Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Frontskydd i metall med högspänning i?

Legion skrev:Nattlorden skrev:Frontskydd i metall med högspänning i?
Frugan har investerat mer i katterna (stamtavlor till Hedenhös..) än jag har gjort i anläggningen, så det vore ett ekonomiskt ofördelaktigt tilltag.
MagnusÖstberg skrev:Stor stålpapperskorg över dem på nätterna?
MagnusÖstberg skrev:Stor stålpapperskorg över dem på nätterna?
shifts skrev:För mig är problemet med att min katt rafsar direkt på elementen till mina
i14, att jag sover i samma rum. Han kan effektivt väcka både mig och min
uppmärksamhet med lite tasskrap på dessa. Med så dyra element är det svårt
att inte flyga upp som en fjäder.
Detta var inget som helst problem när jag bodde i en större lägenhet där
högtalarna var i ett annat rum än sängen. Då hittade han på andra satyg
som drev mig till vansinne istället, men där faran med dem inte var fullt lika
kostsamma.
Det Magnus skriver om överskottsenergin tror jag också är viktigt. Min katt
vill i regel väcka mig tidigare om han fått sova mycket på kvällen innan.
Kraniet skrev:lösningen är enkel. ta bort frontskydden.
mzi skrev:Ta en veckas semester när du får hem högtalarna. Sätt dig med blomsprutan eller fy-sprayen framför och attackera dem när de kommer för nära, efter någon dag eller så har även ett så dumt djur som en katt lärt sig vad som är rätt och fel.
Jag tog över två fullvuxna katter i ett par år, och de gick att uppfostra ganska väl med med blomspruta.
Legion skrev:Att ta semester är dock inget alternativ, och jag kan inte sitta och passa på dem konstant heller, vilket skulle krävas.
Nefilim skrev:Har du provat att ställa en klöspelare/klösbräda vid varje högtalare, som prepareras med kattmynta? Detta skulle säkert bli mycket intressantare för kissarna. Någon enklare typ.
mzi skrev:Jag tog över två fullvuxna katter i ett par år, och de gick att uppfostra ganska väl med med blomspruta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster