Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Jag är genuint lat, och jag är nog inte ensam - vilken är hägtalarens lägstaimpedans?
Går de inte märkbart under 4 ohm är det inga problem, det klarar förstärkaren. Då är det bara att räkna på känsligheten och se om du anser att du kan spela starkt nog.
Det finns ju alltid möjlighet att koppla på extern slutsteg också om så skulle behövas framöver. Det tycker jag är en bättre idé än att köpa en kraftigare receiver.
MagnusÖstberg skrev:Då anser jag att den är ett utmärkt val.
Enda anledningen till att jag inte valde den var mitt krav på dubbla HDMI ut.
MagnusÖstberg skrev:TV + Projektor
Tyvärr är det en funktion det snålas in på...
MagnusÖstberg skrev:Du skall se till att få köpa på öppet köp/låna hem!
Alltså, den har stöd för MASSOR av basmodulerNefilim skrev:mx skrev:Någon som vet om Marantz SR6005 har stöd för två subwoofers?
Nope, det har den inte. Bara en subutgång.
(Denna tråd verkar vara en monolog).
MagnusÖstberg skrev:Alltså, den har stöd för MASSOR av basmodulerNefilim skrev:mx skrev:Någon som vet om Marantz SR6005 har stöd för två subwoofers?
Det är bara att gå till Classe i sjön!
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161088145
Jag köpte tre stycken igår och splittrade subutgången från min sr6004 till 4 slutstegskanaler (2 stycken Sansui B-2101 slutsteg) som var och en driver varsin basmodul
Förövrigt så är de som har två lågnivåutgångar för basmoduler bara exakt samma grej, bara det att de är ihopkopplade i receivern.
mx skrev:Nefilim skrev:mx skrev:Någon som vet om Marantz SR6005 har stöd för två subwoofers?
Och vems fel är det?
MagnusÖstberg skrev:Neff: det finns INGEN hembioreceiver som har DSP som kan skicka ut L+R signaler till basmoduler - då måste man använda externa filter!
MagnusÖstberg skrev:Neff: det finns INGEN hembioreceiver som har DSP som kan skicka ut L+R signaler till basmoduler - då måste man använda externa filter!
Nefilim skrev:MagnusÖstberg skrev:Neff: det finns INGEN hembioreceiver som har DSP som kan skicka ut L+R signaler till basmoduler - då måste man använda externa filter!
Tror inte jag menat det heller..
mx skrev:Ah, då tror jag faktiskt att det blir en Marantz SR6005. Dess lillebror fick ju
gott betyg i senaste MoLT.
eriken har varit här med sina slutsteg från Sentec och vi har poppat på. Lät ju
förfasiken bättre än med Hegel.
Richard skrev:mx skrev:Ah, då tror jag faktiskt att det blir en Marantz SR6005. Dess lillebror fick ju
gott betyg i senaste MoLT.
eriken har varit här med sina slutsteg från Sentec och vi har poppat på. Lät ju
förfasiken bättre än med Hegel.
....kolla bara att din nya marantzförstärkare verkligen låter bättre än Hegelkombinationen. Min bror gjorde precis som du och sålde sin förstegs/ slutstegskombo för 100000:- och bytte mot en denon avr2308.*
Det blev en massa pengar över... Han är fortfarande nöjd, och har inte hittat nåt som låter bättre.
...med resan dit var inte helt okrånglig. Denon avr 2309 lät tex en aning sämre, så det blev att åka tillbaka till hifiklubben och köpa deras demoex. 2308.
* sälj inte bort Hegel innan du jämfört sida vid sida.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster