Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Många här uttalar sig slentrianmässig om att de minsann inte kan tänka sig kompromissa med sitt hifi för någon partners skull.
Men hur många här har ett helt kompromisslöst lyssningrum?
Där högtalarna är placerade perfekt enligt 1,18, eller annan av tillverkaren specificerad uppställning i ett rum av tillräcklig storlek, akustikreglerat precis så som ni vill ha det, idealisk efterklang.
Kompromisslöst helt enkelt!
Ton skrev:Ja, jag har ett rätt uselt rum, men å andra sidan så har jag istället en jävligt bra fru. Det omvända skulle aldrig komma på fråga
perstromgren skrev:Ton skrev:Ja, jag har ett rätt uselt rum, men å andra sidan så har jag istället en jävligt bra fru. Det omvända skulle aldrig komma på fråga
En prioritering i min smak!
Alexi skrev:Kan man av detta dra slutsatsen att ni är mer villiga att kompromissa med själva lyssningsrummet än vad ni är med era partners?
Min fråga riktar sig till de som uttrycker att de hellre lämnar frun än kompromissar med hifi-ljudet, men samtidigt är kompromissvilliga vad gäller själva lyssningsrummets inredning och utformning. Baserat utifrån att jag upplevde att en majoritet uttryckte att de aldrig skulle kompromissa med sin sambo, men denna tråd visar att en majoritet ändå inte har kompromisslöst lyssningsrum.jonasp skrev:Alexi skrev:Kan man av detta dra slutsatsen att ni är mer villiga att kompromissa med själva lyssningsrummet än vad ni är med era partners?
Igen, jag har ett dedikerat lyssningsrum som jag kan göra exakt vad jag vill med.
Men, detta är ju i sig en kompromiss. Huset blir dyrare.
Alexi skrev:Min fråga riktar sig till de som uttrycker att de hellre lämnar frun än kompromissar med hifi-ljudet, men samtidigt är kompromissvilliga vad gäller själva lyssningsrummets inredning och utformning. Baserat utifrån att jag upplevde att en majoritet uttryckte att de aldrig skulle kompromissa med sin sambo, men denna tråd visar att en majoritet ändå inte har kompromisslöst lyssningsrum.
phloam skrev:Man kan fråga sig om ett helt kompromisslöst lyssningsrum är det bästa för lyssnaren, eller musikupplevelsen som helhet.
Jag vill gärna ha HiFi, men nån måtta får det varaHiFi ska väl ändå kunna användas i normala hem, annars är det nånting som är fel nånstans. Ev. i huvudet på hifi-folk
phloam skrev:Man kan fråga sig om ett helt kompromisslöst lyssningsrum är det bästa för lyssnaren, eller musikupplevelsen som helhet.
Jag vill gärna ha HiFi, men nån måtta får det varaHiFi ska väl ändå kunna användas i normala hem, annars är det nånting som är fel nånstans. Ev. i huvudet på hifi-folk
Tengil skrev:Varför kan man inte ha både och? det finns väl inget som hindrar att man har en anläggning både i vardagsrummet (med sparsamma åtgärder) och ett ljud/bio/mediarum där man går ecki ecki tabang
Vh Christer
jonasp skrev:Tengil skrev:Varför kan man inte ha både och? det finns väl inget som hindrar att man har en anläggning både i vardagsrummet (med sparsamma åtgärder) och ett ljud/bio/mediarum där man går ecki ecki tabang
Vh Christer
+1
Kommer att bli vägghängda "snygg-talare" i vardagsrummet också. Vad det lider. Just nu är det lite keff... jag har en jätterigg där jag inte kan titta på TV. Och en TV-rigg (med vanlig LED-tv) där lyssning sker bara med de inbyggda talarna....![]()
Men jag ska nog ta fram en bra lösning, vad det lider.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster