Snart är det DACS igen - Nuforce DAC-9!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-02 09:54

Det låter FINFINT idag också. :D

Jag har varit supernöjd med HDP:n också, men bortsett från att den saknar fjärr, så har den inte tillräckligt med pulver för att driva stegen ordentligt.
Den lämnar två volt max, och slutstegen kräver minst 3,3 för att lämna full effekt. Detta kanske har klen praktiskt betydelse, men det har dock haft en mastig psykologisk betydelse.

-"Klipper den topparna i transienterna"? Bild

Nå, nu har jag fyra volt tillgängligt ut, så nu slipper jag fundra på det. :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Inläggav Strmbrg » 2011-06-02 10:24

KarlXII skrev:Klart det är prylfokus när tråden handlar om en .... pryl. :)

Av besöks- och svarsfrekvensen kan man förmoda att tråden åtminstone så långt varit intressant. Själv tror jag att apparatintresse här på forumet kanske på senare tid blivit ansett som lite fult - men jag misstänker att det är sånt som man innerst inne gillar. :D

...


Ja, och det är ju precis som du skriver inget somhelst fel i att ha ett prylfokus.
Varför skulle det vara det?
8O

För min egen del har jag för tillfället ett ganska modest prylfokus. Men det innebär ju inte att ett prylfokus skulle vara "fel".
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
celef
 
Inlägg: 16452
Blev medlem: 2003-06-28
Ort: helsefyr

Inläggav celef » 2011-06-02 17:55

Själv tror jag att apparatintresse här på forumet kanske på senare tid blivit ansett som lite fult - men jag misstänker att det är sånt som man innerst inne gillar.


och är man en bilfantast så är det bara körningen som är hela grejjen, dom som gillar att mecka med bilar är inte bilfantaster utan jubelidioter
Bikinitider

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-02 18:54

celef skrev:
och är man en bilfantast så är det bara körningen som är hela grejjen, dom som gillar att mecka med bilar är inte bilfantaster utan jubelidioter


En s.k. spetsfundig observation. :D
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-02 19:03

Har lyssnat en del idag mellan solstrålarna, bara på Spotify än så länge dock. Hittills mycket nöjd. :)

För tidigt att kunna sätta fingret på styrkor, svagheter och eventuella skillnader mot innan dock.




Enastående överkapacitet på fjärren. Det är ju bara fyra knappar som funkar på DAC-9 - dock de viktigaste. Volym upp, Volym ner, Ingång och Mute. Den ser billig ut, är lätt men känns rätt solid. Den är lite gummerad och ligger fint i handen.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
agent_cooper79
 
Inlägg: 193
Blev medlem: 2006-11-30

Inläggav agent_cooper79 » 2011-06-02 21:01

Tjena K12,

Kul med nya dacen! Tror den kan vara en riktig kanon, verkar ha dubbla exemplar av en av de bästa dac-chipen som finns att få tag på (ESS 9018) och shuntrspänningsreggar och annat tekniskt mums. Jag har en diy-dac som bygger på samma chip, men har enklare reggar och annat utgångssteg (högpresterande op-ampar med massa feedback). Vore kul att köra en liten shootout någon gång och se om vi kan höra någon skillnad på utgångsstegen mellan dacarna, har varit nyfiken på utgångssteg med lite feedback ett tag nu...

Mvh din GÖK-kollega Magnus

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Inläggav Jansson » 2011-06-03 00:46

agent_cooper79 skrev:Tjena K12,

Kul med nya dacen! Tror den kan vara en riktig kanon, verkar ha dubbla exemplar av en av de bästa dac-chipen som finns att få tag på (ESS 9018) och shuntrspänningsreggar och annat tekniskt mums. Jag har en diy-dac som bygger på samma chip, men har enklare reggar och annat utgångssteg (högpresterande op-ampar med massa feedback). Vore kul att köra en liten shootout någon gång och se om vi kan höra någon skillnad på utgångsstegen mellan dacarna, har varit nyfiken på utgångssteg med lite feedback ett tag nu...

Mvh din GÖK-kollega Magnus


Jag gissar att Kalle fått en känning av 32s chipet
Eller vad tror du? :)
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-03 00:56

Klart vi kör en shootout någon dag. :)

Funkar ju finfint det här. Pianon låter förbluffande naturliga. 8O
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Inläggav Jansson » 2011-06-03 22:45

KarlXII skrev:Klart vi kör en shootout någon dag. :)

Funkar ju finfint det här. Pianon låter förbluffande naturliga. 8O


Kalle.

Det gläder mig att du har fått tag på godis!

Vi knyter ihop säcken som sagt.

Vore riktigt kul med en shootout.

Allt gott!
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-04 09:27

Tack Jansson. :)

Sitter här med gåshud på hela kroppen nu.
Det är en kvalitetsstämpel så god som någon enligt mig. 8)

Skillnader från spelandet med HDR börjar visa sig. Jag inbillar mig att ljudet är lite varmare, lite mindre energi i toppen, och faktiskt lite homogenare. Jag ska gå tillbaka till HDR och jämföra om ett tag; man brukar märka av vad som hänt då.


Körde lite med hörlursförstärkaren igår - jag har ingen större erfarenhet av såna men jag har svårt att tro att någon skulle bli besviken på dess inbyggda.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Inläggav hifikg » 2011-09-18 11:45

Jag blev till en början inte jätteimponerad av DAC-9, det tog flera dagar och mycket lyssnande innan det "släppte" och nu vill jag inte vara utan den. Det var bra nära att den åkte tillbaka till butiken. Hade den på öppet köp i tio dagar. Tog nog åtta innan jag började inse att den var riktigt trevlig och på den vägen är det. Kul med en ny pryl bland allt gammalt.

Vet inte om någon är intresserad, jag skrev en lång sammanfattning av min upplevelse. Som ny på forumet vill jag inte bomba med låååånga texter i en befintlig tråd. Är det bättre att starta en ny tråd? Har lite bilder också, jag har den silverfärgade varianten, så det skiljer sig lite :-)

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-09-18 11:54

Shoot! :D
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Inläggav hifikg » 2011-09-18 12:16

KarlXII skrev:Shoot! :D


Okej, eftersom det är din tråd och dessutom Kalle Dussin himself... (de där killarna i vita rockar är baaaara snälla, du är heeelt normal ;-) )

Så här skrev jag på annan plats på webben (den aktuella butikens FB-sida)

... Mitt nyväckta ljudintresse ledde mig in på tankar om en DAC. Dels för att pigga upp min tio år gamla CD-spelare och dels för att kunna använda datorn som ljudkälla. Eftersom jag sålt mitt gamla försteg medan mitt intresse varit lågt siktade jag in mig på en DAC som kunde fungera som försteg. En modern apparat i min, i övrigt, gamla anläggning verkade vara en bra tanke. Flera förståsigpåare höll med och efter att ha läst tester, forum , specifikationer och även mailat med olika tillverkare hade jag tre kandidater kvar på min lista. En av dem gick bort för att jag missförstått det jag läst och kvar blev Nuforce DAC-9 och den, i alla sammanhang hyllade, Hegel HD20. Eftersom jag bor ganska långt bort från butiker som levererar sådana godsaker använde jag en av de sista semesterdagarna till att besöka huvudstaden för att titta på och givetvis lyssna på de båda kandidaterna.

Började med Nuforcen hos Audioconcept, Hade med mig min dator och en del ”vanlig” musik, dvs CD-kvalitet 16/44 och en del högupplöst musik 24/96 och högre. Jämförde i butiken med uppspelning direkt från datorn och via DAC-9. Jag skulle ljuga om jag sa att jag hörde en stor skillnad där och då. Det gjorde jag inte. Och jag tror att även Robert blev förvånad över hur bra en standard-mac kan låta rakt ur hörlursuttaget med mycket simpelt kablage. Inte förrän han plockade fram en CD-spelare som vi kunde växla mellan upplevde jag en tydlig skillnad före och efter. Eftersom den CD-spelaren var avsevärt nyare än min CD-fix så antog jag att DAC-9 skulle kunna lyfta även den. Och samtidigt arbeta som försteg. Och hörlursförstärkare. Lite av ett kinderägg, fast i mycket läckrare förpackning.

Robert och hans kollega, Gunnar (?) hade stort tålamod med mina lyssningsövningar som pågick i över en timma medan kunder kom och gick i lokalen. De var inte pushiga och försökte övertyga mig om något jag inte själv hörde, även om de sade sig höra positiva skillnader.

Ändå var jag tveksam. Skulle inte tolvtusen kronor rendera i en tydligare skillnad? Så jag begav mig till nästa anhalt för dagen. Ljudmakaren. Där fick jag lyssna på Hegeln. Inte heller den tyckte jag spelade brallorna av min ”nakna” dator direkt, även om killen i butiken hävdade att skillnaden var enorm, trots att jag inte hörde den. Jämförelsen med deras CD-spelare gav möjligen lite olika ljud, men det ena lät inte sämre än det andra, men så var det en ny CD för ca 30.000 också, kanske inte helt pedagogiskt om man vill visa på vad den skulle göra för min anläggning.

Med alla positiva tester i bakhuvudet och ingen direkt skillnad i upplevelse mellan DAC-9 och Hegeln var jag tvungen att gå ut och ta lite luft och fundera på saken. Ville ta hem den jag trodde mest på och det var trots allt DAC-9, men så tänkte jag på hur säkert HiFi & Musik med flera pekat ut Hegel som det bästa man kan tänka sig. Det fick bli något så trivialt (i hifi-sammanhang) som utseendet som fick avgöra vilken som skulle få följa med hem först. Och jämför man HD20 och DAC-9 med avseende på design så vinner Nuforce alla dagar i veckan. Alltså snabbt genom stockholmstrafiken tillbaka till Audioconcept och kom fram strax före stängning. Tog hem DAC-9 på öppet köp i tio dagar och det skulle visa sig vara ”tur” att det var tio dagar och inte fem…

Hade hela den kommande helgen på mig att lyssna, så jag åkte hem och installerade dacen i anläggningen på onsdagen och lät den stå på uppvärmning under torsdagen. Tjuvlyssnade lite slött redan då och blev så smått besviken över att skillnaden inte var himmelsvid när jag växlade mellan digital och analog överföring från CD-fixen. Den var praktiskt taget obefintlig tyckte jag. På fredagen ägnade jag många timmar åt jämförande lyssning. Det lät bra via DAC-9, men jag kunde inte säga att det lät avgjort mycket bättre, eller ens bättre alls. Tog ut min hifiintresserade polare på besök och vi körde blindtester fram och tillbaka, fram och tillbaka och var rörande eniga om att skillnaderna var mycket små och ibland till den ”analoga” kombinationens fördel och ibland till den ”digitala”. Ingen av oss kunde höra när det var via DAC eller inte. Alltså skulle den tillbaka till huvudstaden efter helgen, men först ville jag testa den mer ihop med datorn också. Fick med mig en oerhört exklusiv USB-kabel som lån. 1200 spänn för 40 cm USB, jag som brukar köpa för en hundring för fem meter. Kan man verkligen höra skillnad? Är det ens teoretiskt möjligt? Jag är skeptisk, men Robert tyckte jag skulle prova. Därför fick den stå kvar inkopplad och påslagen. Men min dämpade entusiasm för DAC-9 resulterade i att jag inte gjorde några riktigt bra tester med musik via datorn och framförallt inte jämföra USB-kablar. Nuforcen matades mest med musik från CD-fixen.

Så, när jag nästan bestämt mig helt för att packa ner apparaten för retur, spelade jag Mark Knopfler, via CD, på lite högre volym än jag brukar och plötsligt hörde jag något. Inte så att jag blev omvänd på ett ögonblick. Det var först en liten skillnad som jag fick sätta mig tillrätta och lyssna på en lång stund. Bytte musik i ett par timmar. Lyssnade, verkligen lyssnade, på långa stycken, inte på en halvminut och sedan växla fram och åter utan hela låtar, hela skivor. Framåt småtimmarna spelade jag Lou Reed, Walk on the Wild Side. Den låter alltid bra, särskilt när kören omsluter en från alla håll, så nära, så nära och saxen som avslutar låten ger gåshud t o m i bilstereon, men nu var det ett rejält lyft upp. Jag satt länge med ett fånigt leende när saxen klingat ut och ville bara ha mer.

