Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Min första spontana reaktion är: Gud i helvete så fula! Nu ska jag försöka läsa
vad de var bra på, för det är de nog. Men var de tvungna att slå deras egen
A500 i fulhet?
shifts skrev:Min första spontana reaktion är: Gud i helvete så fula! Nu ska jag försöka läsa
A500 i fulhet?
steveo1234 skrev:shifts skrev:Min första spontana reaktion är: Gud i helvete så fula! Nu ska jag försöka läsa
A500 i fulhet?
Det är inget som görs av slump utan det måste vara många timmars arbete bakom att få den så brutalt ful.
Glebster skrev:steveo1234 skrev:shifts skrev:Min första spontana reaktion är: Gud i helvete så fula! Nu ska jag försöka läsa
A500 i fulhet?
Det är inget som görs av slump utan det måste vara många timmars arbete bakom att få den så brutalt ful.
![]()
(För antal månader sedan hävdade jag i ett par trådar att inom ett par år kommer alla nya receivers ha inbyggd PEQ. Jag ser detta som ett första steg i min hifi-profetia.)
Glebster skrev:steveo1234 skrev:shifts skrev:Min första spontana reaktion är: Gud i helvete så fula! Nu ska jag försöka läsa
A500 i fulhet?
![]()
(För antal månader sedan hävdade jag i ett par trådar att inom ett par år kommer alla nya receivers ha inbyggd PEQ. Jag ser detta som ett första steg i min hifi-profetia.)
lazpete skrev:Är PEQ samma sak som DSP? Eller vad menas med PEQ? Jag trodde det va en parametrisk EQ? Och det har väl funnits sedan urminnes tider, kanske inte inbyggda i alla apparater, men min 8 år gamla sony reciver har det.
steveo1234 skrev:Det är ju en möjlighet att det kommer. Men, då kommer det antagligen att behövas en autoinställning av den också. Och, då behövs mic och grejer av vettig kvalitet för att det ska vara lönt och då höjer det priset ganska mycket. Så, jag tror att du har rätt för de högre prisklasserna men är försiktigt tveksam till att den funktionen kommer i "alla" förstärkare.
Vi får la se!
Glebster skrev:steveo1234 skrev:Det är ju en möjlighet att det kommer. Men, då kommer det antagligen att behövas en autoinställning av den också. Och, då behövs mic och grejer av vettig kvalitet för att det ska vara lönt och då höjer det priset ganska mycket. Så, jag tror att du har rätt för de högre prisklasserna men är försiktigt tveksam till att den funktionen kommer i "alla" förstärkare.
Vi får la se!
Till en början blir det de dyrare modellerna, sen mellanklassen och till sist alla modeller. Mic kommer säkerligen att erbjudas på vettigt sätt alternativt att ingå.
Men måste en mic verkligen vara särskilt vass för att mäta upp t.ex. de värsta moderna? För övrigt går det ju enkelt att själv detektera m.h.a. sina öron. Om man däremot ska få till den "perfekta" kurvan finns det säkert fog för en bra mic.
Lust skrev:petersteindl skrev:Är de fläktkylda?
subjektivisten skrev:Men fläkt på ett class D steg?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster