1) Den har tre extra koaxiala ingångar.
2) Den har en relästyrd ingångsväljare på fronten.
Dessa saker skiljer alltså min DA9 från originalversionen.
Den vänstra koax-ingången samt den optiska, är original. De andra tre är specialbeställda av mig. Hålet i mitten används normalt för en vippställare med vilken man väljer mellan optisk eller elektrisk signal, något jag alltså istället gör med ratten på fronten.
Senast redigerad av Hetsporren 2005-04-29 13:40, redigerad totalt 1 gång.
Tack för frågan! Jag hade ju tänkt komma till det men du hann före... Trevligt att folk är intresserade när man lägger ned en del jobb på att presentera en speciell produkt. Tilläggas kan att detta är modellen med fifo (+2000:-) och att det är den sista DAC som lämnar HD helt handbyggd. I fortsättningen skall tydligen korten fabriktillverkas, har någon frågor om detta eller om annat gällande konstruktionen så föreslår jag att ni vänder er direkt till Stridbeck.
Ser ju finfin ut den dära! Men du, den verkar luta! Är den sne?
Skulle vara kul att jämföra din top-modell med min lo-end-variant, men vad jag förstår så finns du lite ocentralt till, om man säger. Mera lyssningsintryck tack!
Vad gäller lyssningsintryck så har jag inga att förmedla, jag har ju inte fått mina högtalare ännu. Efter att ha kopplat in den i en för mig okänd anläggning så verkar det iofs väldigt lovande (se 668-tråden) och jag har stort förtroende för HD i allmänhet...
Visst, att modda en maskin är ju ofta ett kostnadseffektivt sätt att öka dess prestanda men oxå ett dödssäkert sätt att öka på förlusten vid en ev. försäljning...
OT: Ett litet allmänt tips bara. När ni länkar till bilder på knaak använd inte ftp-protokollet i länkarna (ftp://). Det får åtminstone min IE att hänga sig första gången man laddar en sida med såna bilder. Använd istället http://hififorum.knaak.dk/
Kul med anpassning på DACen. Undrar vad det skulle kosta att få fjärrstyrning på HDs försteg...
Sanoj skrev:Eller så länkar man inte till Knaak då den är för medlemmar av ett annat forum....
Vi har inget länkförbud här
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.