Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2022-08-12 15:48

Det testet tar upp en del med den väggnära placeringen utan att nämna den rekommenderade dämpningen av den bakomvarande väggen. Dock blev skillnaden mellan väggnära och ute-i-rummet uppställningarna bra beskriven. En referens till en JBL L 52 Classic finns också med. Var tillverkas Guru? JBL L 52 och 4306 tillverkas i Kina.

Användarvisningsbild
MusicMan
 
Inlägg: 537
Blev medlem: 2003-11-29
Ort: tokiga tälje

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MusicMan » 2022-08-13 21:11

RogerGustavsson skrev:Var tillverkas Guru?


Någon får rätta mig om jag har helt fel. Vad jag minns så tillverkas lådorna i Polen och element samt filter monteras sedan i Sverige.
Att följa strömmen minskar spänningen.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Rydberg » 2022-10-05 20:09

Bilagor
C13DBFB3-B1E1-45BB-B8C9-27EA2D25A963.png
C13DBFB3-B1E1-45BB-B8C9-27EA2D25A963.png (1.23 MiB) Visad 3588 gånger
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2022-10-05 21:08

Hittar inte något mätreportage. :?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav music4ever » 2022-10-07 00:19

Har ett par QM10 i gillestugan som jag kör min "retrobio" på. Funkar fint med vhs, betamax och video 2000 men med laserdisc så vill jag ha en större spl-förmåga.

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Halbermensch » 2022-11-10 13:46

Vad var skillnaden mellan Junior+ och icke+?
Är det endast fronttyget?
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Rydberg » 2022-11-10 14:42

Halbermensch skrev:Vad var skillnaden mellan Junior+ och icke+?
Är det endast fronttyget?

Baselementet; "plus" har den vävda konen och "utan plus" den vanliga konen (papper med plastyta?). Med reservation för att jag minns fel.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Halbermensch » 2022-11-10 15:06

Rydberg skrev:
Halbermensch skrev:Vad var skillnaden mellan Junior+ och icke+?
Är det endast fronttyget?

Baselementet; "plus" har den vävda konen och "utan plus" den vanliga konen (papper med plastyta?). Med reservation för att jag minns fel.


Har icke-plus versionen nu och den är vävd.
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Rydberg » 2022-11-10 15:31

Halbermensch skrev:
Rydberg skrev:
Halbermensch skrev:Vad var skillnaden mellan Junior+ och icke+?
Är det endast fronttyget?

Baselementet; "plus" har den vävda konen och "utan plus" den vanliga konen (papper med plastyta?). Med reservation för att jag minns fel.


Har icke-plus versionen nu och den är vävd.

Då har det ändrat sig, en kompis har två par junior (utan plus) och de har båda den ickevävda konen. Jag vill minnas att man i senare produktion helt lämnade det gamla elementet och bara körde på det vävda, dvs junior+ blev junior.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2022-11-10 19:26

Om jag inte minns fel är det senare elementet tillverkat av SB Acoustics och uppvisar lägre THD än det äldre.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2022-11-10 20:28

Rydberg skrev:
Halbermensch skrev:
Rydberg skrev:Baselementet; "plus" har den vävda konen och "utan plus" den vanliga konen (papper med plastyta?). Med reservation för att jag minns fel.


Har icke-plus versionen nu och den är vävd.

Då har det ändrat sig, en kompis har två par junior (utan plus) och de har båda den ickevävda konen. Jag vill minnas att man i senare produktion helt lämnade det gamla elementet och bara körde på det vävda, dvs junior+ blev junior.


Korrekt.
I första upplagan av Junior fanns två modeller:

Junior
samt
Junior+

i andra upplagan av Junior försvann den enklare varianten ur sortimentet och Junior+ blev Junior.

Morello skrev:Om jag inte minns fel är det senare elementet tillverkat av SB Acoustics och uppvisar lägre THD än det äldre.


Jag är ganska säker på att SB Acoustics inte producerat några basar för Junior eller QM10 förräns denna senaste nystarten/rekonstruktionen av bolaget. Men det vore ju nice om det du säger stämmer!
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Halbermensch » 2023-01-04 12:49

Elfsberg skrev:
Rydberg skrev:
Halbermensch skrev:
Har icke-plus versionen nu och den är vävd.

Då har det ändrat sig, en kompis har två par junior (utan plus) och de har båda den ickevävda konen. Jag vill minnas att man i senare produktion helt lämnade det gamla elementet och bara körde på det vävda, dvs junior+ blev junior.


Korrekt.
I första upplagan av Junior fanns två modeller:

Junior
samt
Junior+

i andra upplagan av Junior försvann den enklare varianten ur sortimentet och Junior+ blev Junior.

Morello skrev:Om jag inte minns fel är det senare elementet tillverkat av SB Acoustics och uppvisar lägre THD än det äldre.


Jag är ganska säker på att SB Acoustics inte producerat några basar för Junior eller QM10 förräns denna senaste nystarten/rekonstruktionen av bolaget. Men det vore ju nice om det du säger stämmer!


Hur är det med Q10 då, den som ska 4hz djupare än Junior. Har den en bättre bas eller handlar det "bara" om större låda?
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo
 
Inlägg: 13120
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: stlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav _Fredrik_ » 2023-01-04 13:03

sportbilsentusiasten skrev:
Nattlorden skrev:
Morello skrev:"har piP presterat mer än tillräcklig baskapacitet "

Olika människor har olika krav - jag har ett par QM10 i kontoret och de fungerar utmärkt där, men att påstå att ett sådan system skulle fungera problemfritt i ett större vardagsrum där kraven på kapacitet och distorsion är höga är inte rimligt.


Vanliga människor har inte de kraven du tycker är rimliga. Vanliga människor blir besvärade av att det spelas för starkt innan piP når sina begränsningar. Du och jag och de på forumet här är ljudnördar och har helt andra krav och det glömmer vi alltför ofta bort.

Jag vill ha talare som kan ge trycket och SLAM som de i England säger. Att basen går lågt på papperat räcker inte, kräver att talaren ska kunna flytta luft så det trycker på i bröstet om en puka slås på.
Få talare kan återge ett trumset.
En liten talare låter därför ofta mesigt. Ja även piP
Mina krav är inte som andras i detta fall

Exakt, det är det jag alltid har saknat med alla Ino-högtalare jag ägt (vet inte om dom är jämförbara med Guru), dom är slanka runt 100-400 hz och lite väl vessade diskanter.Detta låter fantastiskt och öppet på musik som är "välinspelad". Detta är förstås bara mina gissningar grundade på i14, pi60, i6 och piP. Hela 80-talets musikkatalog var olyssningsbar. Jag kan dock sakna vissa av dessa egenskaper hos det högtalare jag har nu.

Guru 28 var riktigt snygga tycker jag.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Halbermensch » 2023-01-04 13:25

_Fredrik_ skrev:
sportbilsentusiasten skrev:
Nattlorden skrev:
Vanliga människor har inte de kraven du tycker är rimliga. Vanliga människor blir besvärade av att det spelas för starkt innan piP når sina begränsningar. Du och jag och de på forumet här är ljudnördar och har helt andra krav och det glömmer vi alltför ofta bort.

Jag vill ha talare som kan ge trycket och SLAM som de i England säger. Att basen går lågt på papperat räcker inte, kräver att talaren ska kunna flytta luft så det trycker på i bröstet om en puka slås på.
Få talare kan återge ett trumset.
En liten talare låter därför ofta mesigt. Ja även piP
Mina krav är inte som andras i detta fall

Exakt, det är det jag alltid har saknat med alla Ino-högtalare jag ägt (vet inte om dom är jämförbara med Guru), dom är slanka runt 100-400 hz och lite väl vessade diskanter.Detta låter fantastiskt och öppet på musik som är "välinspelad". Detta är förstås bara mina gissningar grundade på i14, pi60, i6 och piP. Hela 80-talets musikkatalog var olyssningsbar. Jag kan dock sakna vissa av dessa egenskaper hos det högtalare jag har nu.

Guru 28 var riktigt snygga tycker jag.


Är inte mycket av 80-talet mastrade med Yamaha högtalare där basen inte går speciellt djupt vilket innebär att de inte ens har hört djupare bas trots att de har jobbat med den?
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo
 
Inlägg: 13120
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: stlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav _Fredrik_ » 2023-01-04 13:32

Halbermensch skrev:
_Fredrik_ skrev:
sportbilsentusiasten skrev:Jag vill ha talare som kan ge trycket och SLAM som de i England säger. Att basen går lågt på papperat räcker inte, kräver att talaren ska kunna flytta luft så det trycker på i bröstet om en puka slås på.
Få talare kan återge ett trumset.
En liten talare låter därför ofta mesigt. Ja även piP
Mina krav är inte som andras i detta fall

Exakt, det är det jag alltid har saknat med alla Ino-högtalare jag ägt (vet inte om dom är jämförbara med Guru), dom är slanka runt 100-400 hz och lite väl vessade diskanter.Detta låter fantastiskt och öppet på musik som är "välinspelad". Detta är förstås bara mina gissningar grundade på i14, pi60, i6 och piP. Hela 80-talets musikkatalog var olyssningsbar. Jag kan dock sakna vissa av dessa egenskaper hos det högtalare jag har nu.

Guru 28 var riktigt snygga tycker jag.


Är inte mycket av 80-talet mastrade med Yamaha högtalare där basen inte går speciellt djupt vilket innebär att de inte ens har hört djupare bas trots att de har jobbat med den?

Det var iaf på modet att kapa basen, antar att man vill att mixarna skulle låta snärtigt eller nåt. Det mesta låter otroligt tunt var min poäng. Jag tror man hade bra koll på de lägre noterna på 80-talet, man gjorde ett medvetet val helt enkelt.

Sen brukar det vara så att om man saknar bas i lyssningen så blir mixen det motsatta.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2023-01-04 15:22

_Fredrik_ skrev:Det var iaf på modet att kapa basen, antar att man vill att mixarna skulle låta snärtigt eller nåt. Det mesta låter otroligt tunt var min poäng. Jag tror man hade bra koll på de lägre noterna på 80-talet, man gjorde ett medvetet val helt enkelt.

Sen brukar det vara så att om man saknar bas i lyssningen så blir mixen det motsatta.


Det är väl ofta så att mycket av det som producerades inom pop/rock under 70-talet är väldigt tunt mixade. Förmodligen beroende på att de monitorer som användes hade rätt "mulligt" sound. Inspelaren Bertil Alving nämnde vid ett tillfälle att en del ändrades när t.ex. B&W 801 tågade in i studiorna. En del återutgivningar av denna äldre musik har fått förbättrad tonal balans men merparten inte. Sedan kom tokkompressionen och sabbade det mesta.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo
 
Inlägg: 13120
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: stlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav _Fredrik_ » 2023-01-04 15:38

RogerGustavsson skrev:
_Fredrik_ skrev:Det var iaf på modet att kapa basen, antar att man vill att mixarna skulle låta snärtigt eller nåt. Det mesta låter otroligt tunt var min poäng. Jag tror man hade bra koll på de lägre noterna på 80-talet, man gjorde ett medvetet val helt enkelt.

Sen brukar det vara så att om man saknar bas i lyssningen så blir mixen det motsatta.


Det är väl ofta så att mycket av det som producerades inom pop/rock under 70-talet är väldigt tunt mixade. Förmodligen beroende på att de monitorer som användes hade rätt "mulligt" sound. Inspelaren Bertil Alving nämnde vid ett tillfälle att en del ändrades när t.ex. B&W 801 tågade in i studiorna. En del återutgivningar av denna äldre musik har fått förbättrad tonal balans men merparten inte. Sedan kom tokkompressionen och sabbade det mesta.

Jaha intressant! Jag gillar i regel 70-talsproduktioner. Jag tänker att mycket som vi beskriver tunt är gjort så för att det ska låta bra i en halvtaskig bilstereo ackompanjerad av väg och motorljud. Tänker Tom Petty eller Fleetwood Mac. Högtalare som är lite återhållsamma i midbasen gör sånt material anemiskt.

När tågade 801 in i branschen btw?
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2023-01-04 15:54

1980-talet.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2023-01-04 16:02

B&W 801 tror jag kom in i en del studior under tidiga 80-talet. Polygram hade många sådana 1983 när vi var där med LTS, förutom i gravérstudion, där vill jag minnas de hade Philips MFB av mindre sort. Har en inspelning med Nina Hagen från 1978 både på LP och CD, den låter tunt på många moderna högtalare. Verkar ha utkommit ett klangkorrigerat spår på bl.a. Tidal, TV-Glotzer. Hela albumet finns inte hos Tidal eller Qobuz.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17896
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Almen » 2023-01-04 16:06

Tycker det är väldigt olika basåtergivning under 70-talet (och för den delen 60-talet). De flesta bastunna fonogram emanerar från 80-talet, enligt min mening, möjligen sent 70-tal. Och då pratar jag inte basvolym utan basutsträckning.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo
 
Inlägg: 13120
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: stlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav _Fredrik_ » 2023-01-04 16:12

RogerGustavsson skrev:B&W 801 tror jag kom in i en del studior under tidiga 80-talet. Polygram hade många sådana 1983 när vi var där med LTS, förutom i gravérstudion, där vill jag minnas de hade Philips MFB av mindre sort. Har en inspelning med Nina Hagen från 1978 både på LP och CD, den låter tunt på många moderna högtalare. Verkar ha utkommit ett klangkorrigerat spår på bl.a. Tidal, TV-Glotzer. Hela albumet finns inte hos Tidal eller Qobuz.

Aha tail för svar!

Almen skrev:Tycker det är väldigt olika basåtergivning under 70-talet (och för den delen 60-talet). De flesta bastunna fonogram emanerar från 80-talet, enligt min mening, möjligen sent 70-tal. Och då pratar jag inte basvolym utan basutsträckning.

Så har jag uppfattat saken. 80-talet är tunnast ever. Jag menar 50-talet är fylligare.

Det jag eftersträvar är högtalare som tar sig an alla ideal på bästa sätt, neutral klang och stor separation i mellanregister är fett viktiga grejer. :D

Talking Heads ska låta ypperligt i en bra högis.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2023-01-04 16:21

Almen skrev:Tycker det är väldigt olika basåtergivning under 70-talet (och för den delen 60-talet). De flesta bastunna fonogram emanerar från 80-talet, enligt min mening, möjligen sent 70-tal. Och då pratar jag inte basvolym utan basutsträckning.


Nej, det är ju ingen generell regel på något vis bara att det finns fonogram som inte är direkt fylliga och en del saknar även utsträckning. Sedan är det i högsta grad påverkat av vilken musikgenre man lyssnar på. Den kan även förändras med åren. Jag har bytt huvudfåra under åren. Jag är ju uppväxt med 70-talet på ett vis även om 60-talet väckte musikintresset med all popmusik (vi sa nog inte rockmusik då).

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17896
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Almen » 2023-01-04 17:02

_Fredrik_ skrev:
Almen skrev:Tycker det är väldigt olika basåtergivning under 70-talet (och för den delen 60-talet). De flesta bastunna fonogram emanerar från 80-talet, enligt min mening, möjligen sent 70-tal. Och då pratar jag inte basvolym utan basutsträckning.

Så har jag uppfattat saken. 80-talet är tunnast ever. Jag menar 50-talet är fylligare.

Ja, det finns många jazzinspelningar från 50-talet med väldigt fin bas.

Det jag eftersträvar är högtalare som tar sig an alla ideal på bästa sätt, neutral klang och stor separation i mellanregister är fett viktiga grejer. :D

Talking Heads ska låta ypperligt i en bra högis.

Yes! Papa Legba med Pops Staples från True Stories, till exempel. :)
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo
 
Inlägg: 13120
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: stlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav _Fredrik_ » 2023-01-04 17:13

Almen skrev:Yes! Papa Legba med Pops Staples från True Stories, till exempel. :)

Yes rasta! Lyssnar nu, så snyggt mixad och inspelad!
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6690
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav ChristianAndersson » 2023-01-14 17:59

ttiuwv, 28 i video

Shatterer of words

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6690
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav ChristianAndersson » 2023-01-15 19:33

Egentligen skulle ovan inlägg till tråden för 28:an

Detta passar bättre, kanske här

Shatterer of words

Pappsen
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Pappsen » 2023-11-23 23:41

Det händer visst lite på Guru fronten.
Synd att det verkar tyst här på hemmaplan med reklam att man skapat ny högtalare. Har man flyttat utomlands kanske?
https://www.heareverything.nl/wp-conten ... T-LINE.pdf
Guru Q10
Pioneer SX-650
Thorens TD-166 MkII
Sonab Popbox
Sonos Connect
JBL L100 Classic 75
JBL SA-750
Linn LP12

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Halbermensch » 2023-11-24 17:53

2 nya t o m, även Junior blir ju ersatt. 12an verkar hyfsat intressant, märkligt att det inte finns något överhuvudtaget på hemsidan
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Traditional
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-08-06

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Traditional » 2023-11-25 01:34

Pappsen skrev:Det händer visst lite på Guru fronten.
Synd att det verkar tyst här på hemmaplan med reklam att man skapat ny högtalare. Har man flyttat utomlands kanske?
https://www.heareverything.nl/wp-conten ... T-LINE.pdf

Tack för länken till denna spännande information! :)

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Halbermensch » 2023-11-25 19:14

Förresten lite fel i infot där. Guru 12 som ska ha "6.3" mid/bass" men i speccarna så har den bara 102mm fiber cone
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: MusicMan och 15 gäster