Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Här har vi ATC-talaren: http://www.atcloudspeakers.co.uk/scm300aslpro.php
shifts skrev:Har de någon återförsäljare i Sverige nu?
Timmyskog2 skrev:MrLeng skrev::mrgreen:
Tydligen var jag rolig eller så är jag en knäckt godispåse
KarlXII skrev:Timmyskog2 skrev:MrLeng skrev::mrgreen:
NS10 är en legend på forumet. En mycket omtalad högtalare.![]()
Och ja, de flesta tycker den är kass.
Timmyskog2 skrev:KarlXII skrev:Timmyskog2 skrev:MrLeng skrev::mrgreen:
NS10 är en legend på forumet. En mycket omtalad högtalare.![]()
Och ja, de flesta tycker den är kass.
NNja inte på ett smickert sätt.
paa skrev:Oresound skrev:Vertical Dispersion :
±10°, Coherent
Lågt men
bra?
Hur många är koherenta inom ett större intervall vertikalt, även om det kanske vore önskvärt?
Vad kul att läsa, jag läste nån tråd på hififorum, där fick jag intrycket att dom kostade 60000:- styck! 40 papp känns ju bättre. Tänk alla funktioner och att slippa bry sig om slutsteg, det är fint det.Nagrania skrev:Genelec 8260A är en riktig höjdare som ni borde försöka lyssna på. Jag hörde den för snart ett år sedan på SR i studio 4. Helt fantastiskt. Det sitter en 10":re och en 5":s koaxial med diskanten i mitten av elementet. Precis som på TAD ref.1. Högtalarlådan är gjuten i aluminium och är aktivt delad med tre slutsteg, 150-120&120watt. Den har också en inbyggd DSP som ställs in med hjälp av en PC eller Mac. Vad kan man säga mer...jo den har både analog och digital ingång och kan jobba digitalt upp till 192/24. Två högtalare kostar 80.000:- vilket jag tycker är billigt med tanke på vad man får. Jag fick en känsla av att den gick så pass lågt att man inte behövde sakna en subwoofer. Jag har själv ett par stora aktiva JBL högtalare och tillsammans med en Velodyne DD18 som jag har jämfört med. Helt klart så kan detta bli mitt nästa tillskott vid sidan av nuvarande JBL.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], radelius och 39 gäster