Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:En lurig fråga.
Kan någon nämna namnet på någon konstruktör?
phloam skrev:Högtalarkonstruktörer finns det ju så man kan gödsla med dem här, men lurgubbar? lolwut?
BB skrev:
Det jobbiga är att det är svårt att få någon att tillverka i mindre kvantiteter till rimliga priser. Sådär 100 stycken åt gången alltså...
Ragnwald skrev:BB skrev:
Det jobbiga är att det är svårt att få någon att tillverka i mindre kvantiteter till rimliga priser. Sådär 100 stycken åt gången alltså...
Trodde det var en smal sak i dag, men du kanske menar i USA?
BB skrev:Jag kommer förhoppningsvis att lansera en egen (ribbon)-lur inom en inte allt för avlägsen framtid. Konceptet är klart och luren lirar sedan 1 år tillbaka.
BB skrev:Jag kommer förhoppningsvis att lansera en egen (ribbon)-lur inom en inte allt för avlägsen framtid. Konceptet är klart och luren lirar sedan 1 år tillbaka.
BB skrev:phloam skrev:Högtalarkonstruktörer finns det ju så man kan gödsla med dem här, men lurgubbar? lolwut?
Jag kommer förhoppningsvis att lansera en egen (ribbon)-lur inom en inte allt för avlägsen framtid. Konceptet är klart och luren lirar sedan 1 år tillbaka.
//BB
BB skrev:Det jobbiga är att det är svårt att få någon att tillverka i mindre kvantiteter till rimliga priser. Sådär 100 stycken åt gången alltså...
Max_Headroom skrev:BB skrev:Det jobbiga är att det är svårt att få någon att tillverka i mindre kvantiteter till rimliga priser. Sådär 100 stycken åt gången alltså...
Det går inte att tillverka (och sälja) den till orimliga priser? Jag tänkte mest på high end-marknaden. Det finns ju massor av kostsamma produkter och dom skulle inte finnas om det inte fanns en marknad på något sätt. Men då blir kanske antalet tillverkade lurar ännu mindre.
Konceptet verkar intressant tycker jag. Vad räknar du som "rimligt utpris"? 10000? 50000? Mer? Mindre?
MP skrev:De där högtalarstativen tilltalar mig, vad är det för något?
TCM skrev:BB skrev:phloam skrev:Högtalarkonstruktörer finns det ju så man kan gödsla med dem här, men lurgubbar? lolwut?
Jag kommer förhoppningsvis att lansera en egen (ribbon)-lur inom en inte allt för avlägsen framtid. Konceptet är klart och luren lirar sedan 1 år tillbaka.
//BB
Spännande! När du skriver "en inte allt för avlägsen framtid", vad menar du då? Eller hoppas på? 1 år? 3 år 5 år?
Koffe skrev:BB skrev:Jag kommer förhoppningsvis att lansera en egen (ribbon)-lur inom en inte allt för avlägsen framtid. Konceptet är klart och luren lirar sedan 1 år tillbaka.
För mej som drömt om dina större konstruktioner i hela mitt vuxna liv låter detta nästan för bra för att vara sant! Det vore fullständigt fantastiskt att få sätta dem på huvudet.
Wow!
phloam skrev:BB skrev:Jag kommer förhoppningsvis att lansera en egen (ribbon)-lur inom en inte allt för avlägsen framtid. Konceptet är klart och luren lirar sedan 1 år tillbaka.
Coolt! Nu kan jag sova lugnt![]()
Annars hade jag nästan tänkt ta tag i saken själv, fast mer inriktat på pod-segmentet. Jag är så trött på alla lurar som det alltid är nåt jäkla fel på; design, kvalitet, ljud, form/funktion.... walkmanlurar, hifilurar, datorlurar, mobillurar... har gått igenom så många och det är så otroligt få som varit helt igenom bra.
BB skrev:Koffe skrev:BB skrev:Jag kommer förhoppningsvis att lansera en egen (ribbon)-lur inom en inte allt för avlägsen framtid. Konceptet är klart och luren lirar sedan 1 år tillbaka.
För mej som drömt om dina större konstruktioner i hela mitt vuxna liv låter detta nästan för bra för att vara sant! Det vore fullständigt fantastiskt att få sätta dem på huvudet.
Wow!
Kul att du gillar tanken, Koffe.Den kommer att lanseras i två versioner, en med konventionell bygel och en mer öppen typ Jecklin Float, fast mer av typen "Ear speaker" för att få till ljudbilden. Den är alltså lite vinklad utåt för att ge en mer korrekt ljudbild från start så att säga.
Mvh//BB
BB skrev:Max_Headroom skrev:Konceptet verkar intressant tycker jag. Vad räknar du som "rimligt utpris"? 10000? 50000? Mer? Mindre?
Max, Jag har nog tänkt mig mindre än 5000:-
Mvh//BB
BB skrev:TCM skrev:
Spännande! När du skriver "en inte allt för avlägsen framtid", vad menar du då? Eller hoppas på? 1 år? 3 år 5 år?
Jag vill hemskt gärna ha ut den på marknaden senast Kv 2, 2011.
Mvh//BB
TCM skrev:Tack för svaret! Det var ju "en inte allt för avlägsen framtid". Var kan man följa utvecklingen - http://www.transmissionaudio.com ?
KarlXII skrev: Kan vinklingen verkligen spela någon roll på så nära håll?
Signalen i ena örat hörs ju inte i det andra iallafall?
BB skrev: Den kommer att lanseras i två versioner, en med konventionell bygel och en mer öppen typ Jecklin Float, fast mer av typen "Ear speaker" för att få till ljudbilden. Den är alltså lite vinklad utåt för att ge en mer korrekt ljudbild från start så att säga.

RogerGustavsson skrev:BB skrev: Den kommer att lanseras i två versioner, en med konventionell bygel och en mer öppen typ Jecklin Float, fast mer av typen "Ear speaker" för att få till ljudbilden. Den är alltså lite vinklad utåt för att ge en mer korrekt ljudbild från start så att säga.
Men även Jecklin Float är vinklade. Du menar kanske ännu mera vinklade?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster