Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Ja vet du något mer system som kan skicka ljud digitalt till en dac som står 4m bort utan några problem eller signalförlust så informera mig gärna.
Jag är inte så förtjust i trådlöst för att det oftast krånglar och är bökigt. En enkelt toslink-kabel känns säkrare.
adzer skrev:-Palle-:
Problemet med airport express är väl att den inte kan spela allt ljud från OS utan bara specifika appar/itunes?
-Palle- skrev:adzer skrev:-Palle-:
Problemet med airport express är väl att den inte kan spela allt ljud från OS utan bara specifika appar/itunes?
Jaha, vilket skräp.![]()
Borde väl finnas någon liknande lösning som inte har några sånna dumma begränsningar?
Harryup skrev:Du kan ju fråga Peter Steindel eller KXII om hur bra en 5 m normal Toslink lät i jämförelse men en beggad lyxfiber som jag köpte för skojs skull.
5 m Toslink lät matt och grått i jämförelse, om man skall vara positiv.
mvh/Harryup
adzer skrev:Problemet med airport express är väl att den inte kan spela allt ljud från OS utan bara specifika appar/itunes?
Rollo skrev:adzer skrev:Problemet med airport express är väl att den inte kan spela allt ljud från OS utan bara specifika appar/itunes?
Det finns ju alltid AirFoil, en liten elegant tredjepartsprogramvara för ca 200 spänn som dyker uppsom ett virtuellt ljudkort och strömmar alla ljud man skickar till den till en eller flera AirPort Express-enheter.
Ska tydligen hantera synkronisering mellan ljud och bild för filmtittning också.
adzer skrev:Jo den skall inte hoppas på, men finns ju risk att man kan råka gå på den ibland.
adzer skrev:Haha du e i form ikväll
Funderar på en appletv å airfaoil då.
Kan man köra hdmi eller toslink till stärkaren.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster