Moderator: Redaktörer
Zzombie skrev:En länk till ett test: http://www.audiosmile.com/forum/article ... rative.pdf
Carpe diem
Flint skrev:Och trissesteg med ställbar utimpedans. Jag kör ju det nu. Låter alldeles utmärkt med två ohms utimp. dvs dämpfaktor fyra refererat till åtta ohm. Det där att stärkare inte får färga ljudet är bara trams och fyrkantigt teknikertänkande. Huvudsaken är att de färgar rätt.![]()
Richard skrev:Klart de får färga ljudet ! Varför tror du det finns rör eller vinylspelare?
Bill50x skrev:Richard skrev:Klart de får färga ljudet ! Varför tror du det finns rör eller vinylspelare?
Ursäkta att jag spetsar till det, men nu snackar du skit
Vinylspelare och rör(-förstärkare) finns inte för att färga ljudet, de finns (fortfarande) för att de har vissa kvaliteter som motsvarande produkter inte har. Det borde du som musiker veta.
/ B
steveo1234 skrev:Ännu ett lyssningstest där det inte går att skilja på förstärkare med öronen. Undrar hur många sånna jag läst nu.. Jag har inte sett ett enda test där det faktiskt går att skilja på förstärkare blint.
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Ännu ett lyssningstest där det inte går att skilja på förstärkare med öronen. Undrar hur många sånna jag läst nu.. Jag har inte sett ett enda test där det faktiskt går att skilja på förstärkare blint.
Du har aldrig läst MoLT alltså?
Ronte skrev:Samtidigt tycker jag det i så fall är lite konstigt att det inte skulle finnas. Det är ju inga problem och göra en förstärkare som låter skit (om man konstruerar själv t.ex.), så lätt borde ju inte vara att alla tillverkare lyckas tillräckligt bra varje gång![]()
sprudel skrev:Jag blir lite förvånad över att de som accepterar dessa tester som något vetenskapligt dokumenterat faktum inte funderar över testernas validitet och reabilitet.
Eller ska jag kanske inte bli förvånad?
sprudel skrev:Jag blir lite förvånad över att de som accepterar dessa tester som något vetenskapligt dokumenterat faktum inte funderar över testernas validitet och reabilitet.
paa skrev:sprudel skrev:Jag blir lite förvånad över att de som accepterar dessa tester som något vetenskapligt dokumenterat faktum inte funderar över testernas validitet och reabilitet.
"Dessa tester" gäller det alla blinda lyssningstester på förstärkare, eller menar du några speciella?
Flint skrev:Ronte
Du har talang.![]()
Men har det du byggt låtit skit eller bara inte så bra som du hade tänkt dig? Tippar på det senare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster