Moderator: Redaktörer

Objektivisten skrev:Just ny kör jag med en enkel variant till rörhäcken, Audio Magic Wonder, 6.0 mm koppar conductors, 7.0 mm spacing: 'Magic Cyber Cables are newly developed High End solid core cables with conductors of 99.9999999% pure copper. Conductors are Teflon-insulated with a Polypropylene sheath.' Låter välbalanserat och neutralt med ett rejält frekvensomfång, ger en naturlig ton både uppåt och nedåt tycker jag. Men man behöver en rörtång för att installera skiten.
adagio skrev:Nu väcks ju min nyfikenhet igen, var får man enklast tag i de där Magiska cyber kablarna, och vad kostar dylika.
paa skrev:adagio skrev:Nu väcks ju min nyfikenhet igen, var får man enklast tag i de där Magiska cyber kablarna, och vad kostar dylika.
Det är ju bara att klicka några gånger med musen så kommer man hit:
http://www.audiomagic.dk/wheretobuy.aspx
Vad de kostar vet jag inte, men de butiker man hittar där vet säkert besked.
Milner skrev:Högre frekvenser går i ytan på ledaren alltså i kontakt med dielektrikumet så man kan gissa att dom högsta frekvenserna påverkas.
celef skrev:jag har fått intrycket att kablar med avbrott på isoleringen eller kanske helst ingen isolering alls ljuder bäst, kan detta göras på annat och kanske nytt och revolutionerande sätt?
Nattlorden skrev:celef skrev:jag har fått intrycket att kablar med avbrott på isoleringen eller kanske helst ingen isolering alls ljuder bäst, kan detta göras på annat och kanske nytt och revolutionerande sätt?
Avbrott på? Som i skala kabeln en liten bit på mitten?
celef skrev:ja just så, nu letar jag efter ett optimalt avbrottsmönster för en given kabellängd
Ja, men den låter väldigt luftigt, mellanregister får sig en knuff framåt, helt klart ett alternativ för den som sätter neutralitet högt på kossan. Det enda vi i testgruppen hade invändningar emot var den aningen långsamma/blöta basen som många iof kan tänkas gilla. Rekommenderas!hassez skrev:En annan form av EKK är KULOkabel eller EKRK som den heter nuförtiden, den är mantlad med en tunn alufolie (förr var det bly) plus
PVC. Har nån provat?
_Fredrik_ skrev:Ja, men den låter väldigt luftigt, mellanregister får sig en knuff framåt, helt klart ett alternativ för den som sätter neutralitet högt på kossan. Det enda vi i testgruppen hade invändningar emot var den aningen långsamma/blöta basen som många iof kan tänkas gilla. Rekommenderas!hassez skrev:En annan form av EKK är KULOkabel eller EKRK som den heter nuförtiden, den är mantlad med en tunn alufolie (förr var det bly) plus
PVC. Har nån provat?
Dyrt, mer kan jag inte inte säga förens resultaten är redovisade på BKO-träffen.Laila skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, men den låter väldigt luftigt, mellanregister får sig en knuff framåt, helt klart ett alternativ för den som sätter neutralitet högt på kossan. Det enda vi i testgruppen hade invändningar emot var den aningen långsamma/blöta basen som många iof kan tänkas gilla. Rekommenderas!hassez skrev:En annan form av EKK är KULOkabel eller EKRK som den heter nuförtiden, den är mantlad med en tunn alufolie (förr var det bly) plus
PVC. Har nån provat?
Häftigt, var köpte du den o vad kostar den . . .![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster