Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2018-07-26 16:20

Det stämmer nog.
Fråga Guru på Facebook eller ring så får du nog svar omgående.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav music4ever » 2018-07-26 17:09

For the Guru QM10, placement is spelled out clearly and simply in its specifications – Against a wall (1-2 inches from it) toed in, and 60 cm (2 feet) above the floor. When a product is that precisely specified, you know it is a precisely tuned instrument.


Verkar som 60 cm är korrekt.
http://raindropaudio.com/?p=13

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2018-11-21 09:59

Hej Guruer, dette er min første besked. Jeg håber det er OK at jeg skriver på dansk?

Jeg har et par Guru Q10 og er vældig fornøjet med dem. Men jeg overvejer at opgradere til de nye Q60. Er der nogen der har begge og kan fortælle om de er prisen værd? De er trods alt tre gange dyrere...

Jeg har en relativt stor stue på 60 m2 og vil højst sandsynligt bruge min Croft Phono Integrated til at drive dem.

På forhånd tak for hjælpen.

Mads

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2018-11-21 10:04

Jag har båda högtalarna och tycker att det är en väldigt prisvärd högtalare.
De två högtalarna ger ganska likvärdig upplevelse, men QM60 har en helt enorm kapacitet och man kan därför spela fantastiskt starkt.
Jag tycker att högtalaren är prisvärd.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Kraniet » 2018-11-21 10:08

Malm skrev:Hej Guruer, dette er min første besked. Jeg håber det er OK at jeg skriver på dansk?

Jeg har et par Guru Q10 og er vældig fornøjet med dem. Men jeg overvejer at opgradere til de nye Q60. Er der nogen der har begge og kan fortælle om de er prisen værd? De er trods alt tre gange dyrere...

Jeg har en relativt stor stue på 60 m2 og vil højst sandsynligt bruge min Croft Phono Integrated til at drive dem.

På forhånd tak for hjælpen.

Mads


Välkommen!

Det finns de på forumet som har bättre erfarenhet än mig med dessa produkter. Men jag kan nog ändå med säkerhet säga att Q60 är en mycket bättre högtalare. Ljudkaraktären bör inte skilja jättemycket men Q60 spelar djupare bas, högre ljudtryck, har lägre distorsion och mer "upplösning". De är lättdrivna men de svarar väldigt bra på mer förstärkareffekt.
Mvh
Magnus

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2018-11-21 13:22

Mange tak. Med Q10 savner jeg nogle gange lidt opløsning i mellemtonen. Især vokal, både mandlige og kvindelige. Bassen synes jeg er fremragende allerede, med en fantastisk kontrol Så jeg er mest på udkig efter væsentlige forbedringer i mellemtone og diskant. 65.000,- SEK er mange penge, og for eksempel 20.000 mere end Harbeth Super HL-5 Plus...

Jeg håber at høre fra Jer:-)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57181
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2018-11-21 20:39

Det kommer du att få också... men du kommer att bli minst lika förvånad över lyftet i basen dessutom.... (eller sänket, om vi talar om frekvens)

Vågar inte mig på harbeth-jämförelser då jag inte hört så många modeller, men skulle bli högst förvånad om de klarar att spela i närheten av lika högt med bibehållen kvalité...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2018-11-21 22:39

Det är jag inte säker på - Harbeth har ett mycket större baselement än pip/QM10.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35482
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav paa » 2018-11-21 23:43

Morello skrev:Det är jag inte säker på - Harbeth har ett mycket större baselement än pip/QM10.

Men den jämförelsen var ju mot en Q60.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav DVD-ai » 2018-11-22 08:08

Först och främst: Hej och välkommen Maim :)

Jag har några tankar kring dina upplevelser av Q10, deras mellanregister som du upplever kan vara lite bristande i form av upplösning.
En sak som jag från börjar reagerade på med Ino (Guru) var att dom lät lågupplösta i övre mellanregister, men ju mer jag lyssnade och sedan spelade på andra högtalare samt jämföre med hur ljud upplevs i verkligheten.
Då märkte jag att Ino/Guru inte alls saknas upplösning, tvärtom är dom extremt högupplösta och detaljerade, men då allting återges på ett väldigt balanserat och naturligt vis så finns där inget som ”griper tag” om dig i upplevelsen OM inte något i programaterialet är mixat så att det står ut från det övriga.
Därför finns där inget som får dig att känna ”oj vilken detaljeringsgrad och upplösning det är”, utan det låter bara som i verkligheten om man lyssnar på ett live band utan PA, det låter som instrument bara.

När man lyssnar på Ino/Guru och så jämför man med verkligheten så inser man att dom tonalt och i nivå av upplösning, inte alls låter dova eller döljer något.
Det är snarare så att andra högtalare oftast har en betonad karaktär i mellanregister som gör att dom upplevs som extra detaljrika och upplösta, detta pga att vissa toner ”står ut” ur mängden och griper tag i dig och skapar ”extra upplevelse” som kan vara trevlig i vissa fall men också hemsk i andra.
Jämför man Ino/Guru och andra högtalare så är oftast min upplevelse att Ino/Guru vinner i tydlighet i ljudet, alla detaljer hörs bättre och mer utmejslat, och när alla detaljer gör det så står inte någon specifik detalj ut från mängden heller.
Det blir mer som att lyssna på musiken live, instrumenten upplevs inte låta högupplösta i verkligheten även då dom har maximal möjlig upplösning då inget finns mellan dom och dig som kan försämra.

Ja det var i alla fall min upplevelse av Ino/Guru och deras återgivning av mellanregister området, som jag själv upplevt liknande som du men efter lyssning insett att min hjärna bara var van vid ett ljud som egentligen inte är mer upplöst, snarare tvärtom pga ojämnheter i återgivningen.
Ögonöppnaren var när jag helt struntade i hur högtalare lät och jämförde med verkligheten bara och enbart, alltså hur ljud upplevs i verkligheten.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Almen » 2018-11-22 08:32

Fast Harbeth är ju en liten högtalare, som i och för sig ser rätt fin ut:
Bild
Fig.4 Harbeth Super HL5plus, anechoic response on upper-tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield responses plotted below 300Hz.

Malm skrev:Med Q10 savner jeg nogle gange lidt opløsning i mellemtonen. Især vokal, både mandlige og kvindelige. Bassen synes jeg er fremragende allerede, med en fantastisk kontrol Så jeg er mest på udkig efter væsentlige forbedringer i mellemtone og diskant.


Du kommer att höra en väldig skillnad i basen också, vare sig du vill eller inte. Men det är ju ganska uppenbart, med tanke på storleksskillnaden. Dock är det i mitt tycke i mellan och diskanten - och i själva ljudbilden - som den verkliga kvaliteten i pi60 kommer fram.

Jag har lyssnat på bl.a. Respons Grand Artist och Audiovector Arrete när jag utvärderade pi60 och ingen av dem har en chans mot pi60 i mellan/diskant. (Att sedan basen är mycket bättre är bara bonus.)
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Kraniet » 2018-11-22 10:01

Hänsyn bör nog tas till förstärkaren som Malm använder.
Den fungerar mer eller mindre som en rörförstärkare om jag förstår det rätt. Q60 har ju väldigt lugnt impedanskurva och hög lägsta impedans vilket nog är en fördel.

https://www.stereophile.com/content/cro ... -amplifier
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav galder » 2018-11-22 10:02

DVD-ai beskrev verkligen väl utförligt hur man kan luras av överdrivet nyanserade högtalares ljudkaraktär. Känner igen det du beskriver, men via andra högtalare. Något att ta till sig och fundera på.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2018-11-22 11:34

Kraniet skrev:Hänsyn bör nog tas till förstärkaren som Malm använder.
Den fungerar mer eller mindre som en rörförstärkare om jag förstår det rätt. Q60 har ju väldigt lugnt impedanskurva och hög lägsta impedans vilket nog är en fördel.

https://www.stereophile.com/content/cro ... -amplifier


RIAA-steget uppvisar de mest groteska avvikelser jag skådat. Frekvensgången faller inom ett fönster om +/- 5dB!!!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Bill50x » 2018-11-22 12:24

Morello skrev:
Kraniet skrev:Hänsyn bör nog tas till förstärkaren som Malm använder.
Den fungerar mer eller mindre som en rörförstärkare om jag förstår det rätt. Q60 har ju väldigt lugnt impedanskurva och hög lägsta impedans vilket nog är en fördel.

https://www.stereophile.com/content/cro ... -amplifier


RIAA-steget uppvisar de mest groteska avvikelser jag skådat. Frekvensgången faller inom ett fönster om +/- 5dB!!!

Huh :roll:

Var tvungen att kolla mitt eget riaa, det mätte så här hos Sterophile:
scan70.jpg
scan70.jpg (11.45 KiB) Visad 5501 gånger


/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2018-11-22 12:31

Så ska det se ut!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Malm
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2018-11-05

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Malm » 2018-11-22 20:35

Mange tak for jeres svar. Jeg har bestilt et sæt Q60. De ankommer i næste uge. Jeg giver en tilbagemelding når de er kommet godt igang.

Er der nogen af Jer der også bruger Croft? Jeg har tidligere brugt en Rega Brio 2017 med mine Q10, men jeg håber Croft'en er en væsentlig opgradering sammen med de nye højtalere.


Tak

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Thomas_A » 2018-11-23 00:02

Morello skrev:
Kraniet skrev:Hänsyn bör nog tas till förstärkaren som Malm använder.
Den fungerar mer eller mindre som en rörförstärkare om jag förstår det rätt. Q60 har ju väldigt lugnt impedanskurva och hög lägsta impedans vilket nog är en fördel.

https://www.stereophile.com/content/cro ... -amplifier


RIAA-steget uppvisar de mest groteska avvikelser jag skådat. Frekvensgången faller inom ett fönster om +/- 5dB!!!


Mycket märkligt. Jag kollade på mitt Muffsy och den ser ok ut. Skulle kanske byta ut till bättre matchade/specade komponenter men det får bli en annan dag. Och att jag har ett fortsatt lite nätstörning som också Skrodahl kan mäta. Det skulle nog gå att få det helt tyst.

https://www.muffsy.com/blogs/category/M ... nts/page/3
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2018-11-23 00:47

"SNR: 112.83 dB (Shorted inputs, relative to 1 Vrms/0 dBV)"

Lustig spec och dessutom med två decimaler - typiska referensnivåer är 500µV och 5 mV för MC resp. MM.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Thomas_A » 2018-11-23 01:02

Morello skrev:"SNR: 112.83 dB (Shorted inputs, relative to 1 Vrms/0 dBV)"

Lustig spec och dessutom med två decimaler - typiska referensnivåer är 500µV och 5 mV för MC resp. MM.


Ja, Skrodahl kanske kan kommentera då han är medlem på faktiskt. lite OT i denna tråd dock.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav music4ever » 2018-11-26 03:00

Jag har ett par Guru QM-10 i min gillestuga. Där kör jag 70-tals stuk och spelar bara gamla analoga videoformat såsom VHS, betamax, video 2000 och laserdisc. För bandformaten så räcker QM-10 långt men när jag spelar LD så känns det som jag skulle vinna en hel del om jag hade ett par basmoduler. Vill minnas det fanns någon bild på en form av "basstöd" till QM10? Men det blev inget av det?

Vad ska man annars satsa på? P-2? Eller ska man kanske t o m gå upp till X-2?

format.jpg
format.jpg (211.95 KiB) Visad 5147 gånger

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav DVD-ai » 2018-11-26 07:48

ProfP-2 känns ju som, det självklar valet när man vill ha något smidigt som förhöjer upplevelsen/djup basen betydande.
Kolla om du kan ha dom i samma bred, med ett passande djup (och såklart samma rundningar) så att dom passar ihop med qm10 och justera djupet på modulen så att deras Höjd då gör att dom passar som stativ för att göra ett par golvstående högtalare?! :)
Det är ju en fin möjlighet tänker jag, även om du inte vill använda dom så just nu.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2018-11-26 08:19

DVD-ai skrev:ProfP-2 känns ju som, det självklar valet när man vill ha något smidigt som förhöjer upplevelsen/djup basen betydande.
Kolla om du kan ha dom i samma bred, med ett passande djup (och såklart samma rundningar) så att dom passar ihop med qm10 och justera djupet på modulen så att deras Höjd då gör att dom passar som stativ för att göra ett par golvstående högtalare?! :)
Det är ju en fin möjlighet tänker jag, även om du inte vill använda dom så just nu.


Fast det är ju inte säkert att basmodulerna ska stå under topparna för bästa återgivning. Det är väl en fördel med basmoduler att de inte behöver stå där topparna står. Om så vore fallet kunde man lika gärna köra med trevägare, om man vill hårdra de lite. Jag tilltalas av flexibiliteten med basmoduler+toppar. Kan man sedan gömma basmodulerna som t.ex. Sprudel gjort är det ett klart plus i de flestas ögon.

Användarvisningsbild
Eri
Händige herrn
 
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2006-04-29

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Eri » 2018-11-26 10:05

music4ever skrev:Jag har ett par Guru QM-10 i min gillestuga. Där kör jag 70-tals stuk och spelar bara gamla analoga videoformat såsom VHS, betamax, video 2000 och laserdisc. För bandformaten så räcker QM-10 långt men när jag spelar LD så känns det som jag skulle vinna en hel del om jag hade ett par basmoduler. Vill minnas det fanns någon bild på en form av "basstöd" till QM10? Men det blev inget av det?

Vad ska man annars satsa på? P-2? Eller ska man kanske t o m gå upp till X-2?

format.jpg



Borde det inte vara 70-tals högt. också?
Medlem i MEK

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Almen » 2018-11-26 10:11

Eri skrev:
music4ever skrev:Jag har ett par Guru QM-10 i min gillestuga. Där kör jag 70-tals stuk och spelar bara gamla analoga videoformat såsom VHS, betamax, video 2000 och laserdisc. För bandformaten så räcker QM-10 långt men när jag spelar LD så känns det som jag skulle vinna en hel del om jag hade ett par basmoduler. Vill minnas det fanns någon bild på en form av "basstöd" till QM10? Men det blev inget av det?

Vad ska man annars satsa på? P-2? Eller ska man kanske t o m gå upp till X-2?

format.jpg



Borde det inte vara 70-tals högt. också?

Ja, ett par OA-5 borde det ju vara.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6685
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav ChristianAndersson » 2018-11-26 11:09

OT: lr ett par originala pi60 :twisted:
Shatterer of words

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav DVD-ai » 2018-11-26 13:41

RogerGustavsson skrev:
DVD-ai skrev:ProfP-2 känns ju som, det självklar valet när man vill ha något smidigt som förhöjer upplevelsen/djup basen betydande.
Kolla om du kan ha dom i samma bred, med ett passande djup (och såklart samma rundningar) så att dom passar ihop med qm10 och justera djupet på modulen så att deras Höjd då gör att dom passar som stativ för att göra ett par golvstående högtalare?! :)
Det är ju en fin möjlighet tänker jag, även om du inte vill använda dom så just nu.


Fast det är ju inte säkert att basmodulerna ska stå under topparna för bästa återgivning. Det är väl en fördel med basmoduler att de inte behöver stå där topparna står. Om så vore fallet kunde man lika gärna köra med trevägare, om man vill hårdra de lite. Jag tilltalas av flexibiliteten med basmoduler+toppar. Kan man sedan gömma basmodulerna som t.ex. Sprudel gjort är det ett klart plus i de flestas ögon.


Absolut kan det vara så, det sade jag inget om :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav music4ever » 2018-11-26 14:02

DVD-ai skrev:ProfP-2 känns ju som, det självklar valet när man vill ha något smidigt som förhöjer upplevelsen/djup basen betydande.
Kolla om du kan ha dom i samma bred, med ett passande djup (och såklart samma rundningar) så att dom passar ihop med qm10 och justera djupet på modulen så att deras Höjd då gör att dom passar som stativ för att göra ett par golvstående högtalare?! :)
Det är ju en fin möjlighet tänker jag, även om du inte vill använda dom så just nu.


Placeringen av högtalarna och "TV-bänken" kommer vara kvar.
Jag antar P-2 borde räcka, en fördel är att de är klart mindre än X-2. Går dock inte lika djupt och 90-tals laserdisc har ofta riktigt vasst ljudspår så...hmmm...

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav music4ever » 2018-11-26 14:03

Eri skrev:Borde det inte vara 70-tals högt. också?


Tanken var att ha något dyl men då jag redan hade QM-10 och med deras speciella form och färg, så blev det ändå relativt "70-tal" över det hela.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35482
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav paa » 2018-11-26 14:55

music4ever skrev:Jag har ett par Guru QM-10 i min gillestuga. Där kör jag 70-tals stuk och spelar bara gamla analoga videoformat såsom VHS, betamax, video 2000 och laserdisc. För bandformaten så räcker QM-10 långt men när jag spelar LD så känns det som jag skulle vinna en hel del om jag hade ett par basmoduler. Vill minnas det fanns någon bild på en form av "basstöd" till QM10? Men det blev inget av det?

Vad ska man annars satsa på? P-2? Eller ska man kanske t o m gå upp till X-2?

format.jpg

P-2 räcker säkert när det gäller kapaciteten i samarbete med QM-10, men X-2 går ju djupare...
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster