Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22706
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-21 20:50

Vad har han där att göra om det nu inte är nya modeller på gång?

Användarvisningsbild
DorreN
 
Inlägg: 666
Blev medlem: 2006-04-29
Ort: Falun

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav DorreN » 2021-12-21 21:05

Nya produkter skissas det nog på, men han kan säkert göra nytta på marknadsföringsfronten.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav distad » 2021-12-21 23:24

Satt på You Tube och kollade på lite Svensk Krim och dök denna ruta upp..https://www.youtube.com/watch?v=52fFfHHRj5o :mrgreen: Men jag hade tidigare idag kollat på Svensk Hifi så det berodde på det.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22706
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-22 10:36

Var lite krångel innan de fick till namnet Öhman i beskrivningen av den videon.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2021-12-22 12:42

FBK skrev:Satt på You Tube och kollade på lite Svensk Krim och dök denna ruta upp..https://www.youtube.com/watch?v=52fFfHHRj5o :mrgreen: Men jag hade tidigare idag kollat på Svensk Hifi så det berodde på det.


Länge sedan man såg det originalet.... parodin är mycket roligare. :mrgreen:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3287
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Calleberg » 2021-12-22 12:47

Nattlorden skrev:
FBK skrev:Satt på You Tube och kollade på lite Svensk Krim och dök denna ruta upp..https://www.youtube.com/watch?v=52fFfHHRj5o :mrgreen: Men jag hade tidigare idag kollat på Svensk Hifi så det berodde på det.


Länge sedan man såg det originalet.... parodin är mycket roligare. :mrgreen:


parodi? vill se! länk?
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2021-12-22 13:05

Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Zappa » 2021-12-22 14:41

Calleberg skrev:
Nattlorden skrev:
FBK skrev:Satt på You Tube och kollade på lite Svensk Krim och dök denna ruta upp..https://www.youtube.com/watch?v=52fFfHHRj5o :mrgreen: Men jag hade tidigare idag kollat på Svensk Hifi så det berodde på det.


Länge sedan man såg det originalet.... parodin är mycket roligare. :mrgreen:


parodi? vill se! länk?


Ingvold Woomaaan!

https://www.youtube.com/watch?v=hCH9p2V32yY

Inte Guru Audio men Ingvold Woman förklarar vad LUFS egentligen betyder. :D

https://www.youtube.com/watch?v=p7Cc6Wz4D84
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Ted_B » 2021-12-23 01:18

Herregud! 8O :D :D
The World's Mine Oyster

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2022-01-12 10:59

Hejsa,

Jeg har været væk fra Guru højttalere i et godt stykke tid. Harbeth, Klipsch, Buchardt, Dynaudio, Larsen, Russell K, etc. har været gennem stuen. Med større eller mindre held.

Nu er det tid til at komme tilbage til Guru.

Det virker umuligt at finde et sæt Q60, som jeg desværre solgte. Men der dukker stadig en QM60 op en gang i mellem.

Så, et par spørgsmål:

1) Kan nogen her fortælle mig hvor stor forskel der er på QM60 og Q60?

2) Har nogen hørt den nye model, Junior Max, tror jeg den hedder?

3) Findes Ino stadig og kan man købe kits hos dem?

Håber I kan hjælpe,

Mads

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2022-01-12 13:06

QM60 och Q60 är i stort samma högtalare bortsett från dess stativ.

Identical speakers in every aspect but the "stand"/"foot".

Junior XL verkar inte ännu vara tillgänglig i Norden/Skandinavien. Gissningsvis låter den snarlikt Junior (mk 2) men med mycket mer kapacitet. De två bakåtriktade baselementen borde dock ha positiva egenskaper för frekvensgång och upplevelsen i stort genom att de kan t ex avhjälpa problematik primärt orsakade av förstareflexen bakom högtalaren.

Som ensam högtalare är nog Junior XL en trevligare högtalare än QM60, men det är omöjligt att undkomma det lilla mellanregistret och 19mm diskant om man vill expandera systemet med t ex subwoofers för ytterligare kapacitet i ljudstyrka.

Lite äpplen och päron. :)
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2022-01-12 13:23

Vad är Junior XL?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2022-01-12 13:47

Morello skrev:Vad är Junior XL?


Det här är det enda jag sett:

https://hifi.nl/artikel/30541/Verslag-D ... Event.html
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Rydberg » 2022-01-12 14:30

Bild
Bild
Bild
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2022-01-12 18:07

piPPP(i) ? 8) :mrgreen:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
LarsF
 
Inlägg: 681
Blev medlem: 2013-09-29

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav LarsF » 2022-01-12 19:39

Riktigt snygga måste jag säga för att vara högtalare

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-12 19:58

Elfsberg skrev:Som ensam högtalare är nog Junior XL en trevligare högtalare än QM60


Det är jag tveksam till, förutsatt att QM60 är hyfsat lik, pi60(s) och Junior XL hyfsat lik piP(s).

Jag tycker mina piP är fantastiska, men i jämförelse med (mina) pi60(es) står de sig slätt när det kommer till mer komplicerad musik och högre ljudtryck. Lilla piP har en tendens att låta lite förstoppade i dessa avseenden, tycker jag. Det förekommer inte med pi60(es).

Men kanske är detta helt avhjälpt i och med denna nya skapelse. Som för övrigt är riktigt tjusig :)
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

hifi_nirvana
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2021-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav hifi_nirvana » 2022-01-12 20:07

Undrar varför han demonstrerar högtalarna med ett Klass D slutsteg. Merrill Audio Element 114. Anser han det är det bästa alternativet?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Belker » 2022-01-12 20:42

hifi_nirvana skrev:Undrar varför han demonstrerar högtalarna med ett Klass D slutsteg. Merrill Audio Element 114. Anser han det är det bästa alternativet?

Spännande steg, även om det är insmort i ormolja. Verkar vara egensnickrad klass D, men väldigt skralt med data och bara ”testat” i flumblaskor.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2022-01-12 21:14

hifi_nirvana skrev:Undrar varför han demonstrerar högtalarna med ett Klass D slutsteg. Merrill Audio Element 114. Anser han det är det bästa alternativet?


Trevliga marginaler där vid 16 000 USD.
Det ska kanske göras tydligt att det inte är Guru som demonstrerar på mässan.

(Det är det väl inte?)

Knuttebaloa skrev:
Elfsberg skrev:Som ensam högtalare är nog Junior XL en trevligare högtalare än QM60


Det är jag tveksam till, förutsatt att QM60 är hyfsat lik, pi60(s) och Junior XL hyfsat lik piP(s).

Jag tycker mina piP är fantastiska, men i jämförelse med (mina) pi60(es) står de sig slätt när det kommer till mer komplicerad musik och högre ljudtryck. Lilla piP har en tendens att låta lite förstoppade i dessa avseenden, tycker jag. Det förekommer inte med pi60(es).

Men kanske är detta helt avhjälpt i och med denna nya skapelse. Som för övrigt är riktigt tjusig :)


QM60 är i väl i de flesta avseenden praktiskt taget en pi60s. Om Ingvar säger att han kan skilja dem åt i blindtest så tror jag på det, men tills dess så tycker jag att det låter mer orimligt än rimligt. Nåväl..

piPs + profundusP borde ligga närmare till hands än bara piPs.

Junior är ju en helt egen högtalare och om jag förstått det rätt så är den voicad något annorlunda än vad Inos sortiment är. Det baserar jag enbart på utvecklingen av QM10 mk1 till mk2 som ju fick helt andra element - samma som i Junior mk 2 (som ett tag hette Plus) och i samma veva fick lite annan frekvensgång och jag vill minnas att jag någon gång läst en intervju med någon ur Guru där så påstås.

Jag behöver kanske skriva lite utförligare:

pi60s och QM60 är givetvis helt fantastiska men efter att ha testat bs60 för några år sedan så insåg jag att de behöver en hel del extra lullull för att komma till sin rätt. Ett flertal olika bassystem har testats men jag tycker nog bs60 är den bästa lösningen iallafall för mig sett till möblering och kostnad.

i ett normalstort rum där WAF och privatekonomi är en faktor hade jag hellre satsat på Junior XL. Mina QM60 är rejält tråkiga utan bs60 (som jag hoppas vara färdiga inom några veckor). Jag räknar in kostnad och möblering i min kalkyl och iallafall jag har aldrig bott där QM60 eller ens mina i16s passat bra - de har helt enkelt varit för stora för att det ska se snyggt ut och med ytterligare basmoduler så blir det katastrof :D. Q10 och slutna pX om 42 liter är den trevligaste kombon jag ägt med hänsyn till fler faktorer än bara prestanda. :)

De dubbla basarna är väl antagligen ämnade att släcka ut destruktiv interferens från bakväggen. Som att köra bs60 till pi60-familjen.
Nu vet jag inte hur stora basarna är men de ser ut att vara större än mellanregistret. Gissningsvis är det dubbla 6" vilket ju motsvarar en 8". Dessutom har Junior nyare element än piP/piPs och typiskt så brukar väl IÖ förbättra dem mellan varven. :)
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

hifi_nirvana
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2021-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav hifi_nirvana » 2022-01-13 08:54

Belker, Tycker du beskriver karaktären på det slutsteget ganska bra. ”Spännande, ormolja, egensnickrad och flumblaskor”. Elfsberg, du har säkert rätt. Det måste vara någon importör som har Merrill Audio i sitt sortiment. Därav valet av märket att dema med. Blev lite förvånad att Guru som är en seriös aktör skulle valt Merrill Audio att dema med. Men det förklarar ju saken att det är en importör.

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-13 11:34

Elfsberg skrev:pi60s och QM60 är givetvis helt fantastiska men efter att ha testat bs60 för några år sedan så insåg jag att de behöver en hel del extra lullull för att komma till sin rätt.... Mina QM60 är rejält tråkiga utan bs60


All respekt för dina upplevelser. Mina erfarenheter säger mig att pi60(es), med någorlunda goda förutsättningar, är allt annat än tråkig och en högtalare som jag skulle kunna leva med utan ackompanjemang av båda bs och infra. Med fel förutsättningar kan nog vilken högtalare som helst bli urtrist :)
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Kraniet
 
Inlägg: 12543
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Kraniet » 2022-01-13 12:10

Rydberg skrev:[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]


Såg ju helt förträffligt ut!

Får gratulera Guru till tillskottet.

Jag antar qm60 inte gick att sälja då? Var den inte tillräckligt "life style" för kunderna?
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1070
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav BellsnWhistles » 2022-01-13 12:47

Knuttebaloa skrev:
Elfsberg skrev:pi60s och QM60 är givetvis helt fantastiska men efter att ha testat bs60 för några år sedan så insåg jag att de behöver en hel del extra lullull för att komma till sin rätt.... Mina QM60 är rejält tråkiga utan bs60


All respekt för dina upplevelser. Mina erfarenheter säger mig att pi60(es), med någorlunda goda förutsättningar, är allt annat än tråkig och en högtalare som jag skulle kunna leva med utan ackompanjemang av båda bs och infra. Med fel förutsättningar kan nog vilken högtalare som helst bli urtrist :)


Jag håller med Knuttebaloa till fullo, mina pi60s hade jag i inte mindre än 8 olika bostäder (ägde högtalarna under 25 år!) och i några rum så saknade jag botten (öppen planlösning) men i de flesta lät det precis som det skulle.
QM60 har jag dock inte hört alls men de ska väl vara snarlika.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2022-01-13 13:50

Elfsberg: hvad er BS60?

Mit rum er rimeligt stort: 60 m2 og 5 meter til loftet. Så jeg har brug for en højttaler der går dybt dybt dybt, og kan spille højt:-)

Jeg vil helst undgå at tilføje en sub, for efter min erfaring er det vanskeligt at få til at fungere uden både et high pass filter, der går på højttalerne, og et low pass filter, der selvfølgelig findes i de fleste subs.

Der er et par QM60 til salg, og dem overvejer jeg at købe.

Tak for jeres svar:-)

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2022-01-13 14:21

Malm skrev:Elfsberg: hvad er BS60?

Mit rum er rimeligt stort: 60 m2 og 5 meter til loftet. Så jeg har brug for en højttaler der går dybt dybt dybt, og kan spille højt:-)

Jeg vil helst undgå at tilføje en sub, for efter min erfaring er det vanskeligt at få til at fungere uden både et high pass filter, der går på højttalerne, og et low pass filter, der selvfølgelig findes i de fleste subs.

Der er et par QM60 til salg, og dem overvejer jeg at købe.

Tak for jeres svar:-)


Praktiskt taget kan man säga att du adderar en 10" bas till din QM60!

Det är inte en subwoofer (basmodul) som delas av. Basstödet, på Ino Audio-språk, spelar på samma signal som QM60 direkt från slutsteget! 10"-basen förses med ett passivt delningsfilter(?) som gör den verksam huvudsakligen i lägre register.

Jag skickar mer info över PM. :)

Ino Audio manifest skrev:Va’ 17 e’ ett basstöd f’nått?
Innan jag skriver någonting annat vill jag klargöra en sak: Ett par basstöd är inte detsamma som ett par basmoduler, och de
har knappt ens några likheter med en subwoofer. Basstöd arbetar tillsammans med ett par kapabla fullregisterhögtalare, inte
ensamma under en brant delning. De ger högtalarna stöd på ett liknande sätt som en vägg bakom högtalarna gör det.
Redan Ino Audios basmoduler har få likheter med vanliga ”subwoofrar”, men en sak har de gemensamt – de arbetar under
en viss frekvens och övriga högtalare arbetar över samma frekvens. De bildar alltså ett delat system – delat mekaniskt i två
lådor - och delat spektralt i två olika frekvensområden.
Ett par basstöd däremot används inte som en halva i ett delat system, utan som ett kompletterande (stödjande) system
till huvudsystemen, därav namnet basstöd. De arbetar akustiskt parallellt – tillsammans – med huvudhögtalarna inom ett
mycket stort frekvensområde (20 – 500 Hz). Det är därför av yttersta vikt att basstöden är konstruerade specifikt för att
stödja just de högtalare de avses stödja, annars kommer de inte att arbeta i perfekt fas med varandra.
Dessutom är det viktigt att systemen är verkningsgrads- och ljudtrycksanpassade så att man inte överstyr basstöden innan
huvudsystemet överstyr, och de bör vara distorsionsmatchade så att man inte degraderar systemet med deras inkoppling.
Eftersom det inte är ett delat system så finns inget delningsfilter, och det finns heller ingen effektförstärkare till basstöden.
De drivs av samma förstärkare som huvudsystemen.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Zappa » 2022-01-13 15:03

BellsnWhistles skrev:
Knuttebaloa skrev:
Elfsberg skrev:pi60s och QM60 är givetvis helt fantastiska men efter att ha testat bs60 för några år sedan så insåg jag att de behöver en hel del extra lullull för att komma till sin rätt.... Mina QM60 är rejält tråkiga utan bs60


All respekt för dina upplevelser. Mina erfarenheter säger mig att pi60(es), med någorlunda goda förutsättningar, är allt annat än tråkig och en högtalare som jag skulle kunna leva med utan ackompanjemang av båda bs och infra. Med fel förutsättningar kan nog vilken högtalare som helst bli urtrist :)


Jag håller med Knuttebaloa till fullo, mina pi60s hade jag i inte mindre än 8 olika bostäder (ägde högtalarna under 25 år!) och i några rum så saknade jag botten (öppen planlösning) men i de flesta lät det precis som det skulle.
QM60 har jag dock inte hört alls men de ska väl vara snarlika.


Mina pi60 har jag ägt i över 20 år och haft i fyra olika boenden. Med någorlunda välljudande fonogram har de aldrig låtit tråkigt även om basen naturligtvis har varierat ganska mycket i olika rum. I mitt nuvarande boende låter pi60 toppenbra trots att det handlar om en öppen planlösning. Alla anslutande rum har mattor på golvet, prylar på väggarna och gardiner (förutom hallen), sovrummet är extra hårt dämpat. Jag känner måttligt behov av bs60. Öhman tycker inte att de behövs hos mig, däremot såg han en poäng med InfraX-6 alternativt InfraY-6 och han gillade tanken på att dölja lådorna så att de blir osynliga. Det vore kul att få lyssna på Infra! :)
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav music4ever » 2022-01-13 15:21

Guru borde helt klart göra en gurufierad version av BS60.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2022-01-13 15:24

Mja, Q60 är ju ej längre i produktion.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2022-01-13 15:37

Det verkar som att man trampar folk på tårna när man säger att pi60 och dess derivat är trökiga på tu man hand. Fniss :D

Efter att ha upplevt bl a bs60, pX-2, infraX-6 så var det glasklart för mig att tvåkanalsåtergivning i något så när vardagligt möblerade rum i de allra flesta fall verkligen mår bra av att kompletteras av fler utstrålningspunkter för lägre register precis som litteraturen beskriver.

Det är inte omöjligt att Junior XL med dess flertal baselement får en ljudtryckskapacitet inte väldigt långt ifrån ett ensamt par pi60s. :) Den som lever får se.

music4ever skrev:Guru borde helt klart göra en gurufierad version av BS60.


75" liter och 10" är nog svårsålt. Av marknaden att döma förväntas väl dubbla 15" i en så stor låda.

"hade nog varit svårsålt"
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster