Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav Bill50x » 2011-12-14 10:03

Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

/ B

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav mx » 2011-12-14 10:25

Richard skrev:
mx skrev:En kompis köpte dessa förra veckan, så nu har det lyssnats. :)

Jag tycker att det är en riktigt bra högtalare med en massa egenljud. Men jag
undrar hur dessa egenljud framträder? De är typiska för alla nya högtalare
från Linn. Plink och plonk, knäpp med fingrarna, prassel och även till viss del
blåsinstrument kommer fram väldigt tydligt ur ljudbilden. Extra tydligt blir det
vid gamla låtar från The Beatles i mono.

Nå? Vad gör högtalaren för att dessa saker ska låta extra mycket? Andra saker
i musiken kommer inte alls fram kan väl tilläggas. Någon insatt? :)


Det sitter en hornladdning bakom alla högtalare med k- array diskanterna, både i majik 140, akurate och majik 109. Hornet sitter några centimeter bakom diskantelementen, detta gör att en diffuserande effekt uppnås. Ingenting som kan kallas neutralt, men det kan vara effektfullt.
Har för mig att bakom diskanten på 109 har de kombinerat hornet med ett
basreflexrör ( eller var det centermodellen ? ). Det har de inte gjort på majik 140 där röret pekar bakåt istället.

Håller själv föregångarna katan och ninka som betydligt neutralare och bättre högtalare än de med k- array diskanten. Byggkvaliteten är förövrigt betydligt högre i katan än i majik 109, Tex är katan den serie som var sist med direktlödda element och kontakter ( något de hade haft länge innan ) men av besparingskäl har de slutat med det och använder numera
datakontakter ( snabbkontakter ) vid delningsfilterna. Katan var stagad invändigt vilket inte majik 109 är.
Likaså använder de äldre högtalarna från keltiktiden diskantfronter av massiv aluminium så att de kan dras åt " supertight, linntight" med påstått
bättre ljud som följd.

Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare
som ett felsteg.

Smaken är alltså delad. I ett bra rum låter enligt min mening majik 140 riktigt bra, kanske en aning bättre än dynaudio 2.2 tom..... I ett dåligt rum utan biwiring och spikes låter de inget vidare tycker jag.

Mjo, fast jag har ju knappast påstått att Majik skulle varit en neutral högtalare.
Bara att den är otroligt kul att lyssna på och att jag skulle vara intresserad av
att äga ett par själv.
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav mx » 2011-12-14 10:26

Bill50x skrev:
Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

/ B

Fast det där köper jag inte alls. Varför skulle den helt plötsligt bli bra bara för
att fler förstärkare tillförs? De måste ju ha byggt en väldigt dålig högtalare
från början i så fall.

Jag menar, det krävs ju inte så många watt för att spela lite musik! :)
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-14 10:27

petersteindl skrev:
mx skrev:
petersteindl skrev:
Objektivisten skrev:
petersteindl skrev:
mx skrev:Det där plink och plonk och bonk och stonk. Vart kommereifrån? :)


850 Hz :)


Nja, 852 Hz säger vän av ordning. http://www.youtube.com/watch?v=QE4aBfEHCFc


Det är alltså toppen i frekvenskurvan vid 850 Hz som ger plink & plonk, speciellt plonk :) men även bonk.

MvH
Peter

Många högtalare har ju lite hissat mellanregister, men Linn verkar klara det
utan att bli vassa i toppen eller jobbiga att lyssna på i längden. De trivs ju
även bra i rum som inte är dämpade.

Hur kommer detta sig? Vad är det Linn gör som inte andra högtalare gör? :)


De dämpar kring 3 kHz med 7 dB :) Då får de till en specialanpassad psykoakustiskt suboptimal lyssnalängekurva 8) :)

MvH
Peter

Varför kör inte fler så då måntro? Dämpar i 3 kHz, för visst är det runt 3 kHz
som det kan låta ganska illa om det är för mycket energi?
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav Bill50x » 2011-12-14 11:10

mx skrev:
Bill50x skrev:
Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

Fast det där köper jag inte alls. Varför skulle den helt plötsligt bli bra bara för att fler förstärkare tillförs? De måste ju ha byggt en väldigt dålig högtalare från början i så fall.

Jag menar, det krävs ju inte så många watt för att spela lite musik! :)

Det finns flera högtalarfabrikanter som förespråkar aktiv drift, dvs med delningsfilter mellan för- och slutsteg och elementen kopplade direkt till slutsteget. Förmodligen är det så att såväl aktiv som passiv drivning har sina för- och nackdelar och att man kan få mycket välljudande högtalare oavsett princip.

Vad som är mycket vanligt är att man har aktiv delning mellan huvudsystem och en (eller flera) subwoofer(s). Just i fallet Linn Isobarik 150 verkar det som att den största ljudförbättringen kommer just när man delar aktivt vid baselementen. Nu är det ju inte säkert att 150:an är en dålig högtalare (vid passiv drift), den kan mycket väl vara optimerad för aktiv delning men som start kör man den passivt eftersom en massa slutsteg kostar pengar. MEN, jag bara spekulerar på vad andra skrivit, jag har själv inte lyssnat på dem.

/ B

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-14 11:34

Att köra ett delat system med subwoofers förstår jag. Däremot förstår jag inte
varför man ska köra flera förstärkare till samma högtalare.
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Inläggav Bill50x » 2011-12-14 11:50

mx skrev:Att köra ett delat system med subwoofers förstår jag. Däremot förstår jag inte varför man ska köra flera förstärkare till samma högtalare.

Fråga dig istället varför man inte har en passiv delning till sin subwoofer? Är det bara en praktisk sak att stoppa in ett extra slutsteg eller kan det ha med ljudet att göra?

Om jag nu bygger in subwoofern i min vanliga högtalare, är det då "fel" att mata denna med separat förstärkare?

Jag är ingen kunnig högtalarkonstruktör, men det finns de som hävdar att man får bättre ljud om högtalarelementet är direkt kopplat till slutsteget än om det sitter spolar och kondensatorer emellan. Å andra sidan finns det de som hävdar att det är bättre med passiva komponenter mellan slutsteg och högtalare än med (mer) elektronik mellan för- och slutsteg - och för att den totala disten ökar med flera slutsteg. Å tredje sidan finns det de som hävdar att slutstegen distar mindre när lasten blir lägre (uppdelad på olika frekvensområden).

Jag vet i alla fall att mina högtalare (Dahlqvist DQ10a) absolut låter bättre när jag delar av dem vid 400 Hz och kör separat förstärkare på baselementen. Att jag vid aktiv delning dessutom kan justera nivån för baselementet separat blir lite grädde på moset som gör det än mer njutbart. Men just nu kör jag passivt och det är inte så dumt det heller...

I slutänden finns det bara en sak för oss amatörer att göra - lyssna :-)

/ B

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-14 11:51

Nja, jag menar att delat system är bra för att justera ljudet. Man kan möblera
basmodulerna mer effektivt än man kan med en golvhögtalare. :)
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Inläggav bassman » 2011-12-14 13:22

Innerst inne är vi nog alla Linnister :P
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-14 13:24

bassman skrev:Innerst inne är vi nog alla Linnister :P

Dags för Euskefeurat att ändra texten...
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Inläggav bassman » 2011-12-14 13:28

mx skrev:
bassman skrev:Innerst inne är vi nog alla Linnister :P

Dags för Euskefeurat att ändra texten...


Jag skall presentera denna goda idé 8)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Inläggav Bill50x » 2011-12-14 13:36

bassman skrev:Innerst inne är vi nog alla Linnister :P

You wish!

Nä, vi lyssnar ofta efter olika saker, och dessa olika saker ger oss en tillfredställelse. Somliga vill höra basgångarna, fundamentet. Andra det rena ljudet med den skira diskanten. Några vill bara känna igen melodin.

"Linnister" är bra på att följa melodin, att förstå musiken. Men ljudet, hur det faktiskt låter, det kommer i andra hand. Personligen tycker jag att båda behövs, det personliga valet kommer i proportionerna däremellan.

/ B

Richard
Inaktiverad
 
Inlägg: 9603
Blev medlem: 2006-12-17
Ort: Perceived pitch byn

Inläggav Richard » 2011-12-21 07:09

mx skrev:Att köra ett delat system med subwoofers förstår jag. Däremot förstår jag inte
varför man ska köra flera förstärkare till samma högtalare.


Det vore intressant med direkt jämförelse med majik 109 och xtz med banddiskanten.

Antar att xtz vinner på knockout.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-21 10:21

Richard skrev:
mx skrev:Att köra ett delat system med subwoofers förstår jag. Däremot förstår jag inte
varför man ska köra flera förstärkare till samma högtalare.


Det vore intressant med direkt jämförelse med majik 109 och xtz med banddiskanten.

Antar att xtz vinner på knockout.

Hehe, är XTZ nya favoriten måntro? ;)
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-21 10:22

Bill50x skrev:
bassman skrev:Innerst inne är vi nog alla Linnister :P

You wish!

Nä, vi lyssnar ofta efter olika saker, och dessa olika saker ger oss en tillfredställelse. Somliga vill höra basgångarna, fundamentet. Andra det rena ljudet med den skira diskanten. Några vill bara känna igen melodin.

"Linnister" är bra på att följa melodin, att förstå musiken. Men ljudet, hur det faktiskt låter, det kommer i andra hand. Personligen tycker jag att båda behövs, det personliga valet kommer i proportionerna däremellan.

/ B

Fast nya Linn låter ju skräp i jämförelse med gamla Linn. Så "Linnister" är nog
ganska olika. Det där med att följa melodin etc. tycker jag har tonats ned
massor i förmån för... mja, annat. :?
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Inläggav Bill50x » 2011-12-21 15:55

mx skrev:Fast nya Linn låter ju skräp i jämförelse med gamla Linn. Så "Linnister" är nog ganska olika. Det där med att följa melodin etc. tycker jag har tonats ned massor i förmån för... mja, annat. :?

Jag håller inte med om att nya Linn låter skräp. Men visst finns det olika skolor även inom Linn-sfären.

Linn själva har tonat ner "följa-melodin" när det gäller ren marknadsföring men det finns en del att läsa om detta på deras websajt. Ja om detta finns kvar efter omdaningen av sajten låter jag vara osagt, det har jag inte kollat.

/ B

Richard
Inaktiverad
 
Inlägg: 9603
Blev medlem: 2006-12-17
Ort: Perceived pitch byn

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav Richard » 2011-12-21 18:09

Bill50x skrev:
Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

/ B


....högtalaren börjar sjunga....

Tenor eller sopran, undrar jag ? :D
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav Flint » 2011-12-21 18:15

Richard skrev:
Bill50x skrev:
Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

/ B


....högtalaren börjar sjunga....

Tenor eller sopran, undrar jag ? :D

Är du tänkt att vara kul nu eller bara fånig?

Användarvisningsbild
Ragnwald
 
Inlägg: 17608
Blev medlem: 2005-02-13
Ort: Gotland

Inläggav Ragnwald » 2011-12-21 19:08

mx skrev:Att köra ett delat system med subwoofers förstår jag. Däremot förstår jag inte
varför man ska köra flera förstärkare till samma högtalare.

Elementärt, min käre Watson. 8)
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav bassman » 2011-12-21 19:33

Richard skrev:
Bill50x skrev:
Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

/ B


....högtalaren börjar sjunga....

Tenor eller sopran, undrar jag ? :D


Kastrato skulle tro när man ser räkningen på sladdar å steg. :o

Själv var jag inte ett dugg impad av den nya isobarik, snarare besviken!

Men jag gillar hur den ser ut. Men det räcker inte i min bok.
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav mx » 2011-12-21 20:57

bassman skrev:
Richard skrev:
Bill50x skrev:
Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

/ B


....högtalaren börjar sjunga....

Tenor eller sopran, undrar jag ? :D


Kastrato skulle tro när man ser räkningen på sladdar å steg. :o

Själv var jag inte ett dugg impad av den nya isobarik, snarare besviken!

Men jag gillar hur den ser ut. Men det räcker inte i min bok.

Ja, den var ingen höjdare. :(
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-21 20:57

Ragnwald skrev:
mx skrev:Att köra ett delat system med subwoofers förstår jag. Däremot förstår jag inte
varför man ska köra flera förstärkare till samma högtalare.

Elementärt, min käre Watson. 8)

Mjaha. :)
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Jag har lyssnat en del på Linn Majik 109 nu!

Inläggav Bill50x » 2011-12-22 01:33

mx skrev:
bassman skrev:
Richard skrev:
Bill50x skrev:
Richard skrev:Det verkar som att rätt många tycker bättre om majik 109 än om majik 140, likaså verkar den nya majik 150 isobarik tom dissas av linnhandlare som ett felsteg.

Ja, och nej. Flera menar att högtalaren börjar sjunga när man driver den aktivt, men det kräver sina tio kanaler (om jag minns rätt) så det blir många lådor och mycket sladd :-) I vilket fall som helst står den på min provlyssningslista.

/ B


....högtalaren börjar sjunga....

Tenor eller sopran, undrar jag ? :D


Kastrato skulle tro när man ser räkningen på sladdar å steg. :o

Själv var jag inte ett dugg impad av den nya isobarik, snarare besviken!

Men jag gillar hur den ser ut. Men det räcker inte i min bok.

Ja, den var ingen höjdare. :(

Asch då... men jag planerar nog in en lyssning i alla fall. De båda Linn-säljande affärerna i Göteborg tycker i alla fall att dom fått ordning på högtalaren, om än med ett visst besvär.

/ B

Richard
Inaktiverad
 
Inlägg: 9603
Blev medlem: 2006-12-17
Ort: Perceived pitch byn

Inläggav Richard » 2011-12-22 07:07

Kanske blir det en liten omkonstrution av majik 150 , det har ju hänt förr...
( AV 5140 gjordes om internt efter kritik från handlarna att den inte höll måttet ) .
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-22 12:09

Richard skrev:Kanske blir det en liten omkonstrution av majik 150 , det har ju hänt förr...
( AV 5140 gjordes om internt efter kritik från handlarna att den inte höll måttet ) .

Jaså, vad ändrades?
Alea iacta est.

Richard
Inaktiverad
 
Inlägg: 9603
Blev medlem: 2006-12-17
Ort: Perceived pitch byn

Inläggav Richard » 2011-12-22 20:25

mx skrev:
Richard skrev:Kanske blir det en liten omkonstrution av majik 150 , det har ju hänt förr...
( AV 5140 gjordes om internt efter kritik från handlarna att den inte höll måttet ) .

Jaså, vad ändrades?


Jag tror de bytte ut baselementet mot ett bättre, samt annan dämpning i lådan. Detta var i princip den första högtalaren som konstruerades som basreflex och besvikelsen var stor i början då det lät bumligare och spelade mindre starkt än den betydligt billigare keilidh. Detta korrigerades utan att högtalaren bytte namn. Långt senare kom den ännu mera förbättrade espek- högtalaren. Esset i av 51- systemet var nog subwoofern med dubbla 12 isobarikbasar som spelade djupare är keltik.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Inläggav bassman » 2011-12-22 21:30

Richard skrev:
mx skrev:
Richard skrev:Kanske blir det en liten omkonstrution av majik 150 , det har ju hänt förr...
( AV 5140 gjordes om internt efter kritik från handlarna att den inte höll måttet ) .

Jaså, vad ändrades?


Jag tror de bytte ut baselementet mot ett bättre, samt annan dämpning i lådan. Detta var i princip den första högtalaren som konstruerades som basreflex och besvikelsen var stor i början då det lät bumligare och spelade mindre starkt än den betydligt billigare keilidh. Detta korrigerades utan att högtalaren bytte namn. Långt senare kom den ännu mera förbättrade espek- högtalaren. Esset i av 51- systemet var nog subwoofern med dubbla 12 isobarikbasar som spelade djupare är keltik.


Fan vad du vet mycket om Linn Richard. Har du följt Linns grejer länge? Kanske jobbat med att sälja detta märke.?

Undrar en med med häpet öppen mun :)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Inläggav Bill50x » 2011-12-22 21:42

bassman skrev:Fan vad du vet mycket om Linn Richard. Har du följt Linns grejer länge? Kanske jobbat med att sälja detta märke.?

Undrar en med med häpet öppen mun :)

Richard har varit en riktig Linni men konverterat/blivit avprogrammerad :-)
Å så har han en bror som är ungefär likadan - hahaha!

/ B

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Inläggav bassman » 2011-12-22 22:32

Bill50x skrev:
bassman skrev:Fan vad du vet mycket om Linn Richard. Har du följt Linns grejer länge? Kanske jobbat med att sälja detta märke.?

Undrar en med med häpet öppen mun :)

Richard har varit en riktig Linni men konverterat/blivit avprogrammerad :-)
Å så har han en bror som är ungefär likadan - hahaha!

/ B



Ahh, men innerst inne är vi nog alla Linnis Bill60x :wink:

Passa dig för återfall Richard, se hur det gick för Ivor Isobarik. Han är helt och totalt förstörd av detta gift!

Hade det funnits Linn-kalsonger hade han köp dom. Vore dom för dyra skulle han köpt bättre beggade :lol:

Man har inte tråkigt i Isobariks sällskap när börjar breda ut orden om sin sjukliga dyrkan !
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Inläggav mx » 2011-12-22 22:36

bassman skrev:
Bill50x skrev:
bassman skrev:Fan vad du vet mycket om Linn Richard. Har du följt Linns grejer länge? Kanske jobbat med att sälja detta märke.?

Undrar en med med häpet öppen mun :)

Richard har varit en riktig Linni men konverterat/blivit avprogrammerad :-)
Å så har han en bror som är ungefär likadan - hahaha!

/ B



Ahh, men innerst inne är vi nog alla Linnis Bill60x :wink:

Passa dig för återfall Richard, se hur det gick för Ivor Isobarik. Han är helt och totalt förstörd av detta gift!

Hade det funnits Linn-kalsonger hade han köp dom. Vore dom för dyra skulle han köpt bättre beggade :lol:

Man har inte tråkigt i Isobariks sällskap när börjar breda ut orden om sin sjukliga dyrkan !

:D
Alea iacta est.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster