Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:1.. Se bra ut = är snygg. Positivt.
2.. Låter bra = Bra ljud.. Positivt
3.. Har de funktioner jag behöver = Täcker mina behov. Positivt.
4.. Kostar enligt min prisram = Jag har råd. Positivt.
Räcker inte dessa 4 värdemätare. Har jag positivt på alla fyra kan jag väl vara nöjd med det? Sen kommer givetvis anläggningen att vara olika hos olika personer. Men här pådyvlar vi sanningar på varan mer än att vara nöjd.
Räcker inte dessa 4 värdemätare. Har jag positivt på alla fyra kan jag väl vara nöjd med det? Sen kommer givetvis anläggningen att vara olika hos olika personer. Men här pådyvlar vi sanningar på varan mer än att vara nöjd.
Strmbrg skrev:meanmachine skrev:1.. Se bra ut = är snygg. Positivt.
Ja, jag har ju tjafsat länge om att det borde vara tillräckligt då man nått nöjd-nivån.
Tror ett av problemen är att vi menar ganska olika saker med ordet nöjd.
En del kanske tyker att nöjd innebär något ganska mediokert, men liksom precis över katastrofgränsen.
Andra som jag, menar att nöjd innebär att det inte finns något att anmärka på överhuvudtaget.
Flint skrev:bakerman22 skrev:Jag bryr mej inte ett skit om vad andra tycker om mina grejer.
Där tror jag dig inte.
Flint skrev:bakerman22 skrev:Flint skrev:bakerman22 skrev:Jag bryr mej inte ett skit om vad andra tycker om mina grejer.
Där tror jag dig inte.
Varför inte ?
Du har inte gett det intrycket.
Flint skrev:Det intryck man gör på andra är som de är. Det gäller ditt intryck av mig också. Inget fel i det. Inte mycket att hänga upp sig på.
bakerman22 skrev:Flint skrev:Det intryck man gör på andra är som de är. Det gäller ditt intryck av mig också. Inget fel i det. Inte mycket att hänga upp sig på.
Jag undrade bara vad du fått för intryck och varför ?
Vill du inte svara på det så behöver du inte.
Jag skiter i det också.
Flint skrev:bakerman22 skrev:Flint skrev:Det intryck man gör på andra är som de är. Det gäller ditt intryck av mig också. Inget fel i det. Inte mycket att hänga upp sig på.
Jag undrade bara vad du fått för intryck och varför ?
Vill du inte svara på det så behöver du inte.
Jag skiter i det också.
Jag stannar där med att jag inte tror att du är helt likgiltig för vad andra anser om din musikanläggning. Jag lägger ingen nedvärdering i det antagandet.
meanmachine skrev:Jag tycker man försöker uniformera något som är smakbaserat vilket är i sig katastrof.
Räcker inte dessa 4 värdemätare.
Max_Headroom skrev:meanmachine skrev:1.. Se bra ut = är snygg. Positivt.
Nej. Räcker inte. Måste vara bra rent tekniskt också. Tekniskt undermåliga produkter duger inte!
Max_Headroom skrev:meanmachine skrev:1.. Se bra ut = är snygg. Positivt.
Nej. Räcker inte. Måste vara bra rent tekniskt också. Tekniskt undermåliga produkter duger inte!
MichaelG skrev:meanmachine skrev:Jag tycker man försöker uniformera något som är smakbaserat vilket är i sig katastrof.
Katastrof och katastrof... Litet småsint möjligen.![]()
Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Spontant tänker jag på åsikter som förs fram om att det inte går att njuta av musik med transistorförstärkare. Och att man minsann inte behöver mycket watt för att kunna njuta på riktigt. Och att personer som gillar mycket och djup bas är fåniga. Och att det är dumt att akustikreglera sitt lyssningsrum. Denna typ av åsikter har (som jag uppfattar det) torgförts på olika sätt av olika personer och jag kan ju inte påstå att jag håller med. Men alla får ju tycka vad man vill. Tycker jag.![]()
Hälsn. Michael
meanmachine skrev:
Köpte ett Bose igår. Det låter rätt bra inte vrålhifi inte kasst utan ok men den har tenkiska saker som andra saknar. Den har fjärr man kan så hos grannen och höja eller byta spår, den har text för radion samt många liknande finesser. Är det detta du menar med tenkiskt bra? Min Primarerigg med gigantosaururshögtalare klarar inte detta så den är då tenkiskt underlägsen antar jag?
meanmachine skrev:Max_Headroom skrev:meanmachine skrev:1.. Se bra ut = är snygg. Positivt.
Men prestanda är många saker rent tekniskt. En större miljömedvetenhet skadar knappast! Vílketsom är det väl ändå så att om man är nöjs så är man nöjd.
Köpte ett Bose igår. Det låter rätt bra inte vrålhifi inte kasst utan ok men den har tenkiska saker som andra saknar. Den har fjärr man kan så hos grannen och höja eller byta spår, den har text för radion samt många liknande finesser. Är det detta du menar med tenkiskt bra? Min Primarerigg med gigantosaururshögtalare klarar inte detta så den är då tenkiskt underlägsen antar jag?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster