Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:* Enl. LTS "officiella definition" och den den hårddragna lexikaliska.
Den är för ful.
Jag saknar åsikt eftersom jag inte provat den själv.
Harryup skrev:Har roat läst en annan tråd och om jag får göra en personlig fundering så är min fråga:
Hur många inom LTS gillar en apparat och dess förmåga att återge musik pga att den testats i MOLT och funnits vara bra?
Finns det medlemmar som exempelvis tycker att 668 inte är särskilt bra?
Vad jag som utomstående ibland reagerar på är att ett angrepp på en apparat försvaras av alla/många, men har alla hört den verkligen?
Om man nu äger en 668 så kan jag tänka mig att man försvarar den, men hur många köpte den i blindo utan en egen blindtest bara för att andra har valt ut den? Kanske man skulle valt en annan apparat själv i blindtest? Så hur många sitter med en "centralt" utvald stereo och är "nöjda" utan att ifrågasatt om dom verkligen är det?
På den tiden (80-talet) då jag hade mest kontakt med LTS så hade medlemmarna väldigt olika anläggningar. Är det så idag eller centraliseras smaken?
Bernt skrev:Tråden heter "Gillar alla LTS:re samma saker?"Den är för ful.
Gillar alla LTS-are samma saker
Gillar alla LTS:re samma saker?
Kort svar: nä!
Okej, den LTS:are som inte gillar t.ex. Pioneer 668 får gärna träda fram...
Fortfarande lyser LTS-medlemmen som ogillar Pioneer 668 med sin frånvaro i denna tråd...
Fortfarande lyser LTS-medlemmen som ogillar Pioneer 668 med sin frånvaro i denna tråd...
Hotspur skrev:Fortfarande lyser LTS-medlemmen som ogillar Pioneer 668 med sin frånvaro i denna tråd...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster