Länk till bilder.. [url]http://www.minhembio.com/sollerön/298048/[/url]

Moderator: Redaktörer
celef skrev:roligt, å hur är ljudet, bättre eller sämre eller bara lite annorlunda? elementen, är dom limmade på baffeln helt utan skruvar?
Micke23 skrev:Elegant lösning med delningsfiltret i sockeln! Grattis till ett spännande nyförvärv. Har för mig att jag hörde de där högtalarna i butik på 80-talet och att det lät riktigt bra (i mina öron, utan vaxpropp). Skicket verkar bra också för så pass gamla högtalare. Rätt diskret design, borde smälta in bra i vardagsrummet. Vad är det för fabrikat på högtalarelementen?
zapanasta skrev:Micke23 skrev:Elegant lösning med delningsfiltret i sockeln! Grattis till ett spännande nyförvärv. Har för mig att jag hörde de där högtalarna i butik på 80-talet och att det lät riktigt bra (i mina öron, utan vaxpropp). Skicket verkar bra också för så pass gamla högtalare. Rätt diskret design, borde smälta in bra i vardagsrummet. Vad är det för fabrikat på högtalarelementen?
Seas..
zapanasta skrev:Kunde inte hålla mig,dessa fanns en mil ifrån mig och kostade strax över tusingen..
Länk till bilder.. [url]http://www.minhembio.com/sollerön/298048/[/url]
Nattlorden skrev:Boston A-40 vill jag minnas som ganska trevlig och mer kul än sina storebröder.
RogerGustavsson skrev:zapanasta skrev:Micke23 skrev:Elegant lösning med delningsfiltret i sockeln! Grattis till ett spännande nyförvärv. Har för mig att jag hörde de där högtalarna i butik på 80-talet och att det lät riktigt bra (i mina öron, utan vaxpropp). Skicket verkar bra också för så pass gamla högtalare. Rätt diskret design, borde smälta in bra i vardagsrummet. Vad är det för fabrikat på högtalarelementen?
Seas..
Inte Sinus som i många andra konstruktioner av Bo Hansson? Det är väl Opus 3? Brukade väl vara marmorkross med bindemedel i de lådorna, inte betong?
Det enda som inte riktigt är "up to date " i dessa chorus är väl kondensatorerna i delningsfiltret- som säkerligen ändrat sina värden en smula med åren.
Laila skrev:Ä´ru helt säker på rä . . . ?
zapanasta skrev:Laila skrev:Ä´ru helt säker på rä . . . ?
JappTrodde det var elektrolyter först men sen såg jag att det inte va såna, inplastade på sidorna och sen står det MKT på dom.
Richard skrev:Nattlorden skrev:Boston A-40 vill jag minnas som ganska trevlig och mer kul än sina storebröder.
Precis- hade också ett par Boston A-100 som var ett par låga golvare men dessa spelade mer otydligt och bumligt, framförallt i basområdet.
Goldfinger skrev:Richard skrev:Nattlorden skrev:Boston A-40 vill jag minnas som ganska trevlig och mer kul än sina storebröder.
Precis- hade också ett par Boston A-100 som var ett par låga golvare men dessa spelade mer otydligt och bumligt, framförallt i basområdet.
Bostonhögtalare tillhörde ju klubbens billigare sortiment men de mindre tvåvägs modellerna spelade mycket civiliserat och stramt trots den ringa prislappen, svårt att få golvarna lika bra om man ville behålla den moderata prislinje som serien hade. Det tillkommer problem med större kabinett och ökat frekvensomfång, just därför de finns få billiga bra golvare medan stativarna är klart fler.
sprudel skrev:Vad heter de som är pyramidformade ? Min granne har sådana och det låter verkligen trevligt hemma hos honom.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster