Jagar jag "för jagandets skull" eller är det "målet som är målet"?
Vet jag vad jag jagar efter, och finns det någon anledning att jaga efter något som man inte är säker på varför man jagar efter eller ens vad det är..?!
Är det värt att viga så mycket av ens liv, tid och energi åt det?
Finns det något här i livet som betyder mer, men som inte får komma fram på grund av ett alldeles för stort engagemang?
Är ljudintresset och det enorma engagemanget ett substitut för något annat kanske?
Det är några va dom frågor som jag försöker att besvara för mig själv, jag har kommit underfund med en del, men har mycket kvar...
Enda jag nu mera är helt säker på är att det är ett substitut för något annat och att det tar mer tid, och energi av mig än jag anser det vara värt!
Därav så tänker jag hålla intresset på ett mer "slöhobbymässig" nivå och helt enkelt inte bry mig för mycket, sluta fullständigt med att jaga information och att "bry mig", det som stannar kvar är det som råkar fastna i förbifarten. Helt enkelt att inte engagera mig i grejer mer än att delta på trevliga sammanställningar m.m. och detta för att träffa alla er trevliga personer som hänger här på forumet
Naturligtvis kommer jag fortsätta att hänga här på forumet, det är kul att se vad ni har i kikaren !
Vad har ni för tankar och reflektioner i fråga, jag har sett att flera på senare tid verkar ha "vaknar tilL" och insett att det kanske inte är allt detta med ljudet. jag känner det som att vi HiFi nördar kanske är Liiiiite väl insnöade och gärna fastnar i ett spår som kanske är direkt ohälsosamt sätt för oss själva ?
mvh//David