Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Hur är det för er ?
Någon som har samma problem ?!
Max_Headroom skrev:DVD-ai skrev:Hur är det för er ?
Nej, har inga sådana problem här. Låter helt kalas hemma, trots det helt olämpliga rummet. En del av det beror också på att jag spelar så bra musik, så hur det låter är inte så intressant då. Men sättear jag mig ner och lyssnar på själva ljudet som sådant så är det också i toppklass.
Men, jag har haft en audiofil period jag också, i min ungdom. Men jag tillfrisknade. Hur minns jag inte, men starkt bidragande var nog att jag började läsa på högskolan. Lärde mig mer om tekniken och kritiskt tänkande rent allmänt. Jag insåg att i prinicp allt jag hade läst i HiFi-blaskorna var helt fel. Lögner och påhitt helt enkelt.
bassman skrev:Jag har ett måtto att bli glad av att lyssna inte lägga pannan i veck och fundera om det är korrekt.
Sedan jag fick styr på rummet i källaren är det frid å fröjd
DVD-ai skrev:Problemet är att även om det låter "kalas" så stör jag mig, jag stör mig på allt som inte är 100% perfekt exakt så som jag vill ha det, och minsta lilla "fel" blir till kaous...
DVD-ai skrev:Max_Headroom skrev:DVD-ai skrev:Hur är det för er ?
Nej, har inga sådana problem här. Låter helt kalas hemma, trots det helt olämpliga rummet. En del av det beror också på att jag spelar så bra musik, så hur det låter är inte så intressant då. Men sättear jag mig ner och lyssnar på själva ljudet som sådant så är det också i toppklass.
Men, jag har haft en audiofil period jag också, i min ungdom. Men jag tillfrisknade. Hur minns jag inte, men starkt bidragande var nog att jag började läsa på högskolan. Lärde mig mer om tekniken och kritiskt tänkande rent allmänt. Jag insåg att i prinicp allt jag hade läst i HiFi-blaskorna var helt fel. Lögner och påhitt helt enkelt.
Problemet är att även om det låter "kalas" så stör jag mig, jag stör mig på allt som inte är 100% perfekt exakt så som jag vill ha det, och minsta lilla "fel" blir till kaous...
DVD-ai skrev:Hur är det för er ?
Jag hatar att vara detaljkritisk, jag vill bara lyssna på musik och höra helheten, som det är nu hör jag bara en sammansättning av ljud!!!
DVD-ai skrev:Så jag ska ärligt sluta med det nu och försöka att aldrig försätta mig i den situationen igen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster