Moderator: Redaktörer
PeterAkemark skrev:Ja det fungerar nog om du skaffar en TV med "rätt" avkodning. 2007 fanns inga TV apparater med den avkodningen som behövs. Att det skulle vara fel på apparaten förfaller inte troligt. Jag har en Samsung serie 7 typ LE40A796R2 en 40" LCD/LED TV
Nagrania skrev:Nu kan jag misstänka att det är en bugg i Samsung TV:n som är en LCD/LED från 2007. Jag funderar på att skaffa mig en egen antenn för kunna titta på HD-TV och slippa betala för något som egentligen är gratis från SVT. Kommer det att fungera om man gör så?
Nagrania skrev:PeterAkemark skrev:Ja det fungerar nog om du skaffar en TV med "rätt" avkodning. 2007 fanns inga TV apparater med den avkodningen som behövs. Att det skulle vara fel på apparaten förfaller inte troligt. Jag har en Samsung serie 7 typ LE40A796R2 en 40" LCD/LED TV
Vad menar du med rätt avkodning? Min TV är också serie 7 typ LE46A7?6R2WXXE vers. SQ 01. Vi köpte vår TV samtidigt som vår son köpte en från Serie 8 som är tunnare. Vi valde bort den tunna med tanke på hötalarljudet och hur trångt det var bakom för kontakterna. Det visade sig senare att det var mycket tekniska problem med med serie 8 så att dom kom och bytte till en annan och nyare apparat. Vad ska man göra nu då, ringa Comhem eller Samsung?
Användare som besöker denna kategori: Frippland och 23 gäster