PerStromgren skrev:DVD-ai skrev:Jag tycker det för det emsta är vansinnigt tråkigt att lyssna på musik med hörlurar, gillar det inte alls...
På bussar osv "duger det välL" men lyssnar nästan aldrig där oavsett, nu va det väll ca 2 månades sedan jag lyssnade på musik med hörlurar.
det låter så dött och ointressant med alla hörlurar jag någonsin lyssnat på, så jag tappar helt intresset för att lyssna.
Bara för att sätta referensen: vad har du för högtalarsystem/rum respektive hörlurar?
Jag har haft följande lurar att testa utförligt: AKG K501, K601, K701, SenhiZzzzer H600, H650, Dymerdynamics DTX 101 (eller något i den stilen...). och slutligen pionner sea1000 som kag har kvar idag.
Inte för att dom va bäst utan billigast 500 kr fick jag dom för och duger bra till det jag använder dom till och dom sitter vansinnigt skönt!
Klart bäst av alla lurar någonsin jag testat
drivningen har varit 2 st oliga modeller av Musicalfidalitys X-can, en V2 och en V3.
Sedan hade jag snabbt hemma en Ear90 också och sedan mitt Asus Essence ST.
Har inte kvar någon av dom separata hörlursförstärkarna idag.
Stereon har varierat, men senaste 3åren har det varit Ino i huvudsak.
Just då det begav sog och jag testade massor med lurar va det denna setupp som gälde.
toppar:Ino iPs
Moduler:Ino profundusP-4
steg 1: Meridin G55 bryggat
steg 2: Rotel bx980
filter: Ino cr80s
Och rummet är ett 11kvm litet rum med halvtaskiga förutsättningar ur många avsenden, Men som jag med mycket envishet lyckas kräma ut mycket väljud ur
Edit: Nu har jag snubblat på tangenterna hur mycket som helst (jäfla ifån...) men stå ut!