Någon som kör Apple hemma och jämfört med CD hur bra står det sig. Har lite sug på enkelheten med Iphone, Ipad samt express etc. Hela konceptet lockar en del
Frågan är alltså om det är jämförbart med CD..
Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Kribban: Airport Express är väl det? Vad jag vet omsamplar den ingenting,
så länge signalen är 16 bit, 44.1kHz sample rate. Om signalen är ngt annat
samplar den om.
Considering that the AirPort Express's analog output is basically a freebie function added to a computer Wi-Fi hub, jitter aside, its measured performance is quite good. The beauty of this unassuming component, however, is its S/PDIF data output, which allows the AirPort Express to assume a respectable role in a true high-end audio system.
meanmachine skrev:Hur bra blir det?
Någon som kör Apple hemma och jämfört med CD hur bra står det sig. Har lite sug på enkelheten med Iphone, Ipad samt express etc. Hela konceptet lockar en del
Frågan är alltså om det är jämförbart med CD..
meanmachine skrev:Hur bra blir det?
.
Nefilim skrev:meanmachine skrev:Hur bra blir det?
.
Vad menar du med "enkelhet"?
Är Apple "enklare" än Android då?
Nefilim skrev:Tja enkelt är ju relativt. Om någon utvecklar en teknisk pryl som är så"enkel"
och användarvänlig att min 83-åriga mor utan datorvana, och dito mobiltfn,
fattar snabbt på ett Intuitivt sätt. Då är det användarvänligt.
mx skrev:Nefilim skrev:Tja enkelt är ju relativt. Om någon utvecklar en teknisk pryl som är så"enkel"
Min 83-åriga farmor och min 2-åriga systerson rattar då prylarna utan
problem. Det får du tolka hur du vill.
Nefilim skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Tja enkelt är ju relativt. Om någon utvecklar en teknisk pryl som är så"enkel"
Två-åring som får en okänd pryl i sin hand och förstår precis direkt utan vägledning?
No way!
mx skrev:Nefilim skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Tja enkelt är ju relativt. Om någon utvecklar en teknisk pryl som är så"enkel"
Två-åring som får en okänd pryl i sin hand och förstår precis direkt utan vägledning?
No way!
Japp, pröva ge en 2-åring en iPad och se vad som händer.
Nefilim skrev:mx skrev:Nefilim skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Tja enkelt är ju relativt. Om någon utvecklar en teknisk pryl som är så"enkel"
No way!
Japp, pröva ge en 2-åring en iPad och se vad som händer.
Nu var det länge sedan jag hade en 2-åring hemma, men har ändå svårt
att ta in detta. Barn, även mycket små barn, har ju en mycket god förmåga
att ta efter oss vuxna, men att sätta en padda i händerna på en 2-åring som
aldrig sett en sådan, eller liknade har jag svårt att tro att de fixar.
Hur ska en 2-åring kunna skriva in en mening t.ex. Söka på Nätet osv????
petersteindl skrev:2½-åringar är fantastiskaJag blev mycket förundrad i julas. De gör saker som vittnar om självinsikt och de suger in information som tvättsvampar och de lär sig saker själv. Jag undrar hur mycket de kommer att komma ihåg av händelser från den åldern. Jag tror ungar har större självmedvetande idag än vad de hade förr och då finns ju kanske möjligheten att deras deklarativa minne kan sträcka sig tillbaks till 2-årsåldern då de vuxit upp.
MvH
Peter
mx skrev:petersteindl skrev:2½-åringar är fantastiskaJag blev mycket förundrad i julas. De gör saker som vittnar om självinsikt och de suger in information som tvättsvampar och de lär sig saker själv. Jag undrar hur mycket de kommer att komma ihåg av händelser från den åldern. Jag tror ungar har större självmedvetande idag än vad de hade förr och då finns ju kanske möjligheten att deras deklarativa minne kan sträcka sig tillbaks till 2-årsåldern då de vuxit upp.
MvH
Peter
Mamma berättade att det pågår väldigt mycket forskning om varför vi inte
minns någonting från den åldern när vi växer upp. Före 6-7 år är det bara
bilder och fragment, och ihopdiktade av hjärnan baserat på berättelser och
fotografier som gör att man låtsas komma ihåg.
petersteindl skrev:mx skrev:petersteindl skrev:2½-åringar är fantastiskaJag blev mycket förundrad i julas. De gör saker som vittnar om självinsikt och de suger in information som tvättsvampar och de lär sig saker själv. Jag undrar hur mycket de kommer att komma ihåg av händelser från den åldern. Jag tror ungar har större självmedvetande idag än vad de hade förr och då finns ju kanske möjligheten att deras deklarativa minne kan sträcka sig tillbaks till 2-årsåldern då de vuxit upp.
MvH
Peter
Mamma berättade att det pågår väldigt mycket forskning om varför vi inte
minns någonting från den åldern när vi växer upp. Före 6-7 år är det bara
bilder och fragment, och ihopdiktade av hjärnan baserat på berättelser och
fotografier som gör att man låtsas komma ihåg.
Jag tror nog man kan gå längre tillbaks än 6-7 år utan hjälp för att minnas händelser. Svårigheten är att människan inte har tidsbegrepp i minnet utan endast händelsebegrepp som man kan använda för att sätta tid efter.
MvH
Peter
mx skrev:Erik_AA skrev:mx skrev:Jo, men hur omfattande är dessa minnen? Vilka minnen har du från 2-års
ålder?
4 år nånstans går gränsen.
Hur detaljerade är dina minnen och hur långa är sekvenserna?
petersteindl skrev:mx skrev:Erik_AA skrev:mx skrev:Jo, men hur omfattande är dessa minnen? Vilka minnen har du från 2-års
ålder?
4 år nånstans går gränsen.
Hur detaljerade är dina minnen och hur långa är sekvenserna?
mx, minns du vad du gjorde igår mellan kl 18-22?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster