Moderator: Redaktörer
poppop skrev:Förlåt, men jag läste en recension om Cambridge Blue Ray-spelare på Carlssonplanet där de skriver att den behövde fem veckors inbränning innan den lät bra... vad är det man bränner in för något?
subjektivisten skrev:Placebon som bränns in
Objektivisten skrev: All elektronik har en tendens att förändras efter en tids aktiv användning, det är ett välkänt men omstritt faktum.
Objektivisten skrev:
. . . . . . bland dyrare audofilprodukter. Produkten är helt enkelt framtagen för att fungera optimalt efter inspelningen istället för tvärtom.
petersteindl skrev:Då jag hade kontakt med Meridian, det måste varit sent 80-tal, så sa de (jag minns inte om det var Bob Stewart eller den dåvarande VDn) att deras distributör i Finland hävdade att deras CD-spelare lät mycket bättre efter att den igång i någon vecka. De förkastade detta som rent nonsens. Men av någon anledning så gjordes det i alla fall mätningar och de fann att det var själva oscillatorn som det blev en förändring i och där fann man att efter en tids användande eller om det var att den bara varit igång under en tid, så hade oscillatorn lägre fasbrus och jitter och de förmodade att detta möjligtvis kunde påverka ljudet. De kunde även mäta förändrad dist efter D/A-omvandling. Jag minns inte så många detaljer annat än att de själva var förvånade. De till och med rekommenderade sina distributörer att inte spela på nyuppackade digitala apparater på mässor.
MvH
Peter
Max_Headroom skrev:Jag har aldrig sett någon dokumentation av fenomenet.
Max_Headroom skrev:Jag har däremot sett ett par vettiga förklaringar.
Max_Headroom skrev:Dessa har dock kommit till slutsatesen att en elektronik-grej rimligen låter bäst när den är ny. Sedan blir den med tiden sämre.
Fjonkalicious skrev:Inte jag heller. Men inrökning som är den senaste trenden tror jag mer på.
Almen skrev:...en CD-spelare som inte är genomkörd och uppmätt med tilltänkta prestanda låter ju helt absurd.
Objektivisten skrev:Almen skrev:...en CD-spelare som inte är genomkörd och uppmätt med tilltänkta prestanda låter ju helt absurd.
Almen skrev:Objektivisten skrev:Almen skrev:...en CD-spelare som inte är genomkörd och uppmätt med tilltänkta prestanda låter ju helt absurd.
Det brukar anses (med rätta, anser jag) mycket ofint att förfalska citat. Vill du vara vänlig att korrigera det så att det överensstämmer med det jag skrev, inklusive kontexten?
Objektivisten skrev:Almen skrev:Objektivisten skrev:Almen skrev:...en CD-spelare som inte är genomkörd och uppmätt med tilltänkta prestanda låter ju helt absurd.
Det brukar anses (med rätta, anser jag) mycket ofint att förfalska citat. Vill du vara vänlig att korrigera det så att det överensstämmer med det jag skrev, inklusive kontexten?
Du är rolig du. Carl Munthe hade inte gjort det.
Almen skrev:Objektivisten skrev:Almen skrev:Objektivisten skrev:Almen skrev:...en CD-spelare som inte är genomkörd och uppmätt med tilltänkta prestanda låter ju helt absurd.
Du är rolig du. Carl Munthe hade inte gjort det.
Nej, lektor Carl Munthe hade definitivt inte förfalskat något citat.
Du får en chans till.
Objektivisten skrev:Almen skrev:Du får en chans till.
Jag har dyslexi.
Almen skrev:Objektivisten skrev:Almen skrev:Du får en chans till.
Jag har dyslexi.
Inte bra nog. Jag trodde lite mer om dig.
Almen skrev:Objektivisten skrev:Almen skrev:Du får en chans till.
Jag har dyslexi.
Inte bra nog. Jag trodde lite mer om dig.
Almen skrev:Det är knappast dyslexi som gör att man klickar på citera och sedan ändrar i citatet för att det skall passa ens syften.
Jag har meddelat en moderator, sade han humorlöst.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster