Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:http://hem.passagen.se/stme5556/Stereo/Hogtalartest.pdf
zapanasta skrev:Tror det är från 1986, sprang nämligen och köpte ett par det året. Spelade sönder ena diskanten rätt omgående minns jag, dom tålde inte riktigt dom vilda festerna man hade i bland när man var i 20 års åldern![]()
Men skulle va kul att höra ett par i dagens läge.......
MP skrev:Jag har för mig att de förutsättningar som oa-50 kräver inte kunde matchas.
Svenska Pioneer satsade också mycket hårt på den tiden, var en mycket stor annonskund hos Hifi & Musik, och gav generösa rabatter till ljudintresserade nyckelpersoner i anknytande branscher.
Jag tyckte den franskproducerade prologueserien kändes gediget byggd och lät förvånansvärt bra med reservation för sannolik påverkan enligt ovanstående.
Priset låg också från början på en attraktiv nivå.
MP skrev:Jag har för mig att de förutsättningar som oa-50 kräver inte kunde matchas.
Svenska Pioneer satsade också mycket hårt på den tiden, var en mycket stor annonskund hos Hifi & Musik, och gav generösa rabatter till ljudintresserade nyckelpersoner i anknytande branscher.
Jag tyckte den franskproducerade prologueserien kändes gediget byggd och lät förvånansvärt bra med reservation för sannolik påverkan enligt ovanstående.
Priset låg också från början på en attraktiv nivå.
Richard skrev:Man kom också fram till att det fanns en skillnad mot masterbandet, men man förstod inte då att det berodde på att cd-skivan som användes hade utsatts för komprimering innan framställningen av den.
Svante skrev:Richard skrev:Man kom också fram till att det fanns en skillnad mot masterbandet, men man förstod inte då att det berodde på att cd-skivan som användes hade utsatts för komprimering innan framställningen av den.
Hmm, hur gick det till? Alltså, hur kunde de få tillgång till masterbandet utan att vara medvetna om att materialet skickats på mastering innan det blev CD?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster