Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Någon nämnde väl DIN-normen. Är det den som sätter nedre gränsen?
Sätter den inte samtidigt en i praktiken väldigt låg nivå på begreppet?
MagnusÖstberg skrev:Om det här är den slutgiltiga tråden i ämnet, hur skall då nästa tråd om detta benämnas - och är de tidigare trådarna som varit fokuserade enkom på begreppet numer att betrakta som ointressanta?
Lust skrev:DIN-normen klarar nästan vilken anläggning som helst idag.
Den var välbehövlig då, men klart föråldrad idag - trots allt är det den enda som existerar.
lennartj skrev:phon skrev:DIN 45500, den heter väl EN 61305 nu?
Ganz korrrekt!
http://de.wikipedia.org/wiki/Hifi
EN 61305 ersatte DIN 45500 år 1996.
subjektivisten skrev:... men det är inte hög trohet mot originalet som jag körde in.
nolimitsoya skrev:Vad får du ut av att förstöra tråd efter tråd med käppel om begrepp du inte kan definiera?
Jag vill slippa det. Det är förhoppningen.
nolimitsoya skrev:En ännu springandere punkt är väl komparativformen 'hög'. Några verkar ha fått för sig att det bara är superlativformen som spelar roll. [e] Den ingår över huvud taget inte i begreppet! Den missuppfattningen leder till att tråd efter tråd rasar ner i språkanalyser och navelskådning.
nolimitsoya skrev:subjektivisten skrev:... men det är inte hög trohet mot originalet som jag körde in.
Enligt din personliga, subjektiva bedömning av det relativa och kontextkänsliga konceptet 'hög'.
Vad jag vet är du inget standardiseringsorgan.
Magnuz skrev:Med risk för att tråden rasar än djupare ner i språkanalyser och navelskådning (vilket i och för sig är dess ämne): När blev "hög" en komparativform?
Nattlorden skrev:Jag kan definiera det utan problem, det är du som har problem att acceptera definitionen.
Magnuz skrev:nolimitsoya skrev:En ännu springandere punkt är väl komparativformen 'hög'. Några verkar ha fått för sig att det bara är superlativformen som spelar roll. [e] Den ingår över huvud taget inte i begreppet! Den missuppfattningen leder till att tråd efter tråd rasar ner i språkanalyser och navelskådning.
Med risk för att tråden rasar än djupare ner i språkanalyser och navelskådning (vilket i och för sig är dess ämne): När blev "hög" en komparativform?
nolimitsoya skrev:"För Nattlorden säger att det är så" är ingen auktoritet som ens är värd att lägga märke till.
Hybris kallas det.
nolimitsoya skrev:Magnuz skrev:Med risk för att tråden rasar än djupare ner i språkanalyser och navelskådning (vilket i och för sig är dess ämne): När blev "hög" en komparativform?
Tihi, den har jag väntat på hela morgonen!Nattlorden skrev:Jag kan definiera det utan problem, det är du som har problem att acceptera definitionen.
När du skrivit en standard och fått den accepterad i nått större standardiseringsorgan så kan vi börja diskutera om det är den eller DIN vi ska använda, eller till och med (*flämt*) vara lite flexibla med begreppen. Tills dess finns det minst en vedertagen standard som trumfar din hemmasnickrade.
"För Nattlorden säger att det är så" är ingen auktoritet som ens är värd att lägga märke till.
Hybris kallas det.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 16 gäster