Moderator: Redaktörer
tordnilsson skrev:Jag har inte greppat så värst mycket om detta, men jag undrar om man tar hänsyn till "systemanpassningen" på ngt sätt då man gör detta f/e-test, jag vill påstå att en komponent kan detekteras mer/tydligare inkopplad i en anläggning än i en annan !
Mvh Tord
Laila skrev:Du har nog inte förstått allt här i världen Ragnwald . . . .
Dessutom så har de visst misslyckats med att detektera
min rakapparajt . . . har jag hört ryktats . . .
tordnilsson skrev:Jag har inte greppat så värst mycket om detta, men jag undrar om man tar hänsyn till "systemanpassningen" på ngt sätt då man gör detta f/e-test, jag vill påstå att en komponent kan detekteras mer/tydligare inkopplad i en anläggning än i en annan !
Mvh Tord
tordnilsson skrev:...
Att "preppa" anläggningen - det har jag inte tänkt på, men vad skulle detta tjäna till ? Ja kanske kan det vara en möjlig väg att hitta ett sätt att istället "försöka optimera in.." en apparat i en anläggning å på så sätt "maxa" prestanda ur en given apparat. - Ja vad vet jag ! /t
Ragnwald skrev:Vad jag förstått, har de väl inte lyckats hitta någon enda apparat, som inte gett sig till känna med att ha sin alldeles egna signatur, även om nog så liten. Det handlar ändå om goda maskiner med fina låga distvärden.
i skrev:Ragnwald skrev:Vad jag förstått, har de väl inte lyckats hitta någon enda apparat, som inte gett sig till känna med att ha sin alldeles egna signatur, även om nog så liten. Det handlar ändå om goda maskiner med fina låga distvärden.
Den "rättade" Bryston kunde inte identifieras. Dvs man hittade inte någon signifikant skillnad i F/E-lyssningen.
i skrev:Ragnwald skrev:Vad jag förstått, har de väl inte lyckats hitta någon enda apparat, som inte gett sig till känna med att ha sin alldeles egna signatur, även om nog så liten. Det handlar ändå om goda maskiner med fina låga distvärden.
Den "rättade" Bryston kunde inte identifieras. Dvs man hittade inte någon signifikant skillnad i F/E-lyssningen.
paa skrev:tordnilsson skrev:...
Att "preppa" anläggningen - det har jag inte tänkt på, men vad skulle detta tjäna till ? Ja kanske kan det vara en möjlig väg att hitta ett sätt att istället "försöka optimera in.." en apparat i en anläggning å på så sätt "maxa" prestanda ur en given apparat. - Ja vad vet jag ! /t
Med preppa menar jag preparera så att den ger någon form av systemanpassning, det var väl det du frågade efter, eller handlar tråden om något annat?
meanmachine skrev:Jag förstår inte, trotts alla år av försöl, vad testet syftar till? Vad meningen är?
Man insolerar en del i en kedja och kollar den för färgfrihet och hittar färgning som inte hörs i normala tester dvs öppna och eller i ljudkedjan för att såga en produkt som färgad?
Eller så hittar man färgning som defakto de flesta människor ändå föredrar och gillar och tillverkaren som inte är dum fattar. Det är
Känns som man jagar efter vind. Sliter i sitt anletes för att hitta saker som inte finns.
Skit samma. Det som verkligen söker total transparens kanske denna metod passar för men en sak jag tänkt på är att om den vore så unik och så bra borde eller skulle resten av världen givet följt dess fotspår.
Ragnwald skrev:i skrev:Ragnwald skrev:Vad jag förstått, har de väl inte lyckats hitta någon enda apparat, som inte gett sig till känna med att ha sin alldeles egna signatur, även om nog så liten. Det handlar ändå om goda maskiner med fina låga distvärden.
Det var väl i sub-/infraområdet vill jag minnas.
Men den går tydligen fortfarande att detektera i högfrekvensområdet.
bensnake skrev:Är det alltid samma konstlast som används, oavsett testobjekt? Tänker att en SE-häck på sisådär 7 W borde bli lidande vid lyssningen om konstlasten är för "svår". Eller?
tordnilsson skrev:meanmachine skrev:Jag förstår inte, trotts alla år av försöl, vad testet syftar till? Vad meningen är?
Man insolerar en del i en kedja och kollar den för färgfrihet och hittar färgning som inte hörs i normala tester dvs öppna och eller i ljudkedjan för att såga en produkt som färgad?
Eller så hittar man färgning som defakto de flesta människor ändå föredrar och gillar och tillverkaren som inte är dum fattar. Det är
Känns som man jagar efter vind. Sliter i sitt anletes för att hitta saker som inte finns.
Skit samma. Det som verkligen söker total transparens kanske denna metod passar för men en sak jag tänkt på är att om den vore så unik och så bra borde eller skulle resten av världen givet följt dess fotspår.
Jag håller med dig, men jag är nog mer inne på funderingar kring huruvida man kan "modifiera" f/e-test metoden till att bli en metod som i slutändan kanske kunde bli en "systemoptimeringsmetod" !
Min idé kring detta är att de flesta anläggningar består av olika kombinationer av apparater samt att de spelar i olika typer av rum, så summan av kardemumman är att ingen anläggning ( med rummet inräknat ) är den andra lik ! Sen har vi alla olika ideal och mål med vad vi vill uppnå med våra anläggningar/rum. / t
meanmachine skrev:Det finns INTE någon perfekt balanserad rigg som passar alla i allt.
Det finns en teori om att det skulle vara så men realiteten är inte den.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster