Moderator: Redaktörer
komorok skrev:De är fiskmåsfärgade!Och jag avskyr fiskmåsar ikväll.
---
Hur går det för dig Hammarstrand?
Miper skrev:Hej Hammarstrand,
Det är pluggar i anslutningarna, skruva i en liten träskruv i
hålet och dra ut den bara.
/Magnus
Hammarstrand skrev:Så där, lätt fixat sa Walter.
Är det inte konstigt att set inte står något om detta instruktionsboken?
Harryup skrev:De sitter där för att man inte skall använda bananer för att barn kan stoppa dessa i vägguttag. Gammal S-märkningsregel som kanske blivit nån iec-norm eller nåt.
paa skrev:På dom första Quad 303 så var det banankontakter, men dom såldes nog i Sverige som proffsutrustning för att klara sig. Snart nog kom 303S med DIN-högtalarkontakter. Det "S"-et kanske kom sig från S-märkningen?
Kan du inte köra med spadar i stället?
Har slutsteget triggeringång? Jag gjorde en egen triggerutgång av en 12-volts väggbula som jag satte i receiverns strömuttag.Hammarstrand skrev:Harryup skrev:De sitter där för att man inte skall använda bananer för att barn kan stoppa dessa i vägguttag. Gammal S-märkningsregel som kanske blivit nån iec-norm eller nåt.
Kört med ett externt slutsteg hela tiden men tänkte testa att köra utan ett tag mest för att det är lite besvärligt att manuellt slå på slutsteget varje gång.
rqu skrev:Har slutsteget triggeringång? Jag gjorde en egen triggerutgång av en 12-volts väggbula som jag satte i receiverns strömuttag.Hammarstrand skrev:Harryup skrev:De sitter där för att man inte skall använda bananer för att barn kan stoppa dessa i vägguttag. Gammal S-märkningsregel som kanske blivit nån iec-norm eller nåt.
Kört med ett externt slutsteg hela tiden men tänkte testa att köra utan ett tag mest för att det är lite besvärligt att manuellt slå på slutsteget varje gång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster