Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Om det blir så mycket enklare vet jag inte.
paa skrev::S, står det för S-märkning?
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:Om det blir så mycket enklare vet jag inte.
För tillverkaren menar jag. Man skulle väl till och med kunna tänka sig att man stoppade i vilka element som helst och sedan med mätmick på robotarm satte igång lite genetiska algoritmer för att ta fram filter.
Själva det digitala deliningsfiltret går ju återanvända till hur många modeller som helst, bara tanka i ny filtermjukvara.
RogerGustavsson skrev:Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:Om det blir så mycket enklare vet jag inte.
För tillverkaren menar jag. Man skulle väl till och med kunna tänka sig att man stoppade i vilka element som helst och sedan med mätmick på robotarm satte igång lite genetiska algoritmer för att ta fram filter.
Själva det digitala deliningsfiltret går ju återanvända till hur många modeller som helst, bara tanka i ny filtermjukvara.
Precis!!! Bra betalt kan de säkert ta också med hänvisning till hur mycket teknik man har använt.
Nattlorden skrev:Bygger dem rätt med digitalfilter först... sen implementerar man en halvbra passiv lösning?
mx skrev:Harryup skrev:Rätt är rätt och fel är fel. Digitala filter är inte lika lika lite som vanliga filter är lika. Kräver kunskap och / eller tid i vilket fall.
mvh/Harryup
Näh, äre' digitalt så behövs ingen kunskap.
MrQaffe skrev:Man bör mäta så att högtalarna ligger korrekt i tidsdomänen, man kan ju lätt flytta dem med digtalfiltren, när de är injusterade så blir det bäst, att bara lägga på en delay utan att veta några värden är inte optimalt.
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:Om det blir så mycket enklare vet jag inte.
mx skrev:Nattlorden skrev:Bygger dem rätt med digitalfilter först... sen implementerar man en halvbra passiv lösning?
Jag skulle faktiskt gissa på att det går till så. Jag har lyssnat på dem både aktivt
och passivt, och aktivt är bättre. Helt klart. Så de är nog "strypta" för att folk
ska uppgradera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster