varit hemma hos honom ännu, men tidigare lyssnade jag på hans Harbethar och jag upplevde att de inte gick så djupt i frekvens som man kan förvänta sig av storleken. Ned till ca 40 Hz lät det som, lite för tunt för min smak. Min upplevelse var även att de lät ganska mycket som "högtalarsound". Hyfsat bra högtalare ändå jämfört med mycket annat. Men min åsikt är att man behöver bra basmoduler ihop med Harbeth om man vill kunna spela fullt frekvensomfång. Mitt intryck är nog att Harbeth och Guru är klangligt (frekvensgång) hyfsat lika varandra, åtminstone om man då avser mellan- och diskantregister. Fast då har jag aldrig jämfört i samma lyssningsrum, bara fritt från mitt minne av hur de låtit i olika lyssningsrum vid helt skilda tidpunkter.

Men kul att ni ska prova och jämföra. :) Återkom gärna med era synpunkter.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34917
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2019-05-24 13:36

Det är mitt intryck också, vad beträffar Harbeths klang.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Thomas_A » 2019-05-24 13:44

Är det möjligen denna Harbeth M40 som avses?

https://www.stereophile.com/content/har ... asurements
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3640
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav juanth » 2019-05-24 14:02

Hej Mads, du kan alltid experimentera med invinklingen av dina Guru.
Johan Lindroos inlägg om rumsakustik är väldigt bra men det kan hända en hel del även med att prova lite olika uppställningar, även relativt små förändringar i sidled och i vinkel kan ibland öppna upp och förbättra.
Lycka till. Ge inte upp optimeringen.

Vilka dimensioner har ditt rum, hur ser det ut? Bild?

Jag rekommenderar att läsa det här från konstruktören av Guru/Ino
http://www.sonicdesign.se/oeint0.html
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-24 14:18

Thomas_A skrev:Är det möjligen denna Harbeth M40 som avses?

https://www.stereophile.com/content/har ... asurements


Ja, med rätt stor sannolikhet var det .1-modellen och inte den nyare .2-modellen. Men helt säker är jag inte.

Alla som läser Stereophile-artikeln bör då läsa hela reportaget, och särskilt kommentarerna från Alan Shaw (konstruktören).
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-05-24 14:29

juanth skrev:Hej Mads, du kan alltid experimentera med invinklingen av dina Guru.
Johan Lindroos inlägg om rumsakustik är väldigt bra men det kan hända en hel del även med att prova lite olika uppställningar, även relativt små förändringar i sidled och i vinkel kan ibland öppna upp och förbättra.
Lycka till. Ge inte upp optimeringen.

...


Ja, självklart är det så.

En kommentar är att i ett icke akustikreglerat rum är det vanligt att det är känsligare hur högtalarna hamnar än i ett icke akustikreglerat rum, och ändå blir man aldrig helt nöjd!
I ett bra akustikreglerat rum är det förvisso också viktigt hur man placerar sina högtalare, extra viktigt att varje högtalare har exakt lika avstånd till lyssnaren, men mer förlåtande generellt är min uppfattning, särskilt med tanke på avstånd till närliggande ytor. Men det är också viktigt hur man vinklat högtalarna då man kan justera särskilt diskantens frekvensrespons med olika invinkling. Man kan även ha lyssningsplatsen där det låter bra i ett större område.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Laila » 2019-05-24 16:50

Johan_Lindroos skrev:
juanth skrev:Hej Mads, du kan alltid experimentera med invinklingen av dina Guru.
Johan Lindroos inlägg om rumsakustik är väldigt bra men det kan hända en hel del även med att prova lite olika uppställningar, även relativt små förändringar i sidled och i vinkel kan ibland öppna upp och förbättra.
Lycka till. Ge inte upp optimeringen.

...


Ja, självklart är det så.

En kommentar är att i ett icke akustikreglerat rum är det vanligt att det är känsligare hur högtalarna hamnar än i ett icke akustikreglerat rum, och ändå blir man aldrig helt nöjd!
I ett bra akustikreglerat rum är det förvisso också viktigt hur man placerar sina högtalare, extra viktigt att varje högtalare har exakt lika avstånd till lyssnaren, men mer förlåtande generellt är min uppfattning, särskilt med tanke på avstånd till närliggande ytor. Men det är också viktigt hur man vinklat högtalarna då man kan justera särskilt diskantens frekvensrespons med olika invinkling. Man kan även ha lyssningsplatsen där det låter bra i ett större område.

För undvikande av ev missuppfattning(även om jag tror mig kunna kan gissa vad du menar)
med/av det fetade/färgmarkerade vore det nice med ett förtydligande . . . typ. :wink:
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39776
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav petersteindl » 2019-05-24 17:40

Laila skrev:
Johan_Lindroos skrev:
juanth skrev:Hej Mads, du kan alltid experimentera med invinklingen av dina Guru.
Johan Lindroos inlägg om rumsakustik är väldigt bra men det kan hända en hel del även med att prova lite olika uppställningar, även relativt små förändringar i sidled och i vinkel kan ibland öppna upp och förbättra.
Lycka till. Ge inte upp optimeringen.

...


Ja, självklart är det så.

En kommentar är att i ett icke akustikreglerat rum är det vanligt att det är känsligare hur högtalarna hamnar än i ett icke akustikreglerat rum, och ändå blir man aldrig helt nöjd!
I ett bra akustikreglerat rum är det förvisso också viktigt hur man placerar sina högtalare, extra viktigt att varje högtalare har exakt lika avstånd till lyssnaren, men mer förlåtande generellt är min uppfattning, särskilt med tanke på avstånd till närliggande ytor. Men det är också viktigt hur man vinklat högtalarna då man kan justera särskilt diskantens frekvensrespons med olika invinkling. Man kan även ha lyssningsplatsen där det låter bra i ett större område.

För undvikande av ev missuppfattning(även om jag tror mig kunna kan gissa vad du menar)
med/av det fetade/färgmarkerade vore det nice med ett förtydligande . . . typ. :wink:


Enkelt. I ett icke akustikreglerat rum är det känsligare hur högtalarna hamnar än i ett icke akustikreglerat rum! . . . typ :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Laila » 2019-05-25 00:48

Oj fan, tack för det exakta å eminenta förtydligandet av vad Johan skrev Peter
. . . typer. :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
mhr1229
 
Inlägg: 389
Blev medlem: 2016-11-03
Ort: Vallentuna

Re: Den stora Guru-tråden - vad blev det av Q60?

Inläggav mhr1229 » 2019-05-27 07:39

Ser inte längre Q60 på HifiKits hemsida och inte heller på Gurus. Har de redan försvunnit? De kom ju nyss.
Frilansskribent i Hifi & Musik

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden - vad blev det av Q60?

Inläggav Elfsberg » 2019-05-27 11:12

mhr1229 skrev:Ser inte längre Q60 på HifiKits hemsida och inte heller på Gurus. Har de redan försvunnit? De kom ju nyss.


Såhär skrev nilsviktor på förra sidan i tråden:

nilsviktor skrev:
PerStromgren skrev:
nilsviktor skrev:Sthlm Audio Sweden AB lades ner pga allvarlig sjukdom. Inget annat. Grundarna av Guru driver verksamheten vidare i annan form och vi har flyttat produktionen av Q10 (och snart Junior) från Kina till Estland och vi har börjat leverera Q10. Vi har haft en obruten verksamhet sedan hösten 2006 och vi ska ingenstans. Hälsningar Erik


Trevligt att höra! Och Q60? Den saknas på https://guruaudio.com
Ja, så snart vi har leveransdatum kommer den upp på hemsidan igen.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2019-06-10 10:43

Hej igen. Jeg har hygget mig vældig meget med mine Guru Q60. Men efter at have haft forskellige alternativer på audition, vil jeg prøve noget andet. Det er et par fantastiske højttalere, men de passere ikke helt til mig.

Derfor vil jeg spørge her om der er nogen, der vil købe dem?

De er en pre-production model, jeg har købt fra Gurus hjemmeside.

Hvis der er nogen interesserede er i velkomne til at sende mig en privat besked. Så sender jeg billeder. Jeg har ikke emballage men kan levere dem i Sydsverige.

Bedste hilsner
Mads

Pappsen
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Pappsen » 2019-06-12 09:27

Malm skrev:Hej igen. Jeg har hygget mig vældig meget med mine Guru Q60. Men efter at have haft forskellige alternativer på audition, vil jeg prøve noget andet. Det er et par fantastiske højttalere, men de passere ikke helt til mig.

Derfor vil jeg spørge her om der er nogen, der vil købe dem?

De er en pre-production model, jeg har købt fra Gurus hjemmeside.

Hvis der er nogen interesserede er i velkomne til at sende mig en privat besked. Så sender jeg billeder. Jeg har ikke emballage men kan levere dem i Sydsverige.

Bedste hilsner
Mads



Hej Mads, du har ett PM!
//M
Guru Q10
Pioneer SX-650
Thorens TD-166 MkII
Sonab Popbox
Sonos Connect
JBL L100 Classic 75
JBL SA-750
Linn LP12

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2019-06-16 10:46

Jeg har en email, du kan bruge:-)

madsmalmbak@gmail.com

Pappsen
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Pappsen » 2019-06-17 14:56

Malm skrev:Jeg har en email, du kan bruge:-)

madsmalmbak@gmail.com



Då har du mail!
Guru Q10
Pioneer SX-650
Thorens TD-166 MkII
Sonab Popbox
Sonos Connect
JBL L100 Classic 75
JBL SA-750
Linn LP12

Jnber
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-05-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Jnber » 2019-07-02 13:33

Hej trådföljare!
Jag har råkat ropa in 5 st Guru Junior och 2 st QM 10 i varierande status och konfiguration från pn-tradings guru auktion och har några frågor. Har någon ett kretsschema till en QM 10 med visatondiskant. Kan man använda biltvättsvampar som dämpning i högtalaren. (Utan bilschampo). Ett kretskort till en Junior hade ett annorlunda utseende med mindre motstånd och i avlångt format. Jag försöker att bifoga lite bilder.
Med vänlig hälsning, JanneB.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav DVD-ai » 2019-07-06 19:24

Jag skulle maila till Guru och be om hjälp för att få rätt råd och svar :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: AlbertHall och 11 gäster