KarlXII skrev:Jag tycker detta var ett stort steg framåt. Dessa är ju snygga och ser exklusivt organiska ut, medan de förra - körsbären - såg mer ut som det som hänger under organet på en skinntorr, 85-årig man.
Jag har gjort 3 förbättrade GroundHanger modeller efter körsbären och kommit fram till att all material man lägger utanpå chassit färgar ljudet, även lite klister eller en tygbit gör det kvävt och suddigt.
Ett speciellt tejp lät bra med den runda konduktoren för att gummit i tejpen gav hysteresis som gjorde det mjukare. Lacken utanpå tejpen gav ljusare ljud och det gav synergi. Kombinationen av ämnena i tejpen gav fejkad dynamik och transparens som man får från Solid-tech Feet of Silence. Två motsatta färgningar gör så att ljudet låter mer separerat och 3 dimensionellt.
Sen experimenterade jag i ett halvår och hittade ett neutralt material som inte färgade ljudet. Jag kunde uppgradera till rektangulär koppar för mer linjärt ljud och mindre resistans från större area. Internt så har GroundHanger mindre induktans än förut så att dom höga frekvenserna passerar lättare in i tryckkammaren där allt brus omvandlas till resonans. Denna resonans omvandlas av ett ämne med piezoelektriska egenskaper till en låg 0.06mA ström som cirkulerar runt och når alla delar av chassit på ett jämnt sätt tills det blir omvandlat till värme som går ut i omgivningen. Alltså GroundHanger omvandlar bruset i anläggningen till en annan form av energi.
Den nya marmor GroundHanger har högre upplösning och låter snabbare än den gamla med tejpen.
KarlXII skrev:Kommer den nya förbättrade prestandan och utseendet att avspegla sig på prislappen?
Den är byggd så att endast en GroundHanger ska vara i samma anläggning för att bruset dras genom alla elektriska sladdar, och även genom luften. Det är som en strömrengörare fast så nära komponenten det kan bli. Vanliga strömrengörare tar inte bort alla störningarna och det resulterar i färgat ljud som man inte kan fixa på något sätt. Även när jag hade PS Audio Noise Harvester kopplat till ett annat uttag i hemmet färgade det ljudet och gjorde basen tjockare. Den ändrade bara typen av harmoniska vågor som cirkulerar i ljudanläggningen.
Jag har inte märkt nån förbättring av strömrenare som man kopplar strömkabeln till, dom gjorde bara ljudet annorlunda. De flesta av störningarna kommer från anläggningen själv, speciellt digitala komponenter som tillverkar radiofrekvensvågor som också kan färdas genom luften. För att stoppa detta använde jag ERS Paper, men det lät för grått för att ERS Paper bara samlade upp allt och hade ett konstant 1cm stort elektromagnetiskt fält runt pappret som hade ingenstans att gå.
GroundHanger suger åt sig harmoniska vågor som annars inte har nån väg att gå, och den tar också bort stående vågor som kommer från reflekterade harmoniska vågor mellan två komponenter som inte har samma impedans. Den vanliga jordningen i huset har för hög resistans och då reflekteras vågorna tillbaka till anläggningen. Den nya marmor GroundHanger med lägre induktans suger åt sig även dom högsta frekvenserna som färdas genom luften. Inuti GroundHanger cirkulerar dom nästan oändligt runt ett sfäriskt nät tills alla störningarna är borta.
Det är svårt att bygga GroundHanger och jag brukar ha mardrömmar på nätterna. Priset har höjts till $8000 och det är inte så mycket om man jämför med alla strömrenare och strömkablar jag brukade ha som kostade 10 gånger mer och hade sämre ljud. GroundHanger har högre upplösning och låter väldigt rent och musikaliskt.