Min tvekan var borta och då hade jag ändå återgått till att spela på ganska låg volym igen, skillnaden var uppenbar. Ljudet var bredare och det är inte dåligt med tanke på att OA-52 är duktiga ljudspridare. Ljudet fick ett större djup och instrument och röster var tydligare separerade än jag någonsin hört det hemma hos mig själv. När jag väl hört skillnaden så fanns den där hela tiden på alla typer av musik och oavsett om jag spelade högt eller lågt. Klart och tydligt. Kanske hörde den tränade butikspersonalen det här redan i butiken, men jag är glad att jag fick upptäcka det själv. Ja, hur skulle det annars gå till?

Jag skulle kunna leva utan DAC-9, det låter bra med gammelgrejorna också, men jag vill inte. Den ”finjustering” av ljudet som den ger är njutbart beroendeframkallande. Inte så uppkäftig att det hoppar upp ur lådan på en gång och bjuder in till hifinirvana. Eller så var det för att jag var ”otränad” efter flera år utan aktivt intresse för hifi och jätteaktiv lyssning som det tog tid för mig att hitta och uppskatta det hela. Nu är jag mycket nyfiken på vad den kommer att göra med högupplöst musik via datorn, den delen har jag bara nosat på än. Om någon orkar läsa kanske jag berättar mer senare, särskilt när jag testat den dyrbara USB-kabeln jag nämnde ovan. Och programmet Amarra som rekommenderades för uppspelning av högupplöst musik.

Summa summarum, om du tar hem en DAC-9, eller kanske vilken enhet som helst, ge den tid, överdriv kanske ljudnivån en smula för att hitta eventuella skillnader och sedan, när de är upptäckta, är de lätta att känna igen. Sedan får man förstås värdera om det låter bättre eller bara annorlunda.

Skriver det här med Diana Krall via CD i högtalarna, volymen på DAC-9 står på mycket blygsamma 30 och jag har inte ens stängt av andra apparater som surrar och låter i lyssningsrummet, och jag kan ändå lätt följa basen och höra hennes sköna sång medan jag skriver. Det är så härligt att lyssna på musik igen! Om det är för att jag hela tiden uppskattar de nyupptäckta delarna av musiken eller om det är så att apparaten faktiskt blir bättre med fler timmars inspelning vet jag inte, men just nu upplever jag det som att ljudet blir bättre för varje gång jag slår mig till ro och lyssnar.

Flera gånger kommer jag av mig med skrivandet. Precis som det ska vara med bra, välljudande, musik i rummet. Nu använder jag DAC-9 som försteg och har slutat jämföra och leta skillnader. Det behövs inte längre. Jag lutar mig tillbaka och bara njuter. Till hifin´s skönsjungande sirener frestar mig härnäst. För visst skulle det se bättre ut med ett par slutsteg i samma design? Och hur låter DAC-9 i kombination med Nuforce egen CD-spelare? Kan det bli bättre än så här? (Retorisk fråga, jag vet att det kan bli ännu bättre, men då börjar det snart handla om riktigt stora investeringar)

Ledsen om den långa versionen blev för lång…

Edit: Hela provlyssningen har jag varit tvungen att använda ett reservslutsteg, ett Proton 1150, inte alls dåligt, men jag ser fram mot att få hem mitt gamla NAD 208 från verkstaden, kanske blir kvalitetsskillnaden ännu tydligare med det.

Eftersom ingen säger emot så fortsätter jag lite till *s* NAD 208:an kom hem från verkstaden, men tyvärr var det inte friskt ändå, så anläggningen drivs fortfarande med reservslutsteget. Likväl fortsätter DAC-9 att öppna upp ljudet och plocka fram nya nyanser i kända musikstycken. Nu har jag slutat jämföra med andra lösningar, jag bara lyssnar, njuter och upptäcker. Det är skönt att "komma till ro" efter jakten.

Hifins skönsjungande sirener viskar ibland, mellan låtarna, om att det finns ännu mer att plocka fram. Och det vet jag att det gör. Jag har en god vän som har en mycket tung hifi-anläggning i sin hemmiljö och hur nöjd jag än är när jag sitter för mig själv och lyssnar så häpnar jag över hur mycket mer det finns när jag hör samma musik hos honom. Lite till av det som finns i hans anläggning hoppas jag att få i min när det kraftigare slutsteget är på plats. Det handlar om kontroll av basen, det handlar om ännu exaktare placering av både sångare och instrument. En ännu mer levande ljudbild.

Och så en bild då:


Bild

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Inläggav sprudel » 2011-09-18 12:44

Gött! :)

Den stora skillnaden kommer när man hoppar över försteget och låter dacen driva slutsteget. Hos mig mig var det stoooor skillnad. Kör Lavry da 10.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-09-18 14:39

Trevlig läsning, hifikg, och välkommen till forumet förresten! :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Inläggav hifikg » 2011-09-18 17:48

KarlXII skrev:Trevlig läsning, hifikg, och välkommen till forumet förresten! :)


Tack och bock! Använder du något program som Amarra eller Audirvana när du har datorn som mediaplayer, om du nu har det? Ger det något?

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-09-18 17:58

hifikg skrev:
KarlXII skrev:Trevlig läsning, hifikg, och välkommen till forumet förresten! :)


Tack och bock! Använder du något program som Amarra eller Audirvana när du har datorn som mediaplayer, om du nu har det? Ger det något?



Nej , jag kör numera Logitech Squeezebox Touch som i princip enda signalkälla.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Inläggav hifikg » 2012-12-07 13:14

Har du uppgraderat din DAC-9, eller ens funderat på det? Jag pratade med Patrik på Sweetspot och man blir av med DAC´en ett par dagar för en utflykt till Skåne, eller så kan man köpa en pryl som gör samma sak men utan ingrepp. Jag har bokat in mig på en sådan pryl och ska hämta den när jag besöker huvudstaden en vardag härnäst, men det kan bli efter jul om det vill sig illa. Jag tror inte uppgraderingen gör så stor skillnad, men jag har kastat ut mer pengar för mindre skillnader förr så...

http://www.nuforce.com/index.php?option ... Itemid=727

Och U192S som faktiskt gått ner rejält i pris... http://www.nuforce.com/index.php?option ... Itemid=185
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re:

Inläggav hifikg » 2020-01-18 20:10

sprudel skrev:Gött! :)

Den stora skillnaden kommer när man hoppar över försteget och låter dacen driva slutsteget. Hos mig mig var det stoooor skillnad. Kör Lavry da 10.


Och idag, över åtta år senare, väljer jag att koppla förbi DAC 9´s försteg för att istället använda ett dedicerat försteg.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Re:

Inläggav Strmbrg » 2020-01-18 21:35

hifikg skrev:
sprudel skrev:Gött! :)

Den stora skillnaden kommer när man hoppar över försteget och låter dacen driva slutsteget. Hos mig mig var det stoooor skillnad. Kör Lavry da 10.


Och idag, över åtta år senare, väljer jag att koppla förbi DAC 9´s försteg för att istället använda ett dedicerat försteg.


Jag kör också DACen direkt till slutsteget. Chord Hugo 2 till Rotel RB1590. (Hupps! Jag kom ihåg modellbeteckningen.)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Re:

Inläggav hifikg » 2020-01-18 21:36

Strmbrg skrev:
hifikg skrev:
sprudel skrev:Gött! :)

Den stora skillnaden kommer när man hoppar över försteget och låter dacen driva slutsteget. Hos mig mig var det stoooor skillnad. Kör Lavry da 10.


Och idag, över åtta år senare, väljer jag att koppla förbi DAC 9´s försteg för att istället använda ett dedicerat försteg.


Jag kör också DACen direkt till slutsteget. Chord Hugo 2 till Rotel RB1590. (Hupps! Jag kom ihåg modellbeteckningen.)


Har du testat försteg och därefter valt att avstå, eller är du bara nöjd, som jag har varit så länge?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Re:

Inläggav Strmbrg » 2020-01-18 21:46

hifikg skrev:
Har du testat försteg och därefter valt att avstå, eller är du bara nöjd, som jag har varit så länge?


Alltså, jag har ju bara en signalkälla numera så försteg verkar lite överflödigt.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Re:

Inläggav hifikg » 2020-01-18 22:14

Strmbrg skrev:
hifikg skrev:
Har du testat försteg och därefter valt att avstå, eller är du bara nöjd, som jag har varit så länge?


Alltså, jag har ju bara en signalkälla numera så försteg verkar lite överflödigt.


Precis så har jag resonerat... (fast jag iofs haft två, även om CD´n nästan aldrig används, eller tre när jag kopplat skivspelaren via en AD-omvandlare, tre gånger om året)
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster