Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vid testet kopplade jag CD-spelaren direkt till ett Classé SSP75 samt via mitt försteg in i en annan ingång på SSP75:an. Med fjärren kunde jag således växla mellan CD->SSP75 och CD->försteg->SSP75. NIvån var matchad till cirka 0.05 dB.
Svante skrev:Morello skrev:Vid testet kopplade jag CD-spelaren direkt till ett Classé SSP75 samt via mitt försteg in i en annan ingång på SSP75:an. Med fjärren kunde jag således växla mellan CD->SSP75 och CD->försteg->SSP75. NIvån var matchad till cirka 0.05 dB.
Aha, ett öppet F/E-test!
Morello skrev:
A pecis.Kompletterade med distorsionsmätning såklart. <-100 dB
och ett signal/brus-förhållande på 114 dB
relativt 2 V RMS ut. DC-kopplat och en öfvre gränsfrekvens på cirka 650 kHz.
Max_Headroom skrev:Morello skrev:
A pecis.Kompletterade med distorsionsmätning såklart. <-100 dB
och ett signal/brus-förhållande på 114 dB
relativt 2 V RMS ut. DC-kopplat och en öfvre gränsfrekvens på cirka 650 kHz.
Vad är det för försteg? Är det ett hemmabygge?
Nattlorden skrev:Morello - du får fila på... S/N bör du ju helst få ned till 130dB. Du kan ju inte ligga alltför långt efter mitt reservförsteg.
Morello skrev:Kom hit med din reserv så ska vi verifieraDet är bara en handfull försteg som klarar 100 dB
Mark Levinson No 32 tex.
Morello skrev:Nattlorden skrev:Morello - du får fila på... S/N bör du ju helst få ned till 130dB. Du kan ju inte ligga alltför långt efter mitt reservförsteg.
Kom hit med din reserv så ska vi verifieraDet är bara en handfull försteg som klarar 100 dB
Mark Levinson No 32 tex.
Style skrev:Nattlorden skrev:Det är ju en förbättrad Mark Levinson-kopia(eller i vart fall ML-inspirerad), som till största delen består av virtuell batteridrift.
vad är virtuell batteridrift?
Style skrev:Nattlorden skrev:Det är ju en förbättrad Mark Levinson-kopia(eller i vart fall ML-inspirerad), som till största delen består av virtuell batteridrift.
vad är virtuell batteridrift?
Callisto skrev:Morello skrev:Nattlorden skrev:Morello - du får fila på... S/N bör du ju helst få ned till 130dB. Du kan ju inte ligga alltför långt efter mitt reservförsteg.
Kom hit med din reserv så ska vi verifieraDet är bara en handfull försteg som klarar 100 dB
Mark Levinson No 32 tex.
Mitt Primare pre 30 har s/n på -118 dB.
Callisto skrev:Det vet jag tyvärr inte Morello.
Kan du inte förklara skillnaderna också för en som inte är lika bevandrad som du inom elektroniken
Callisto skrev:Det vet jag tyvärr inte Morello.
Kan du inte förklara skillnaderna också för en som inte är lika bevandrad som du inom elektroniken
Morello skrev: Många ggr. har jag sett folk titta på en mäkurva som visar bruset på en ters (1/3 oktav) och då får inte helt sällan "SN" på 120-140 dB, men det är inte relevant innan man integrerat över i alla fall 20 kHz och är vi under 100 dB igen![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster