Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:
Alltså, den där skulle jag aldrig släppa in i ett ljudälskarhem. Med långa signalkablar kan du ju dessutom 'färga' rätt med utvald kabel så länge du undviker störningar. Men jag gissar att jag är rätt ensam om den åsikten.
Objektivisten skrev:1987 skrev: Kan du motivera din åsikt?
Nej. Behövs det?
RogerGustavsson skrev:Fast det kräver en digital mottagare i andra änden. Frågeställaren ville väl ansluta till en analog ingång via RCA?
Nefilim skrev:RogerGustavsson skrev:Fast det kräver en digital mottagare i andra änden. Frågeställaren ville väl ansluta till en analog ingång via RCA?
Jo men med mitt tips så kan han ju köra optiskt till en DAC.
bredin_MKII skrev:När du säger USB-dac, menar du en dac som även drivs via USB, dvs inte kopplas till elnätet?
Conan skrev:Jag skulle skippa sladdarna helt & hållet och satsa på en sådan här istället:
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=144080
USB-dongel som kopplas till strömdrivande USB-kontakt i laptopen och en mottagare med analog utgång vid stereon. Klappat & klart!
Fanatic skrev:Jag kommer snart inhandla en Audio Pro WF 100 för att se hur den fungerar. Mestadels för att jag har grymt med oljud via min signalkabel ifrån den stationära datorn. Och inte minst för att bara kunna stoppa dongeln i min laptop och sätta mig i soffan.
Känns som om den kommer prestera bättre än NAD DAC:en. Men vad vet jag?
1987 skrev:Fanatic skrev:Jag kommer snart inhandla en Audio Pro WF 100 för att se hur den fungerar. Mestadels för att jag har grymt med oljud via min signalkabel ifrån den stationära datorn. Och inte minst för att bara kunna stoppa dongeln i min laptop och sätta mig i soffan.
Känns som om den kommer prestera bättre än NAD DAC:en. Men vad vet jag?
Vad grundar du den känslan på?
1987 skrev:Tänkbart. Men i så fall finns det en konkurrent:
http://www.hifiklubben.se/produkter/ste ... ndlare.htm
Ljudmässigt har jag ingen aning om vilken som är att föredra, men man får väl chansa....

Ragnwald skrev:Då får jag åter göra reklam för Behringers lilla UCA202, som jag kört med upp till 8m rca-kabel till min förförstärkare med gott resultat.
Även en mycket bra lurstärkardel som driver trögdrivna lurar till rätt nivå.
Använder den även för mätningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster