Synpunkter på denna sajt.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
grimmer

Synpunkter på denna sajt.

Inläggav grimmer » 2011-11-18 11:12

Hej alla!
Jag har gjort en hifi hemsida där jag lägger upp förstärkare och högtalare m.m. som passerat min ägo och skulle gärna motta lite kommentarer. Förslag på förbättringar eller andra kul funktioner man kan tillföra osv.
Grundtanken är att den ska ha bra översikt, skarpa fina bilder på både in och utsida. Framöver också steg för steg guider på hur man lagar förstärkare, eller modifierar delningsfilter.

www.digitalthis.se

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2011-11-18 12:03

Vårt antivirussystem (Trend Micro Officescan) varnar för din besöksräknare: "May be harmful to your computer".

Är det viktigt med en besöksräknare? Jag trodde att sådant inte längre användes.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
grimmer

Inläggav grimmer » 2011-11-18 12:29

PerStromgren skrev:Vårt antivirussystem (Trend Micro Officescan) varnar för din besöksräknare: "May be harmful to your computer".

Är det viktigt med en besöksräknare? Jag trodde att sådant inte längre användes.

Det är faktiskt kanske inte nödvändigt, lite gammalmodig på det kanske :)
men underligt att den ger utslag på det. Det brukar vara javascriptet som slumpar bilden som är på startsidan som vissas antivirus reagerar så på.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2011-11-18 16:04

Inga problem med virusvarning på jobbets dator. En snabbtitt har jag gjort och vill nog påpeka att engelskans "I" alltid skrivs med stor bokstav (är ju gift med en engelskalärare). Det var många apparater som har passerat revy, där ligger man i lä. Vad beror apparatbytena på? Det kanske framgår av texten... Själv har jag jobbat mera på att anpassa anläggningen till rum och övrig utrustning. Det har på så vis inte blivit så många byten under mina över 40 år som audiophil.

Återgå till Generellt om hifi